Az Allianz Hungária utasbiztosítással kapcsolatos közleménye a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban

Allianz Hungária Zrt.
A koronavírus-járvány egyre kevésbé van jelen Európában, ezért a kontinens elkezdett fellélegezni. Az országok folyamatosan enyhítik intézkedéseiket, ezek következtében egyre többen terveznek utazásokat. Az Allianz Hungária is észleli a trendet, egyre gyakrabban kap kérdéseket utasbiztosítási termékeivel kapcsolatban. A biztosító a fokozott megkeresésre az alábbi állásfoglalással reagál.

Az Allianz Hungária utasbiztosításai kiterjednek a külföldön vírusos fertőzés kapcsán szükséges sürgősségi ellátásra, ez alól pedig a koronavírus-járvány sem jelent kivételt.

Amennyiben ügyfelünk vírusfertőzés miatt sürgősségi ellátásra szorul, bármely utasbiztosításunk esetében megtérítjük a sürgősségi ellátáshoz kapcsolódó költségeket, így az orvosi vizsgálatok, gyógyszerek, kórházi ellátás, mentés és hazaszállítás költségét a választott utasbiztosítás szerinti összeghatárig.

Ügyfelünk az Útitárs utasbiztosítás Platina csomagjának választásával az alábbi szolgáltatásokat veheti igénybe. A felsorolt események bekövetkezésekor – egy esetleges megbetegedés esetén – a szerződési feltételekben meghatározott összeghatárig megtérítjük:

  • Limit nélkül a sürgősségi ellátáshoz kapcsolódó orvosi vizsgálatok, gyógyszerek, kórházi ellátás, mentés és hazaszállítás költségét.
  •  A későbbi hazautazásának és egy hozzátartozó szállásának és hazautazásának költségét, abban az esetben, ha ügyfelünk kórházi ellátás miatt nem tud a tervezett időpontban hazautazni.
  • Az ügyfelünk sürgősségi ellátása miatt felügyelet nélkül maradó gyermekének hazautaztatását.
  • A sürgősségi ellátás miatt lemondott fakultatív program költségét.
  • Gépjárművel történő utazáskor az autó vagy motor hazajuttatását, amennyiben ügyfelünk sürgősségi ellátása miatt nem tudja azt hazavezetni.

A fentieken túl megtérítjük légi járatának útvonal-módosításából, vagy -törléséből eredő étel-ital- és tisztálkodószer-költségét, valamint járattörlés esetén a szállás költségét is.

Ha ügyfelünk nem tud a tervezett időpontban hazautazni Magyarországra, akkor a 24 órás Allianz Utazási Asszisztencia munkatársaival a + 36 (1) 237–2333 számon tud egyeztetni az utasbiztosításának meghosszabbítása kapcsán.

Ha ügyfelünk olyan térségbe utazik, amely a beutazás napján szerepel a Külgazdasági és Külügyminisztérium Konzuli Szolgálata által meghatározott utazásra nem javasolt térségek között, akkor az utasbiztosítás nem érvényes a megnevezett területen. Viszont ha a beutazást követően válik utazásra nem javasolt térséggé egy ország vagy annak bármely területe, akkor vállaljuk a szolgáltatást. Ügyfeleinket arra kérjük, hogy alaposan tájékozódjanak az utazásra nem javasolt térségekről, és körültekintően válasszanak úti célt! Az utazásra nem ajánlott térségek naprakész listája a következő oldalon érhető el: https://konzuliszolgalat.kormany.hu/utazasra-nem-javasolt-tersegek

Amennyiben ügyfelünk napi- vagy havidíjas utasbiztosítást kötött, és a külföldi utazása előtt úgy dönt, hogy mégsem utazik el, és ezt az utasbiztosítás érvényességének első napja előtt bejelenti, akkor utasbiztosításának díját visszafizetjük.

Ha ügyfelünknek segítségre van szüksége, akkor a 24 órás Allianz Utazási Asszisztencia magyarul beszélő munkatársait a világ bármely országából a + 36 (1) 237–2333 számon érheti el. Amennyiben ügyfelünknek kérdése van, akkor az Allianz Utazási Asszisztencia munkatársait emailben is eléri, a travelassistance@allianz.hu címen.

Biztonságos és élményekkel teli utazást kívánunk!

Az Allianz Hungária utasbiztosítással kapcsolatos közleménye a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban