Allianz - adatvedelem

Adatvédelem

Kedves Ügyfelünk!

Az Allianz Hungária Zrt. számára kiemelt jelentőségű, hogy az ügyfelek személyes adatai megfelelő védelemben részesüljenek. Ezen az oldalon teljes körűen tájékozódhat arról, hogy társaságunk milyen tevékenységeivel összefüggésben, milyen alapon kezel személyes adatokat, és különösen arról, hogy Önt ezzel kapcsolatban milyen jogok illetik meg.

Tájékoztatjuk, hogy társaságunk az adatkezelés során a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelet (2016. április 27.) (a továbbiakban: „Általános Adatvédelmi Rendelet”), valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: „Infotv.”), valamint a biztosítási tevékenységről szóló a 2014. évi LXXXVIII. törvény (a továbbiakban: „Bit.”) rendelkezéseinek megfelelően jár el.

Ha Ön a biztosító tulajdonosához, az Allianz SE-hez  fordul panasszal, az Allianz SE szintén az általános adatvédelmi rendeletnek megfelelően kezeli az adatait, ideértve szükség esetén a biztosítóval történő kapcsolatfelvételt is. 

Tájékoztatjuk, hogy az Allianz Csoport (Allianz SE és a kapcsolt vállalkozások) Adatvédelmi Standard (Allianz Privacy Standard, APS) nyilvános változata itt elérhető. Az APS tartalmazza az Allianz Kötelező Vállalati Szabályait (Binding Corporate Rules, BCR), amelyeket az Európai Gazdasági Térség (EGT) adatvédelmi hatóságai jóváhagytak, többek között az Allianz Csoportot felügyelő Bajor Adatvédelmi Hatóság (BayLDA). Tartalmazza továbbá azon tevékenységek leírását, amelyeket az Allianz adatkezelőként végez üzleti tevékenységeinek végrehajtása során.

Az Általános Adatvédelmi Rendelet szövegét itt teljes terjedelmében megtalálja, részletesebben pedig itt tud tájékozódni.

  Adatkezelő adatai

Adatkezelő:                                       Allianz Hungária Zrt.

Székhelye:                                        1087 Budapest, Könyves Kálmán krt. 48-52.

Levelezési címe:                               1368 Budapest, Pf. 191

Cégjegyzékszáma:                           Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, Cg.01-10-041356

A székhely állama:                            Magyarország

Felügyeleti szerve:                            Magyar Nemzeti Bank (székhelye: H-1054 Budapest, Szabadság tér 8–9.).

Adatvédelmi tisztviselő:                     dr. Halustyik János (Stratégiai és általános igazgatási divízió Compliance osztály; Levelezési cím: 1368 Budapest, Pf. 191., Fax: +36 (1) 301-6052.)

Adatvédelmi nyilvántartási szám: 40921

Kérjük, hogy az elektronikus bejelentési felületet kizárólag az adatkezelésre vonatkozó észrevételekkel, kérelmekkel kapcsolatban használják!

  Adatkezelés célja és jogalapja

Társaságunk az Általános Adatvédelmi Rendeletben foglaltaknak megfelelően csak meghatározott célból és meghatározott jogalap alapján kezelhet személyes adatokat. A továbbiakban erről adunk átfogó tájékoztatást.

Tájékoztatjuk, hogy az egyes adatkezelésekkel kapcsolatos részletes tájékoztatókat bármikor letöltheti és elmentheti a Letölthető dokumentumok közül.

I. Biztosítási szerződésekkel kapcsolatos adatkezelés

1) A biztosító elsődlegesen a tevékenységével összefüggésben, biztosítási szerződések megkötésével, biztosítási díjkalkuláció készítésével, biztosítási ajánlatkéréssel, illetve ajánlatadással, valamint a szerződés megkötését követően, a szerződés fenntartásával, az abban foglalt kötelezettségek és jogok teljesítésével kapcsolatban kezel személyes adatokat.

Ha Ön szeretne biztosítást kötni, akkor az ahhoz szükséges személyes, illetve egyes életbiztosítások esetében az Ön egészségügyi állapotával összefüggő különleges kategóriájú személyes adatokat meg kell adnia, különben ennek hiányában szerződés nem jöhet létre, a biztosító díjkalkulációt, díjtájékoztatót nem készíthet, ajánlatot nem adhat. Hasonlóképpen, ha Ön már kötött életbiztosítást, akkor a szerződés fenntartásához és teljesítéséhez szükséges különleges adatokat meg kell adnia, különben a biztosító megtagadhatja a szerződéssel kapcsolatos szolgáltatás kifizetését. Ezeket a különleges adatokat társaságunk az Ön által adott írásbeli hozzájárulás alapján, vagy ha az érintett fizikai vagy jogi cselekvőképtelensége folytán nem képes a hozzájárulását megadni, az érintett vagy más természetes személy létfontosságú érdekeinek védelme érdekében kezeli. A hozzájárulást az ajánlat vagy a kiegészítő biztosításokra vonatkozó rendelkező nyilatkozat tartalmazza.

Társaságunk a személyes adatokat a biztosítási jogviszony fennállásának időszakában, a biztosítási jogviszony megszűnését követően pedig addig kezelheti, ameddig a biztosítási jogviszonnyal kapcsolatban igény érvényesíthető, de legalább a szerződés megszűnésétől számított nyolc évig.

A díjkalkuláció, a díjtájékoztató, valamint a létre nem jött biztosítási szerződés esetén az ajánlattal kapcsolatos személyes adatokat addig kezeljük, ameddig a szerződés létrejöttének meghiúsulásával kapcsolatban igény érvényesíthető.

Társaságunk a szerződéssel kapcsolatban kezelt adatokat statisztikai célra (piackutatás, termékfejlesztés, fogyasztói magatartások elemzése) is felhasználja, az itt megjelölt időtartamon belül.

2) Ha Ön a biztosítási szerződés megkötésével, vagy teljesítésével összefüggésben panaszt nyújt be, a panaszkezelési eljárás lefolytatása érdekében kezeljük az Ön által a panaszkezeléssel összefüggésben rendelkezésünkre bocsátott, vagy a panaszkezeléshez kapcsolódó, a szerződés megkötése és teljesítése során a biztosító által kezelt személyes adatokat. Társaságunk a személyes adatokat, ideértve telefonon történő panaszkezelés esetén a hangfelvételt is, a panaszkezelési eljárás lezárását követő öt évig őrzi meg.

3) Veszélyközösséggel kapcsolatos adatkezelés:

Társaságunk jogosult (erre vonatkozó megállapodás alapján) a veszélyközösség érdekeinek megóvása érdekében, a szolgáltatások jogszabálynak és szerződésnek megfelelő teljesítése és a biztosítási szerződésekkel kapcsolatos visszaélések megakadályozása céljából

  • másik biztosítót megkeresni, illetve köteles a másik jogosult biztosítótól érkező megkeresés alapján az általa a biztosítási termék sajátosságainak figyelembe vételével kezelt, a Bit. 149. § (3)-(6) bekezdéseiben meghatározott adatokat a másik biztosítónak átadni;
  • ha a biztosítók között közös adatbázis kialakításra kerül, az adatbázisból a Bit. 150. § (1) bekezdésében meghatározott adatokat igényeljen, illetve köteles a biztosítási termék sajátosságainak figyelembe vételével kezelt, a Bit. 150. § (1) bekezdésben foglalt adatokat az adatbázisba átadni.

A megkeresések eredményeként tudomásunkra jutott adatot a kézhezvételt követő kilencven napig kezeljük, kivéve, ha az adat társaságunk jogos érdekei érvényesítéséhez szükséges. Ez utóbbi esetben az adatot az igény érvényesítésével kapcsolatban indult eljárás jogerős befejezéséig kezeljük, vagy ha az igény érvényesítésével kapcsolatban az eljárás megindítására egy éven belül nem kerül sor, az adat legfeljebb a megismerését követő egy évig kezelhető.

Társaságunk a megkeresés tényéről és a megkereséssel tudomására jutott szermélyes adatok köréről értesíti Önt.

4) Társaságunk a viszontbiztosítási fedezet elérése céljából, a Bit. felhatalmazása alapján jogosult az adott jogviszonyhoz kapcsolódó személyes adatokat a viszontbiztosító részére továbbítani.

5) Jogszabályokban meghatározott esetekben, jogi kötelezettség vagy közérdekű feladat végrehajtása érdekében az érintettek jogszabályban meghatározott adatait, a jogszabályban meghatározott célból kötelesek vagyunk kezelni a jogszabályban meghatározott időtartamig.

Társaságunk a számvitelre, az adózásra és pénzmosásra vonatkozó jogszabályi rendelkezések által meghatározott adatok körében az ott meghatározott módon és ideig folytat ilyen adatkezelést.

6) A biztosító jogszabályban meghatározott esetekben, jogi kötelezettség vagy közérdekű feladat végrehajtása érdekében jogszabályban meghatározott célból az érintettek adatait más adatkezelő részére köteles átadni.

7) örökösök adatainak kezelése

Az elhunyt szerződő féllel, illetve biztosítottal kapcsolatba hozható adatok tekintetében az érintett jogait az elhunyt örököse, illetve a biztosítási szerződésben nevesített jogosult is gyakorolhatja. Az ehhez szükséges mértékben az örökösök adatainak kezelésére – ideértve annak jogalapját, célját, időtartamát is – a fenti rendelkezések vonatkoznak azzal, hogy az örökös által adandó adatokról társaságunk az örökös azonosítását követően nyújt tájékoztatást. Ebben az esetben a személyes adatokat társaságunk addig kezelheti, ameddig az örökösi jogviszonnyal kapcsolatban igény érvényesíthető, de legalább nyolc évig.

8) Önnek lehetősége van casco biztosítással kapcsolatban online szemle lefolytatására a biztosítási ajánlatának azonosítója, az Ön e-mailcíme és az ügyféltípus (személy/intézmény) megadásával. Ebben az esetben adatait a szerződéskötés érdekében, az arra vonatkozó szabályok alapján kezeljük.

A részletes tájékoztató itt tölthető le.

II. Marketing célú adatkezelés

Amennyiben Ön a szerződéskötés során, vagy azt követően, vagy attól függetlenül bármikor kifejezetten hozzájárult ahhoz, hogy társaságunk marketing, illetve reklám üzeneteket küldjön az Ön számára, úgy társaságunk az ezzel összefüggésben megadott, illetve a szerződésével kapcsolatos adatait ebből a célból a hozzájárulás visszavonásáig kezeli.

Társaságunk az Allianz Csoport tagjaival (Allianz Hungária Zrt., Allianz Alapkezelő Zrt., Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt.), valamint az Allianz Allianz Hungária Egészség- és Önsegélyező Pénztár és az Allianz Hungária Önkéntes Nyugdíjpénztár marketing célú közös adatkezelésre vonatkozó megállapodást kötött. Ennek értelmében a csoport tagjai jogosultak ezen közös adatkezelés céljából is hozzájárulást kérni ügyfeleiktől. Amennyiben Ön a közös célú marketing megkeresésekhez hozzájárult, az adatkezelők valamennyien jogosultak a hozzájárulás alapján Önt megkeresni saját szolgáltatásaik bemutatása, reklámozása, ajánlattétel céljából. Az adatkezelők a marketing célú megkeresések adatbázisának, valamint az érintettek megkereséseinek, bejelentéseinek kezelésével az Allianz Hungária Zrt.-t bízták meg.

A közös adatkezeléssel kapcsolatos részletes tájékoztató itt érhető el.

III. A www.allianz.hu honlapon történő látogatással kapcsolatos adatkezelés

Ha Ön, mint felhasználó az általunk, az Allianz Hungária Zrt., mint adatkezelő által fenntartott www.allianz.hu honlapot (a továbbiakban: „honlap”) meglátogatja vagy a honlapon elérhető szolgáltatást igénybe veszi, akkor az alábbiak szerint kezeljük az Ön által megadott, illetve az Ön tevékenysége függvényében általunk megismert személyes adatait.

1) Sütikkel kapcsolatos adatkezelés

Amikor Ön meglátogatja Honlapunkat, kisméretű szöveges fájlok úgynevezett „sütik” (idegen kifejezéssel: „cookie”, a továbbiakban: „süti”) kerül(het)nek a számítógépére. A sütik többféle funkcióval rendelkeznek, többek között információt gyűjtenek, megjegyzik a felhasználói beállításokat, lehetőséget ad(hat)nak a honlap tulajdonosának a felhasználói szokások megismerésére a felhasználói élmény növelésére. Ön bármikor kezelheti süti beállításait böngészője beállításaiban.

Az alábbi linken keresztül Ön megismerheti, hogy a leggyakrabban használt böngészők esetében (Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer) hogyan találja meg a sütik kezelésére vonatkozó menüpontot, funkciót:

Google Chrome: https://support.google.com/accounts/answer/61416?hl=hu

Firefox: https://support.mozilla.org/hu/kb/S%C3%BCtik%20kezel%C3%A9se

Internet Explorer 11: http://windows.microsoft.com/hu-hu/internet-explorer/delete-manage-cookies#ie=ie-11

Safari: https://support.apple.com/kb/ph21411?locale=hu_HU

A böngésző programok többsége alapértelmezés mellett elfogadja a sütiket, de Ön olyan beállítást is választhat, amely elutasítja a sütik fogadását, illetve jelzi azok érkezését. Az alábbi honlapon keresztül pedig Ön további információkat szerezhet a sütik szerepéről: http://www.youronlinechoices.com/hu/.

Ha Ön a sütik fogadását visszautasítja, úgy előfordulhat, hogy honlapunk bizonyos elemei vagy a honlap teljes egészében nem lesz elérhető. Az első látogatáskor Ön által megadott süti beállításokat bármikor módosíthatja.

Honlapunkon különböző sütiket használunk oldalunk tartalmának fejlesztésére, a felhasználói élmény növelésére, az oldalaink kezelésének megkönnyítése érdekében, információszerzésre felhasználói szokásokról, és célzott hirdetések elhelyezésére.

A sütikről részletesen itt olvashat.

2) A honlapon elérhető online díjkalkulációs szolgáltatáshoz kapcsolódó adatkezelés

Ha Ön szeretne díjkalkulációt végezni valamelyik biztosítási termékünk vonatkozásában a honlapon, akkor meg kell adnia azokat a személyes adatokat, amelyek ennek érdekében szükségesek. Ezek köre termékenként eltérhet. Ebben az esetben társaságunk az általunk megjelölt és Ön által megadott személyes adatokat a biztosítási termékére vonatkozó – szerződéskötési kötelezettséggel nem járó – díjkalkuláció nyújtása céljából kezeli, az Ön által adott hozzájárulás alapján. A megadott személyes adatok szükségesek ahhoz, hogy az adott biztosítási termékünkre vonatkozóan tájékoztatás céljából díjkalkulációt végezzünk és a kalkulált díjat az Ön részére megjelenítsük.

Az adatokat öt évig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig kezeljük.

A részletes tájékoztató itt tölthető le.

3) Allianz Gyorstarifáló és az Allianz Casco Gyorstarifáló szolgáltatás használatával kapcsolatos adatok kezelése

Ön az Allianz GyorsTarifáló/Casco Gyorstarifáló (továbbiakban együtt: Gyorstarifáló) szolgáltatásunkon keresztül a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása, vagy casco biztosításának díját három adat (rendszám, bonus-malus besorolás, születési dátuma) megadásával kiszámíthatja. A GyorsTarifáló csak természetes személyek biztosítási díjának meghatározására alkalmas.

A GyorsTarifáló szolgáltatásunk körében ahhoz, hogy a megadott adatokon kívüli, a szerződéskötés érdekében végzett díjkalkulációhoz szükséges adatokat a Belügyminisztérium nyilvántartásából lekérdezzük, az Ön hozzájárulása szükséges. Ha ehhez hozzájárul, akkor társaságunk a Belügyminisztérium Nyilvántartások Vezetéséért Felelős Helyettes Államtitkársága által vezetett közlekedési nyilvántartásból a személyes adatairól (név, lakcím, születési név), továbbá az Ön által megadott járműre vonatkozó műszaki adatokról kérünk információt.

Az így tudomásunkra jutott adatokat a díjkalkuláció elkészítése érdekében addig kezeli, ameddig a szerződés létrejöttének meghiúsulásával kapcsolatban igény érvényesíthető, ha pedig létrejön a szerződés, akkor a szerződés megkötése, és fenntartása céljából a biztosítási jogviszony fennállásának időszakában, a biztosítási jogviszony megszűnését követően pedig addig kezelheti, ameddig a biztosítási jogviszonnyal kapcsolatban igény érvényesíthető, de legalább a szerződés megszűnésétől számított nyolc évig.

A részletes tájékoztató itt tölthető le.

4) Az „Allianz Hűségprogram” és az ezzel kapcsolatos személyre szabott reklám célú adatkezelés

i) Ha Ön részesülni kíván az „Allianz Hűségprogram” kedvezményeiből, a honlapon történő regisztráció során, a személyes adatainak megadásával van lehetősége ehhez csatlakozni. A sikeres regisztráció után, ha az adott biztosítás online megkötése előtt a regisztrációnak megfelelően létrehozott fiókjába bejelentkezik és vásárlását azon keresztül intézi, akkor a vásárlásai után meghatározott kedvezményekben részesül. A fiókjából intézett biztosításkötés vagy online díjkalkuláció esetében nem szükséges újra megadnia a honlap által az online díjkalkulációhoz vagy a vásárláshoz kért adatokat, azokat a rendszer a fiókadatai alapján Önnek előzetesen kitölti, tehát Ön az adatok ismételt beírása nélkül végezheti az online díjkalkulációt vagy a biztosításkötést.

A regisztráció során megadott személyes adatait az ön hozzájárulása alapján abból a célból kezeljük, hogy a honlapon az Ön nevére szóló fiókot hozzunk létre és tartsunk fenn, valamint a fiókján keresztül lebonyolított biztosítási szerződéskötéseit és az azokhoz fűződő kedvezményeket nyilvántartsuk, valamint online díjkalkuláció és szerződéskötés esetében a fiókadatait a díjkalkulációhoz vagy a szerződéskötéshez szükséges adatok előzetes kitöltéséhez – az Önt szolgáló kényelmi célból – felhasználjuk.

A Google vagy Facebook, illetve a díjkalkulációs oldalakon szereplő adatok közül a biztosító az alábbi adatokat menti el és kezeli a kalkulációval összefüggésben, vagy az elkülönítetten megadott ilyen tartalmú hozzájárulás esetén közvetlen üzletszerzési céllal:

  • Facebook/Google: e-mail, facebook_id, google_id, vezetéknév, keresztnév, neme, születési dátum, helység, születési hely, munkahely, végzettség
  • Ügyfél adatok: szerződő személyes adatai, szerződő elérhetőségei
  • Biztosításkötéshez kapcsolódó adatok: kockázatviselés kezdete, díjkínálati adatok, kiegészítő biztosítások és azok díjai, kedvezmények/engedmények, üzletkötői kötés, marketing nyilatkozat
  • GFB/Casco termékek kalkulációja során szereplő adatkérések, ide értve többek között: szerződéskötés oka, GFB+Casco együttkötés, KEKKH nyilatkozat, pótdíjak, jármű adatok, GFB és casco előzmény szerződés adatai, üzemben tartó adatai, tulajdonos adatai, díjfizető adatai, zöldkártya-igénylés, kiemelt tartozékok, párhuzamos szerződések ellenőrzése
  • Otthonbiztosítás termékek kalkulációja során szereplő adatkérések, ide értve többek között: biztosítás tárgya, berendezés, ingatlan alapadatok, biztosított ingatlan címe, biztosított adatai, előzmény-szerződés, ingatlan jelzáloggal kapcsolatos adatok
  • Utasbiztosítás termék kalkulációja során szereplő adatkérések, ide értve többek között: utazás célja, utazás adatai, biztosított személyek száma és adatai
  • Egyéb adatok: alkalmazás használatához kapcsolódó adatok ide értve többek között az alkalmazás használatához kapcsolódó aktivitásokat, tarifálás folyamatához kapcsolódó adatok ide értve többek között a díjkalkulációs folyamat aktivitásait, értékelés.

A regisztrációkor Ön által megadott személyes adatait a regisztráció fennállásának időtartamáig kezeljük. Ha az Ön regisztrációjával szerződéskötés nem történt, akkor a regisztrációval kapcsolatos személyes adatait a regisztrációjának megszűnésével egy időben töröljük. Ha az Ön regisztrációjával szerződéskötés történt, akkor ebből a célból a személyes adatait a szerződés teljesítésétől számított hat évig kezeljük. A szerződésre vonatkozó adatait a biztosítási jogviszony fennállásának időszakában, a biztosítási jogviszony megszűnését követően pedig addig kezelhetjük, ameddig a biztosítási jogviszonnyal kapcsolatban igény érvényesíthető, de legalább a szerződés megszűnésétől számított nyolc évig.

ii) Ha Ön hozzájárul, akkor társaságunk az „Allianz Hűségprogram”-hoz történő csatlakozáskor megadott személyes adatait és a regisztrációhoz kapcsolódó, szerződéskötéssel összefüggő adatokat abból a célból is kezeli, hogy termékeinkről személyre szabott reklámot, ajánlatot jelenítsünk meg az Ön számára a honlapunkon. Ezeket az adatokat addig kezeljük, amíg Ön az erre vonatkozóan adott hozzájárulását vissza nem vonja, vagy az adatkezelés ellen egyéb módon nem tiltakozik.

iii) Ha Ön hozzájárul, akkor a fent meghatározottak szerint megadott személyes adatait marketing célból oly módon is kezeljük, hogy továbbítjuk azokat a Facebook részére annak érdekében, hogy Ön célzott és személyre szabott hirdetéseinket láthassa a Facebook fiókjában.

A részletes tájékoztató itt tölthető le.

5) Az Allianz Ügyfélportál használatával kapcsolatos adatok kezelése

A honlapon elérhető Allianz Ügyfélportálra (a továbbiakban: „Ügyfélportál) természetes személyként gépjármű (GFB, Casco), otthon (Allianz otthonbiztosítás, Allianz Online Otthonbiztosítás, Allianz Otthonbiztosítás Plusz), vagy életbiztosításhoz (Allianz Klasszikusok, és/vagy Allianz Életprogramok; HozamMax) tartozó szerződés esetében a kötvényszám megadásával és az ahhoz tartozó telefonszám és e-mail cím megerősítésével regisztrálhat.

Allianz Lakóközösség-biztosítás Plusz szerződés esetén ha a szerződéskötés során, vagy azt követően a Lakóközösség képviselője/közös képviselő megadta az e-mail címét és mobiltelefonszámát, akkor a regisztrációra a lakóközösség képviseletére jogosult partner az ügyfélkártyaszáma megadásával jogosult.

Ha Ön mezőgazdasági biztosítással rendelkezik, akkor az MVH azonosítójának megadásával regisztrálhat.

Társaságunk a regisztrációval kapcsolatban az e-mail címet és a telefonszámot, valamint a szerződéssel kapcsolatos adatokat kezeli a biztosítási szerződés a szerződés teljesítése érdekében.

Ön az Ügyfélportálon tett nyilatkozattal kérheti regisztrációjának törlését. A regisztráció törlése esetén a regisztrációval közvetlenül összefüggő adatokat töröljük, a szerződéssel összefüggő adatokat a szerződésre vonatkozó adatkezelési szabályok szerint töröljük.

A részletes tájékoztató itt tölthető le.

6) A honlapon elérhető online díjfizetéssel kapcsolatos adatkezelés

Önnek lehetősége van arra, hogy biztosításának díját a honlapunkon keresztül, az OTP Mobil Szolgáltató Kft. által működtetett fizetési felületen bankkártyájával fizesse ki. Szükségünk van a biztosítási szerződés számára, az ügyféltípus (magánszemély/intézmény) megjelölésére és a születési idő megadására, hogy Önt, illetve a szerződést beazonosíthassuk és a fizetendő díj összegét az Ön számára megadjuk. A fizetés folyamata titkosított csatornán, kétkulcsos SSL titkosítás alkalmazásával valósul meg. Az Ön által a fizetés során megadott kártyaadataihoz nem férünk hozzá.

Az adatokat ez alapján a szerződés teljesítésével összefüggésben kezeljük a szerződésre vonatkozó adatkezelési szabályok szerint, amelyet itt talál.

7) A honlapon elérhető online szerződéses ügyintézéssel kapcsolatos adatkezelés

A honlapon a biztosítási szerződésének kezelése, fenntartása, módosítása érdekében lehetősége van azt módosítani, az azzal kapcsolatos adatok változásait bejelenteni, a szerződést felmondani, panaszt bejelenteni, adatkezeléssel kapcsolatos bejelentést tenni.

Ebben az esetben a fenti kérelmek elbírálásához szükséges, illetve az Ön által saját elhatározásából megadott adatokat (ideértve a csatolt dokumentumokat, esetleges fényképeket is) kérelmének, beadványának, kérésének elbírálása céljából, szerződésének teljesítése, fenntartása érdekében kezeljük a szerződésre vonatkozó adatkezelési szabályok szerint, amelyet itt talál.

8) A honlapon elérhető online kárbejelentéssel kapcsolatos adatkezelés

Ön a honlapunkon online bejelentheti biztosítási szerződéshez kapcsolódó kárügyeit, továbbá elektronikusan küldhet be további információkat, iratokat, dokumentumokat, fényképeket korábban már bejelentett kárhoz. Az Ön által, a bejelentéssel megadott adatait a kárrendezéssel kapcsolatos adatkezelési tájékoztató alapján kezeljük, amelyet itt talál.

9) Állásajánlatokra való jelentkezés

Önnek lehetősége van arra, hogy a https://www.allianz.hu/hu/karrier/allasajanlatok.html/ oldalunkon társaságunk toborzási felhívására munkavállalói (ideértve a gyakornokot is) vagy értékesítői pozícióba jelentkezzen, vagy személyes adatainak felvételét kérje személyzeti adatbankunkba.

Adatait ebben az esetben az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltak tudomásul vétele mellett – amelyet itt talál –, az Ön hozzájárulása alapján kezeljük.

IV) Telefonos ügyintézés

Ha Ön társaságunkhoz kérelemmel, észrevétellel, panasszal fordul telefonon, vagy telefonon köt biztosítási szerződést, illetve tesz biztosítási ajánlatot, kér, vagy kap a biztosítótól díjkínálatot, akkor a hívást rögzítjük, amelyet az itt található tájékoztatóban foglaltak szerint kezelünk.

V) Egyéb érintettek adatainak kezelése

Ha Ön biztosítási szerződésnek nem szerződője, biztosítottja, kedvezményezettje, vagy egyéb jogcím alapján jogosultja, továbbá nem károsult, és társaságunkhoz kérelemmel, észrevétellel, panasszal, vagy egyéb beadvánnyal fordul postai vagy elektronikus úton, emailben vagy telefonon, akkor az itt található tájékoztatóban meghatározottak szerint kezeljük az Ön által megadott, vagy más módon ezzel összefüggésben tudomásunkra jutott, általunk megismert személyes adatait.

  Érintett jogai, adatvédelmi bejelentések

Számunkra fontos a személyes adatok megfelelő kezelése és mindent megteszünk azért, hogy a személyes adatok kezelése jogszerűen és a lehető legnagyobb biztonságban történjen. Az esetlegesen felmerülő problémákkal célszerű ezért, mielőtt más jogorvoslatot venne igénybe, közvetlenül hozzánk fordulni, azok mielőbbi orvoslása érdekében.

Tájékoztatjuk, hogy az adatkezeléssel kapcsolatos jogait, ideértve a hozzájárulása visszavonásához való jogát is, az azonosítását követően az alábbi elérhetőségeken keresztül gyakorolhatja. Társaságunk székhelyén működő Központi Ügyfélszolgálatunkon (1087 Budapest, Könyves Kálmán krt. 48-52.) személyesen.

  • Az adatvédelmi tisztviselőhöz (Stratégiai és általános igazgatás divízió, Compliance osztály) címzett, faxon (+36 (1) 301-6052) vagy postai úton (levelezési cím: 1368 Budapest, Pf. 191) eljuttatott levélben.
  • Az alábbi gombra kattintva, elektronikus úton.

Kérjük, hogy a fenti elérhetőségeket kizárólag az adatkezelésre vonatkozó észrevételekkel, kérelmekkel kapcsolatban használják!

A folyamatban lévő károkról itt kérhet tájékoztatást.

Bejelentett kárügyben dokumentumpótlást a www.allianz.hu/hu/karrendezes oldalon, az egyes termékeknél az E-iratpótlás bejelentett kárhoz menüpontban tudnak beküldeni.

Általános szabályok

Ha az adatkezelés az Ön hozzájárulásán alapul, jogosult azt bármely időpontban visszavonni. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonást megelőző adatkezelés jogszerűségét. Felhívjuk azonban a figyelmet arra, hogy a szerződés fenntartásához, illetve teljesítéséhez szükséges adatokkal kapcsolatban megadott hozzájárulás visszavonása esetén a biztosító megtagadhatja a szolgáltatás nyújtását.

Az általános adatvédelmi rendelet 15-22. cikkei szerint Ön kérelmezheti tőlünk az általunk kezelt személyes adataihoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének, korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint gyakorolhatja adathordozhatósághoz való jogát.

Társaságunk legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja Önt a beadványa alapján hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható, amelyről szintén tájékoztatást nyújtunk. Ha kérelmét elektronikus úton nyújtotta be, akkor a tájékoztatást elektronikus úton adjuk meg, kivéve, ha azt Ön másként kéri.

Ha intézkedéseket nem indokol a beadvány, akkor legkésőbb egy hónapon belül erről is tájékoztatást küldünk, valamint arról, hogy mely hatóságnál nyújthat be panaszt, és hogyan élhet bírósági jogorvoslati jogával.

Társaságunk az érintetti jogosultság gyakorlásával kapcsolatban hozott intézkedést díjmentesen biztosítja.

Ha kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre társaságunk ésszerű összegű díjat számíthat fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.

Ha társaságunknak megalapozott kétségei vannak a kérelmet benyújtó természetes személy kilétével kapcsolatban, további, az érintett azonosításához szükséges információk nyújtását kérheti.

Érintett jogai

Hozzáférési jog

Ön jogosult arra, hogy kérésére visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e. Kérésére társaságunk rendelkezésére bocsátja az általunk kezelt személyes adatai másolatát és egyidejűleg tájékoztatja az általános adatvédelmi rendelet 15. cikkében meghatározott információkról (így például: adatkezelés célja, kezelt adatok kategóriái, azon címzettek kategóriái, akivel az adatok közlésre kerülnek, az adatkezelés időtartama).

Helyesbítéshez való jog

Az Ön kérésére késedelem nélkül helyesbítjük az Önre vonatkozó, általunk kezelt pontatlan személyes adatokat.

A törléshez és az elfeledtetéshez való jog

Társaságunk az általános adatvédelmi rendelet 17. cikkében foglaltak alapján, az ott meghatározott esetekben az Ön kérésére, illetve külön kérés nélkül is, késedelem nélkül törli az Ön adatait. Ha az általunk nyilvánosságra hozott személyes adatai törlését kéri, akkor a biztosító megtesz minden ésszerűen elvárható lépést annak érdekében, hogy tájékoztassa az érintett adatait kezelő adatkezelőket arról, hogy az érintett kérte az adatai törlését.

Adatkezelés korlátozásához való jog

Ha Ön ezt kéri, akkor az általános adatvédelmi rendelet 18. cikkében meghatározott rendelkezésekre figyelemmel társaságunk korlátozottan kezeli a személyes adatait. Ha az adatkezelés az Ön kérésére korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az Ön hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy fontos közérdekből kezeli.

Adathordozhatósághoz való jog

Az általános adatvédelmi rendelet 20. cikkével összhangban társaságunk a szerződésen vagy hozzájáruláson alapuló automatizált módon történő adatkezelés esetén, az érintett kérésére, az érintettre vonatkozó, és korábban általa a biztosító rendelkezésére bocsátott személyes adatait tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban kiadja az Ön részére, illetve az Ön kérésére – ha az technikailag megvalósítható – ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek közvetlenül továbbítja.

Tiltakozáshoz való jog

Ha az Ön személyes adatait társaságunk jogos érdek alapján kezeli, Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból az általános adatvédelmi rendelet 21. cikke szerinti esetben bármikor tiltakozzon személyes adatainak kezelése ellen. Ebben az esetben a személyes adatokat nem kezelhetjük tovább, csak jogszabályban meghatározott kivételes esetben.

Automatizált döntéshozatallal kapcsolatban gyakorolható jogok

Az automatikus döntéshozatallal (ideértve a profilalkotást is) kapcsolatban az érintett az alábbiakban felsorolt jogokkal rendelkezik:

- jogosult emberi beavatkozást kérni a biztosító telefonos ügyfélszolgálatán keresztül a +36 (1/20/30/70) 421-1-421-es telefonszámon, vagy személyesen, az ügyfélkapcsolati pontokon vagy biztosításközvetítőjénél.

- kifejtheti álláspontját vagy kifogást nyújthat be a fenti elérhetőségeken.

Jogorvoslati lehetőségek

Ön jogosult panaszt tenni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.; www.naih.hu) vagy a szokásos tartózkodási helye, a munkahelye vagy a feltételezett jogsértés helye szerinti tagállam adatvédelmi felügyeleti hatóságánál, ha megítélése szerint a személyes adatainak kezelése sérti az általános adatvédelmi rendeletet. Ha a felügyeleti hatóság nem foglalkozik a panasszal, vagy három hónapon belül nem tájékoztatja Önt a panasszal kapcsolatos eljárási fejleményekről vagy annak eredményéről, Ön jogosult bírósághoz fordulni. A felügyeleti hatósággal szembeni eljárást a felügyeleti hatóság székhelye szerinti tagállam bírósága előtt kell megindítani.

Ön jogosult társaságunk tevékenységével kapcsolatban is bírósághoz fordulni jogorvoslat érdekében. Ebben az esetben Ön dönthet arról, hogy a pert a biztosító tevékenysége helye szerinti EU tagállam vagy az Ön szokásos tartózkodási helye szerinti EU tagállam bírósága előtt indítja-e meg. Magyarországon a pert az Ön lakóhelye, tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt indíthatja meg.

  Adatfeldolgozók

Társaságunk a különböző célú adatkezelések során szolgáltatókat vesz igénybe, akik adatfeldolgozóként vesznek részt az adatkezelésben, akik az Ön személyes adatait az alábbiakban részletezett célokból kezelik.

Kizárólag olyan adatfeldolgozókat veszünk igénybe, akik megfelelő garanciákat nyújtanak az adatkezelés Általános Adatvédelmi Rendelet követelményeinek való megfelelését és az Ön védelmét biztosító, megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására.

Az adatfeldolgozók a velünk kötött írásos szerződés alapján, kizárólag az utasításaink szerint és kizárólag a az alábbiak szerinti célokkal összefüggésben kezelhetik az Ön adatait.

1) A biztosítási szerződések megkötése, fenntartása és teljesítése során társaságunk biztosításközvetítők (függő ügynökök, azok közvetítői alvállalkozói) közreműködésével is eljár. Amennyiben a biztosításközvetítők a biztosító megbízásából járnak el, akkor az Ön személyes adatait a mi rendelkezéseink szerint, adatfeldolgozóként kezelik. A biztosító által igénybevett, eljárni jogosult biztosításközvetítők nevéről és címéről a Magyar Nemzeti Bank által a függő biztosításközvetítőkre vonatkozó nyilvántartásában (https://apps.mnb.hu/regiszter/), valamint társaságunk Központi Ügyfélszolgálati Irodájában (1087 Budapest, Könyves Kálmán krt.48-52.) érhető el tájékoztatás.

2) Társaságunk egyes biztosítási szolgáltatások során igénybe vesz egyéb közreműködőket , ha a szolgáltatás nyújtásához szükség van a közreműködő speciális szakértelmére, vagy amikor annak bevonásával a szolgáltatást azonos minőségben, ám alacsonyabb költségekkel és kedvezőbb áron tudjuk nyújtani (kiszervezés). A kiszervezett tevékenységet végző közreműködők a Bit.-nek megfelelő kiszervezési szerződés alapján járnak el, a személyes adatokat társaságunk rendelkezése szerint adatfeldolgozóként kezelik.

Ilyen közreműködők, többek között:

i) Az ANY Biztonsági Nyomda Nyrt.-t (Cg. 01-10-042030, 1102 Budapest, Halom u. 5.), melyet a kötvények, egyéb ügyfeleknek szóló levelek, iratok nyomtatásával bízunk meg.

ii) A Magyar Posta Zrt.-t (Cg. 01-10-042463, Budapest 1138 Dunavirág u. 2-6.), melyet a bejövő postai küldemények és iratok kezelésével és ezen iratoknak a biztosító részére történő továbbításával bízunk meg.

iii) Az Allianz Technology SE (cégjegyzékszám: HRB173388, Fritz-Schaffer strasse 9. 81737 München, Németország), annak fióktelepei (ideértve különösen az Allianz Technology Magyarországi Fióktelepét [székhelye: Cg. 01-17-001018, Budapest 1087 Könyves Kálmán krt. 48-52.]), leányvállalatai informatikai szolgáltatást nyújtanak. 

iv) Pénzforgalmi szolgáltatás nyújtó szolgáltatók, melyeket a biztosító a biztosítási szolgáltatással kapcsolatos pénzügyi teljesítéshez vesz igénybe. Ilyen például a honlapon keresztül történő bankkártyás fizetés működtetéséhez igénybe vett elektronikus fizetési szolgáltatónk, az OTP Mobil Szolgáltató Kft. (1093 Budapest, Közraktár utca 30-32.).

v) Társaságunk által a szerződés megkötése, fenntartása és teljesítése során igénybevételre kerülő további eljárni jogosult közreműködők (pl.: kárszakértők, kárrendezés során a biztosító megbízásából eljáró további személyek, adatrögzítők, kapcsolattartásban közreműködő további személyek, informatikai, jogi, számviteli szolgáltatást nyújtó személyek).

A biztosító által igénybe vett közreműködőkről a biztosító Központi Ügyfélszolgálati Irodájában (1087 Budapest, Könyves Kálmán krt.48-52.) érhető el részletes tájékoztatás.

3) Társaságunk munkavállalói a feladataik ellátásához szükséges mértékben, az alábbi tevékenységekkel összefüggésben jogosultak az érintett személyes adatainak megismerésére:

a) szerződések nyilvántartása és kezelése,

b) kárrendezés,

c) panaszok, kérdések, kérelmek kezelése,

d) értékesítési tevékenység,

e) kockázatvállalási tevékenység,

f) termékmenedzsment,

g) marketing és reklámtevékenység,

h) tervezési, kontrolling, ellenőrzési, minőségbiztosítási, aktuáriusi, számviteli, jogi, IT üzemeltetési feladatok ellátása.

Az általunk megbízott adatfeldolgozók, az Ön személyes adatait a rendelkezésünk szerint legkésőbb az adatkezelésre vonatkozó szerződés megszűnését követő, a kezelt adatok átadásának, illetve adatmegsemmisítésnek az időpontjáig, vagy azon időtartamon belül jogosultak kezelni, ameddig mi jogosultak vagyunk az adatok kezelésére.

  Adatbiztonsági intézkedések

A biztosító minden ésszerű lépést megtesz annak érdekében, hogy megakadályozza a személyes adatokhoz és a személyes adatok kezeléséhez használt eszközökhöz való jogosulatlan hozzáférést, illetve azok jogosulatlan felhasználását. A biztosító az általa kezelt személyes adatok védelmét az általános adatvédelmi rendelet előírásainak megfelelően biztosítja.

A biztosító mind papír alapú, mind elektronikus adattárolás esetén megfelelő fizikai és logikai védelmet biztosít az általa kezelt adatok vonatkozásában. A személyes adatokhoz való hozzáférés megfelelő technikai megoldásokkal korlátozott, illetve ellenőrizhető. A biztosító által történő adatkezelés biztonságát belső szabályzatok rendezik. Az előírások értelmében a biztosító az általa kezelt adatokat biztonsági osztályokba sorolja. A biztosító által alkalmazott besorolási rendszer az adatokat csoportosítja, és az adatbiztonsági osztályokhoz rendelten megadja, hogy milyen egyedi védelmi intézkedésre van szükség.

  Automatizált döntéshozatal, profilalkotás

Társaságunk a biztosítási ajánlat elfogadásáról és a szerződéskötésről automatizált kockázat-elbírálás során dönthet. Automatizált eljárásban dönthet továbbá a szerződési feltételekben foglaltak alapján a biztosítási díj vagy a vagyon-, felelősség- és személybiztosítási összegek (indexálás) módosításáról, amelyről a szerződő részéré értesítést küld.

Az ajánlatban, illetve a szerződésben foglalt adatokat társaságunk kockázati és egyéb üzleti szempontok alapján értékeli, amely alapján hozott döntés hatással lehet az ajánlat befogadására vagy elutasítására, illetve a biztosítási fedezetek díjára.

Profilalkotásnak minősül a személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják.

A fentiekről bővebben itt tájékozódhat.

  Letölthető dokumentumok