Az Allianz Hungária újonnan bevezetett assistance csomagjait úgy alakította ki, hogy kifejezetten a váratlan helyzetekre nyújtsanak segítséget. A szolgáltatás első sorban a segítségnyújtás megszervezésére terjed ki, de bizonyos esetekben tartalmaz egy jelképes térítési összeget is, amely az időben felismert és kezelt káresemény esetén akár teljes mértékben fedezheti a kár mértékét. Az egyes csomagokból aszerint érdemes válogatni, hogy leginkább otthonunkban, vagy utazásaink során felmerülő vészhelyzetekre szeretnénk gyors segítséget, vagy kifejezetten egy hirtelen rosszullét, vagy baleset esetén szeretnénk a szolgáltatást igénybe venni. Ha több eshetőségre is fel akarunk készülni, a csomagok tetszőlegesen kombinálhatóak.
„Bár eddig is kínált az Allianz assistance szolgáltatásokat, ezeknek körét most jelentősen kiszélesítettük. A konstrukció újdonsága emellett abban rejlik, hogy ezek a csomagok önállóan is elérhetők, nem csupán más termékhez kapcsoltan lehet kötni őket. Ahogyan egy könyvet megvásárolunk online, úgy ezek a szolgáltatások is könnyen a virtuális kosárba helyezhetők az Allianz honlapján, már havi akár egy liter tej vagy egy tábla csoki áráért is” – magyarázza Horváth Andrea, az Allianz Hungária Zrt. vezérigazgató-helyettese.
Az Allianz Hungária Zrt. és a GfK Hungária Kft. 2014-ben végzett közös kutatása szerint jelentős különbségek vannak abban, ahogy az emberek reagálnak, ha az otthonukban kár történik, vagy elromlik valami. Míg a rendmániások szeretik azonnal megoldani ezeket a helyzeteket, a rendetlenek közel 40 százaléka a kisebb hibák javítását is halogatja, amennyiben nem sürget az idő. A 25-34 évesek 33 százaléka ráérősen intézi a szerelni valókat, az 55-65 éves korosztály gyorsan intézkedik. Az alapszintű oktatással rendelkezők 60 százaléka saját bevallása szerint mindent maga szerel meg a lakásában, miközben a felsőfokú oktatásban részesült válaszadók mindössze 13 százaléka mondhatja ezt el magáról. Bár a megkérdezettek kétharmada igyekszik az otthoni kisebb javításokat maga megoldani, a nagyobb javításokat már szakemberre bízza. Az Allianznál elérhető már olyan assistance csomag, ami gyors segítséget nyújt a vészhelyzet elhárításában, tartalmazza például csőtörés esetén a sérült vezetékrész javítását, vagy akár egy vihar során a szél által megbontott tetőfedés helyreállítását. Szükség esetén szakembert küld, ha rágcsálók vagy rovarok veszélyeztetik otthonunkban az egészségünket, vagy ha nem tudunk bejutni a lakásunkba, mert a kulcs beletört a zárba.
Azokra a nem várt esetekre is felkészülhetünk, amikor balesetet szenvedünk, vagy megbetegszünk, esetleg kórházi ápolásra szorulunk. Ilyenkor segítséget kaphatunk például olyan formában, hogy a biztosító megszervezi a gyermekek iskolából való hazaszállítását, a bevásárlást, a kutyasétáltatást, vagy egyéb mindennapi háztartási teendőinket. Betegség esetén általános probléma, hogy még ahhoz sincs ereje az embernek, hogy leugorjon a gyógyszertárba, de az assistance szolgáltatások keretében a nem recept köteles gyógyszerek esetén házhoz szállítás is kérhető. Otthoni baleset bekövetkezése esetén az Allianz assistance szolgáltatásával taxival való kórházba szállítást is szervezhetünk saját magunk és hozzátartozóink részére a legközelebbi kórházba.
A kutatás szerint vagyoni helyzettől függetlenül az emberek átlagosan 63 százaléka nyaraláskor mindig igénybe veszi az autóját, azonban rémálommá válhat a kikapcsolódás, ha történik valami járművünkkel. A kifejezetten külföldi utazások során felmerülő problémákra kialakított assistance csomag segítségével egy külföldön bekövetkezett közlekedési baleset esetén kérhetjük a gépjármű elszállítását a legközelebbi szerelőműhelybe, sőt a biztosító telefonos szolgáltatásán keresztül segítséget kaphatunk a balesettel kapcsolatos idegen nyelvű nyomtatványok kitöltésében, vagy a rendőrséggel való kommunikációban is.
*A tájékoztatás nem teljes körű. az Allianz Assistance biztosítás fedezeteiről bővebb információt itt érhet el: https://www.allianz.hu/hu/lakossagi-biztositasok/assistance/assistance-biztositasok.html/
Allianz Assistance Express Infografika