Internetes felületünkön akár otthonról sorban állás nélkül bejelentheti biztosítási szerződéseihez kapcsolódó kárügyeit, elektronikusan küldhet be iratokat már bejelentett kárhoz és információt kérhet folyamatban lévő kárügyéről.
Tájékoztatjuk, hogy a biztosító kárrendezéssel kapcsolatos adatkezelési tájékoztatója itt található.
Ha Ön a károkozó
Ha Ön a károsult és a károkozó kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása társaságunknál van
Kérjük, akkor is jelentse haladéktalanul gépjárműkárát, ha a fenti iratok közül nem áll még mind az Ön rendelkezésére! Felhívjuk figyelmét arra, hogy a kárrendezést gyorsíthatja, ha már a kárbejelentés során megadja bankszámlaszámát, és feltölti a rendszer által bekért dokumentumokat és járműfotókat.
A káresetek, a felmerülő kárigények eltérő jellege miatt előfordulhat, hogy a fent felsoroltaktól eltérő dokumentumok beszerzése is szükségessé válhat, ebben az esetben tájékoztatjuk Önt.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy társaságunk az eljáró hatósági, rendvédelmi szervektől nem kapja meg közvetlenül a szükséges iratokat, ezért ezek bemutatásával gyorsíthatja, segítheti a kárrendezést!
Ha személyi sérülés történt a balesetben, mindenképp kérjék rendőr segítségét, intézkedését! Személyi sérülést külön adatlapon kell bejelenteni, a káresemény után minél hamarabb, lehetőség szerint 30 munkanapon belül.
Akkor is érdemes orvoshoz fordulni, ha a balesetet követő időszakban gyanús tünetet észlel magán. A látszólag jelentéktelen sérülések utólag súlyosbodhatnak.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az orvosi iratokat, gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök számláit meg kell őrizni, s a kárbejelentéshez csatolni kell. Minden olyan kiadásról, mely a személyi sérüléssel kapcsolatosan merült fel, kérjen számlát vagy igazolást!
Ha a károkozó ismeretlen vagy külföldi rendszámú volt, akkor a kártérítési igényt a külföldi gépjármű felelősség biztosítójának magyar képviselőjénél, úgynevezett „levelező partnerénél”, vagy saját biztosítójánál lehet bejelenteni. Saját érdekében fontos feljegyezni a károkozó külföldi felelősségbiztosítójának nevét, a birtokában lévő zöldkártya számát és érvényességi idejét. Ebben az esetben is töltheti ki E-kárbejelentőt*, melynek beküldés funkciójával a MABISZ illetve a „levelező partner” értesül a bejelentett káreseményről. A kárrendezés gördülékenyebbé tétele érdekében javasoljuk, ezekben az ügyekben mindenképpen kérjen rendőri intézkedést.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a személyi sérüléssel kapcsolatos kárrendezési eljárás különleges jellegénél fogva elkülönül a töréskár rendezésétől: összetettebb és hosszabb folyamat.
Abban az esetben, ha Társaságunk szolgáltatási kötelezettsége a biztosítási feltételek, illetve a jogszabályok alapján fennáll, akkor Ön gépjárműkárok esetén az alábbi kárrendezési módok közül választhat:
Egyezséges kárrendezés
ha számla nélkül kívánja kárigényét érvényesíteni, az anyag- és alkatrész árak, valamint munkadíjak vonatkozásában Társaságunk által megállapított javítási költséget ajánljuk fel egyezségre.
Számlás kárrendezés*
a kárt a károsult nevére kiállított – a kárfelvételi jegyzőkönyvben rögzített helyreállítási módnak megfelelő – javítási számla alapján rendezzük.
Javítónál történő helyreállítás esetén javítás közbeni, és utáni alkatrész beépítés ellenőrzést végezhetünk, melynek során a javítási számlába állított gyári alkatrészek felhasználását ellenőrizzük. A gyári alkatrészek eredetének igazolásához a felhasznált alkatrész beszerzésének bizonylatát is csatolni kell. A számlás kárrendezésen belül Ön hitelleveles kárrendezést is választhat.
Hitelleveles kárrendezés
amennyiben a bejelentett kárügy fedezete és jogalapja tisztázott, úgy kérésre hitellevelet állítunk ki a megjelölt szerződött javító partnerünk felé. Ebben az esetben a biztosítót terhelő javítási költséggel társaságunk és a javító közvetlenül számol el egymással. A jármű helyreállítását követően csak az Önt terhelő költséget (pl.: önrészesedés, avulás, saját megrendelés, stb.) kell megfizetnie a javító részére. Az Allianz Hungária Zrt. szerződéses partnerei az egész ország területén állnak az Ön rendelkezésére.
Totálkár rendezése
Erre akkor kerül sor, amikor a gépjármű javítása meghaladja a gazdaságos javítási határt, illetve a javítás műszakilag nem javasolt vagy a gépjárművet ellopták. Ebben az esetben a gépjármű megállapított káridőponti értékének a maradvány értékkel csökkentett összege alapján történik a kifizetés. A maradvány piaci értékének meghatározása roncsbörze segítségével történik, a roncsért kínált legmagasabb vételi ajánlatra figyelemmel. Amennyiben a károsodott gépjárművet értékesíteni kívánja, úgy hozzájárulása esetén segítünk a maradványért legmagasabb árat kínáló ajánlattevővel történő kapcsolatfelvételben.
Nyomtatvány hiányában a baleset részeseinek minden adatát:a baleset helye (az ország megjelölésével),
fel kell jegyezni, és a baleset részeseinek közösen alá kell írniuk!
Hazaérkezése után az Európai baleseti bejelentőt – vagy ennek hiányában kárbejelentését 5 munkanapon belül, ha Ön a károkozó 30 napon belül, ha Ön a károsult, 2 munkanapon belül casco biztosítása terhére
továbbítsa
az Allianz Hungária Zrt. Vállalati, nemzetközi kárrendezés és regressz Központhoz (cím: 1439 Budapest, Pf. 660, e-mail: imc@allianz.hu), illetve
az Allianz Hungária Zrt. bármelyik fiókjához – akár személyesen, akár írásban!
Lopáskár esetén kérjen rendőri igazolást a történtekről!
Abban az esetben, ha Társaságunk szolgáltatási kötelezettsége a biztosítási feltételek, illetve a jogszabályok alapján fennáll, akkor Ön gépjárműkárok esetén az alábbi kárrendezési módok közül választhat:
Egyezséges kárrendezés
ha számla nélkül kívánja kárigényét érvényesíteni, az anyag- és alkatrész árak, valamint munkadíjak vonatkozásában Társaságunk által megállapított javítási költséget ajánljuk fel egyezségre.
Számlás kárrendezés*
a kárt a károsult nevére kiállított – a kárfelvételi jegyzőkönyvben rögzített helyreállítási módnak megfelelő – javítási számla alapján rendezzük.
Javítónál történő helyreállítás esetén javítás közbeni, és utáni alkatrész beépítés ellenőrzést végezhetünk, melynek során a javítási számlába állított gyári alkatrészek felhasználását ellenőrizzük. A gyári alkatrészek eredetének igazolásához a felhasznált alkatrész beszerzésének bizonylatát is csatolni kell. A számlás kárrendezésen belül Ön hitelleveles kárrendezést is választhat.
Hitelleveles kárrendezés
amennyiben a bejelentett kárügy fedezete és jogalapja tisztázott, úgy kérésre hitellevelet állítunk ki a megjelölt szerződött javító partnerünk felé. Ebben az esetben a biztosítót terhelő javítási költséggel társaságunk és a javító közvetlenül számol el egymással. A jármű helyreállítását követően csak az Önt terhelő költséget (pl.: önrészesedés, avulás, saját megrendelés, stb.) kell megfizetnie a javító részére. Az Allianz Hungária Zrt. szerződéses partnerei az egész ország területén állnak az Ön rendelkezésére.
Totálkár rendezése
Erre akkor kerül sor, amikor a gépjármű javítása meghaladja a gazdaságos javítási határt, illetve a javítás műszakilag nem javasolt vagy a gépjárművet ellopták. Ebben az esetben a gépjármű megállapított káridőponti értékének a maradvány értékkel csökkentett összege alapján történik a kifizetés. A maradvány piaci értékének meghatározása roncsbörze segítségével történik, a roncsért kínált legmagasabb vételi ajánlatra figyelemmel. Amennyiben a károsodott gépjárművet értékesíteni kívánja, úgy hozzájárulása esetén segítünk a maradványért legmagasabb árat kínáló ajánlattevővel történő kapcsolatfelvételben.
A biztosító a szolgáltatását a benyújtott számlák, ezek hiányában a károsulttal kötött egyezség alapján téríti meg, amennyiben a gépjármű sérülései alapján nem állapítható meg gazdasági vagy műszaki totálkár. A biztosító a szolgáltatását a kártérítési javaslat elfogadását, illetve a kifizetéshez szükséges utolsó irat beérkezését és feldolgozását követő munkanapon teljesíti.
Fontos tudnivaló, hogy a biztosító a biztosítási szerződésből eredő kötelezettségével összefüggésben a károsító eseményt megelőző állapot visszaállításához vagy a bekövetkezett kár következményeinek megszüntetéséhez szükséges, általános forgalmi adó-köteles szolgáltatás ellenértéke (anyag-, javítási, illetve helyreállítási költség) után az általános forgalmi adó összegének megfelelő összeg megtérítésére csak olyan számla alapján vállalhat kötelezettséget, illetve térítheti meg azt az arra jogosultnak, amelyen feltüntetik az általános forgalmi adó összegét, vagy amelyből annak összege kiszámítható.
Elévülés
Jelen biztosítási szerződés alapján keletkezett kártérítési igények a Polgári Törvénykönyv elévülési szabályai szerint évülnek el. A Ptk. 6:22. § (1) bek. szerint a követelések öt év alatt elévülnek, ha jogszabály másként nem rendelkezik. Azonban a törvény az átlagosnál rövidebb elévülési határidőt szab az ún. veszélyes üzem működéséből eredő kár megtérítése iránti követelések érvényesítésére, e követelések három év alatt évülnek el.
A kárbejelentéskor munkatársaink áttekintik a biztosítási szerződés érvényességét, és ellenőrzik, hogy a feltételek alapján a káresemény téríthető-e. Ha a kár rendezéséhez helyszíni szemle szükséges, akkor kárszakértőnk a szemle időpontjának egyeztetése érdekében telefonon vagy írásban felveszi Önnel a kapcsolatot.
A kárbejelentéshez a következő adatok szükségesek:
A kárigényt a kár észlelésétől számított 2 munkanapon belül kell bejelenteni.
Halál és baleseti kár esetén kérjük 8 munkanapon belül jelezze kárigényét.
A kárbejelentést követően szakértőink amint tudnak, jelentkeznek a helyszíni szemle időpontjának egyeztetése érdekében.
Kérjük, hogy a kár bejelentésétől számított 5. munkanapig hagyja a kár helyszínét változatlanul, a károsodott vagyontárgy állapotán ne változtasson, vagy csak a kárenyhítéshez szükséges mértékben tegye azt. Erre a kárbejelentés tartalmának ellenőrzése miatt van szükség.
Amennyiben az 5. munkanapon sem kezdjük meg a kárrendezést, akkor Ön intézkedhet a károsodott vagyontárgy helyreállításáról. A fel nem használt, illetve kiselejtezett alkatrészeket, berendezéseket kérjük, hogy további 30 napig őrizze meg változatlan állapotban.
A minél gyorsabb kárrendezés érdekében a betöréseslopás- és rablás károkat a lehető legrövidebb időn belül be kell jelenteni a rendőrségen is. Mindez különösen azért fontos, mert a rendőrséget is érintő kárügyekben a kárrendezéshez szükségünk van a rendőrség által kiállított dokumentumokra is.
A biztosítási esemény, a szolgáltatásra való jogosultság és a szolgáltatás összegének megállapításához munkatársainknak káresettől és a létrejött szerződéstől függően különböző iratokra és bizonylatokra van szükségük. Ezek mielőbbi átadásával gyorsítható a kárrendezés menete.
TUK záradékot tartalmazó Allianz Lakóközösség-biztosítás Plusz szerződés esetén
A lakóközösség döntése alapján, a külön tulajdonú épületrészben bekövetkezett kár térítését abban az esetben utalja a biztosító a tulajdonos/biztosított részére, ha rendelkezik az ingatlanára eső lakóközösségi biztosítási díj rendezettségéről szóló, a közös képviselő által kiállított igazolással. Ennek hiányában a kártérítés a lakóközösség számlájára kerül.
Tűz-, robbanás és nagyobb elemi károk
Közvetlen villámcsapás
Villámcsapás indukciós hatása
Csőtörés- és beázáskárok
Felelősségi károk
Baleset
Betöréses lopás, rablás
Helyszíni szemlét nem igénylő károk
Helyszíni szemlét igénylő károk
esetében munkatársaink előzetesen telefonon egyeztetik Önnel a helyszíni szemle időpontját, illetve telefonos elérési lehetőség hiányában, írásban küldenek értesítést.
A szemle során kárszakértőnk jegyzőkönyvet készít, amelyben közösen Önnel tételesen rögzíti az épületben és ingóságokban keletkezett károkat és megállapítja a kártérítési összeget, ha a kár a szerződési feltételek szerint biztosítási eseménynek minősül.
Amennyiben Ön, mint biztosított, nem tud a kárszakértővel egyeztetett időpontban a helyszíni szemlén megjelenni, vagy a kárrendezési eljárásban nem áll módjában részt venni, kérjük, adjon meghatalmazást az Önt helyettesítő személynek.
Meghatalmazás helyszíni szemléhez
Telefonos kárrendezés
A kényelmesebb és gyorsabb ügyintézés érdekében telefonos kárrendezési lehetőség is igénybe vehető az alábbi kisebb összegű károknál (naptári évenként egy alkalommal):
Amennyiben Ön nem kíván élni ezzel a lehetőséggel, akkor helyszíni szemlére van szükség, amelynek időpontját munkatársunk egyezteti Önnel.
A kártérítési összeget az Ön által megadott bankszámlaszámra utaljuk, vagy postai úton küldjük ki a megadott címre.
Szolgáltatásunk az igénybejelentést követő 15 napon belül esedékes. Ha Ön a kártérítési összeg kifizetéséhez valamilyen igazoló okiratot köteles bemutatni, akkor a határidőt attól a naptól számítjuk, amikor az utolsó irat a biztosítóhoz beérkezett.
Ha a biztosított ingatlan jelzálogjoggal vagy önálló zálogjoggal terhelt, és a biztosítási kötvény zálogjogi záradékkal van ellátva, akkor csak a zálogjogosult lemondó nyilatkozatának benyújtása esetén fizetjük ki a kártérítést a biztosítottnak (zálogkötelezettnek). Ugyanígy járunk el abban az esetben, ha a finanszírozó a szerződésben társbiztosítottként került bejegyzésre, és a kötvényen szerepel a társbiztosított bejegyzését igazoló záradék.
Miután a felmérések és a kárszámítás alapján kölcsönösen elfogadott kártérítési összeget kifizettük, a kárügy lezárásra kerül. Amennyiben a kárügyének lezárását követően esetlegesen további kárigénye merülne fel, arra az esetre az alábbiak szerint nyílik lehetőség:
Bármilyen további kérdése lenne akár a kárrendezéssel, akár a szerződése tartalmával kapcsolatban, illetve bármilyen, biztosítást érintő témában, munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére személyesen országos fiókhálózatunkban vagy telefonon a +36 (1/20/30/70) 421-1-421-es telefonszámon.
Ha még külföldön tartózkodik, azonnali segítségért hívja az Allianz Hungária, illetve az Allianz Worldwide Partners magyarul beszélő munkatársait a 24 órás segítségnyújtó telefonszolgálat alábbi számain:
Ha már hazaérkezett, utasbiztosításával kapcsolatos igénybejelentést személyesen vagy postai úton tehet az igénybejelentő nyomtatvány és a szükséges dokumentumok beküldésével az alábbiak szerint. Az igénybejelentő nyomtatvány az oldal aljáról töltheti le. A szolgáltatáshoz szükséges dokumentumokról a szerződési feltételekből tájékozódhat.
Ha segítségre van szüksége, hívja Telefonos ügyfélszolgálatunkat is a +36 (1/20/30/70) 421-1-421-es számon, vagy a Szolgáltatási igénybejelentés űrlap kitöltésével vegye fel velünk a kapcsolatot, amelyet követően hamarosan felkeressük Önt a megadott elérhetőségen.
Kérjük, hogy egészségi állapotára vonatkozó adatot az űrlapon ne adjon meg! Az egészségi állapotára vonatkozó adatot csak a későbbiekben ügyintézőnknek, illetve az igénybejelentő nyomtatványon adjon meg, ha szükséges!
Igénybejelentő nyomtatványainkért kattintson ide.
Kérjük, hogy az igénybejelentésnél vegye figyelembe az alábbi határidőket!
Az igénybejelentés határidejének elmulasztása esetén a biztosító nem nyújt szolgáltatást, ha a szolgáltatás szempontjából lényeges körülmény kideríthetetlenné válik.
A szolgáltatás teljesítéséhez szükséges dokumentumokat az alábbi módokon nyújthatja be:
Felhívjuk a figyelmét, hogy ha eredeti dokumentum szükséges a szolgáltatás teljesítéséhez, akkor az kizárólag személyesen vagy postai úton nyújtható be.
Az űrlap kitöltésével már bejelentett utasbiztosítási igényével kapcsolatban kérhet információt, illetve dokumentumot csatolhat. Az űrlap kitöltésekor kérjük, hogy különösen figyeljen a kárszám és az e-mail cím pontos megadására.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ha eredeti dokumentum szükséges a szolgáltatás teljesítéséhez, akkor az kizárólag személyesen vagy postai úton nyújtható be.
Ha segítségre van szüksége, kérjük, hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36 (1/20/30/70) 421-1-421-es számon!
A kockázatviselés ideje alatt bekövetkezett biztosítási eseményt annak bekövetkeztétől számított 8 napon belül be kell jelenteni a biztosítónak, a szükséges felvilágosításokat meg kell adni, csatolni kell a biztosítási szolgáltatás kifizetéséhez szükséges iratokat, valamint lehetővé kell tenni a bejelentés és a felvilágosítások tartalmának ellenőrzését. Ennek elmulasztása esetén, amennyiben emiatt lényeges körülmények kideríthetetlenekké válnak, a biztosító megtagadhatja a biztosítási szolgáltatás teljesítését.
Amennyiben Önnel biztosítási esemény történt, az alábbi módokon léphet kapcsolatba társaságunkkal:
A biztosító telefonos ügyfélszolgálata 0-24 óráig hívható, amelynek hívószámai:
Magyarországról indított hívás esetén az elsődlegesen érvényes segélyhívó telefonszám: 06-80-104-122.
Magyarországon kívülről indított hívás, valamint az elsődleges telefonszám elérhetetlensége esetén érvényes telefonszám: +43-1-525-03-6552.
A biztosító az Assistance biztosítások alapján nem téríti meg az előzetes bejelentés és jóváhagyás nélkül igénybe vett szolgáltatások költségét.
A bejelentéskor a biztosító szolgáltatásainak igénybevételéhez a következő információkat kell megadni: