Meggyőző félévi eredmények az Év Fogyasztóbarát Biztosítójánál

Allianz Hungária Zrt.
Az Allianz Hungária bruttó díjbevétele 2014 első félévében 70,57[1] milliárd forintot tett ki az előző év hasonló időszakának 75,42 milliárd forintos díjbevételéhez képest, ennek elsődleges oka az egyszeri díjas befektetési élet termékek díjbevételének csökkenése. Az egyszeri díjas életbiztosítások nélkül 6,3 százalék volt a társaság díjbevétel-növekedése. Működési eredménye 3,48 milliárd forintról 5,03 milliárd forintra növekedett.

 

„Ezzel az eredménnyel az Allianz Hungária továbbra is stabil tőkehelyzettel és megfelelő tartalékokkal rendelkezik, és sikerült megőrizni piacvezető pozíciónkat, így társaságunk stabil, megbízható pénzügyi hátteret nyújt ügyfeleinek. Az ügyfélelégedettség iránti elkötelezettségünket mi sem mutatja jobban, minthogy egy független szakmai zsűri értékelése alapján 2014-ben az Allianz Hungária Zrt. nyerte el a legkiemelkedőbb fogyasztóbarát gyakorlattal rendelkező biztosítási intézetnek járó ’Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója’ díjat” - hangsúlyozta Kisbenedek Péter az Allianz Hungária elnök-vezérigazgatója.

Az Allianz Hungária nem-életbiztosítási üzletágának díjbevétele 2014 első felében 45,6 milliárd forintra nőtt az előző évi 43 milliárd forinthoz képest, működési eredménye pedig 46,5 százalékkal 3,47 milliárd forintra emelkedett. A Mabisz által közzétett adatok szerint 21,7 százalékkal továbbra is őrzi első helyét a nem-életbiztosítások területén piaci részesedése alapján.

A nem-életbiztosítások területén tapasztalható díjbevétel-növekedés elsősorban az ipari vagyon- és felelősségbiztosítások, valamint a mezőgazdasági biztosítások, azon belül is a díjtámogatott növénybiztosítások kiemelkedő teljesítményének köszönhető. Ezeken a területeken már látszanak a kezdődő jelek, amelyek a gazdaság fellendülésére utalnak. A tavalyi év azonos időszakához képest 4,4 százalékkal emelkedett a motor üzletágak díjbevétele is, ami a sikeres év végi GFB kampánynak és az évközi új szerzéseknek köszönhető. Ezzel az Allianz továbbra is őrzi vezető pozícióját a KGFB piacon, részesedése 25,5 százalék. A gépjármű-biztosítások területén tapasztalt enyhe bővülés annak tudható be, hogy az új autó-értékesítések éveken át tartó stagnáló tendenciája növekedésbe fordult, a statisztikák szerint az első félévben több mint 20 százalékkal több személygépjárművet helyeztek Magyarországon forgalomba, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában. A lakossági vagyon ágazat területén szintén enyhe díjbevétel-növekedést ért el a társaság az előző év azonos időszakához képest.

2014 első felében a kedvező időjárási viszonyoknak köszönhetően a nagyobb természeti katasztrófák és az abból adódó károk elkerülték országunkat, ami pozitív hatással volt az Allianz nem-életbiztosítási ágának működési eredményére.

Az élet- és egészségbiztosítási területen az Allianz Hungária Zrt. fókuszát a hosszú távú nyugdíj célú megtakarításokra helyezte, mivel az alacsony kamatkörnyezet nem kedvez a rövid távú megtakarításoknak. A társaság célja, hogy a folyamatos díjas termékek minél nagyobb arányban szerepeljenek az életbiztosítási portfolión belül, mivel ezek szolgálják a valóban hosszú távra szóló öngondoskodást.  2014 első felében az Allianz rendszeres díjas termékeiből származó díjbevétele 7,5 százalékkal emelkedett (IFRS szerint) az előző év azonos időszakához képest, ami első sorban a nyugdíj célú megtakarítások előretörésének köszönhető.  A jobb minőségű, stabilabb állományok növekedése pozitív hatással van az ágazat működési eredményére is, ami 1,56 milliárd forintot tett ki 2014 második felében. 

 

Meggyőző félévi eredmények az Év Fogyasztóbarát Biztosítójánál