Amennyiben ügyfelünk vírusfertőzés miatt sürgősségi ellátásra szorul, biztosítónk a következő szolgáltatásokat nyújtja a választott utasbiztosítás szerint. Megtérítjük a sürgősségi ellátáshoz kapcsolódó orvosi vizsgálatok, gyógyszerek, kórházi ellátás és mentés költségét. Ha ügyfelünk a kórházi ellátás miatt nem tud a tervezett időpontban hazautazni, akkor megtérítjük a későbbi hazautazás többletköltségét, valamint egy hozzátartozó szállodai elhelyezésének és későbbi hazautazásának költségét is. Megtérítjük továbbá ügyfelünk gyermekének hazautaztatását is, amennyiben a gyermek felügyelet nélkül marad ügyfelünk sürgősségi ellátása következtében.
Ha ügyfelünk karantén miatt nem tud visszautazni Magyarországra az utasbiztosításának érvényessége alatt, akkor telefonos ügyfélszolgálatunk segítséget nyújt az utasbiztosítás meghosszabbításában, hogy a külföldön tartózkodás teljes ideje alatt védelmet élvezhessen. Ha ügyfelünk légi járatának útvonalát a Magyarországra történő visszautazáskor módosítják, vagy légi járata késik, illetve törlésre kerül, akkor megtérítjük a felmerült étel, ital és tisztálkodószer költségét, valamint járattörlés esetén a szállás költségét is a választott utasbiztosítás szerint. Továbbá, ha a Magyarországra történő visszautazáskor a hazaérkezés időpontja például hatósági útlezárás, légi vagy szárazföldi járat késése vagy törlése miatt az utasbiztosítás lejárata utáni időpontra esik, akkor az utasbiztosítás érvényessége 1 nappal meghosszabbodik a választott utasbiztosítás szerint, ha ügyfelünk ezt a biztosító részére bejelenti.
Ugyanakkor szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy a szerződési feltételekben leírtak alapján a biztosító csak abban az esetben nyújt szolgáltatást, ha a biztosított olyan térségbe utazik, amely a beutazás napján nem szerepel a Külgazdasági és Külügyminisztérium Konzuli Szolgálata által kiadott, „Utazásra nem javasolt térségek” listáján.
Amennyiben egy ország – vagy annak bármely régiója – azt követően válik nem javasolt úti céllá, hogy ügyfelünk érvényes utasbiztosítással utazott az érintett térségbe, akkor biztosítónk a szerződési feltételekben rögzített szolgáltatásokat vállalja. Ügyfeleinket arra kérjük, hogy alaposan tájékozódjanak az utazásra nem javasolt térségekről, és körültekintően válasszanak úti célt! Az utazásra nem ajánlott térségek naprakész listája a következő oldalon érhető el:
https://konzuliszolgalat.kormany.hu/utazasra-nem-javasolt-tersegek
Amennyiben ügyfelünk a külföldi utazása előtt úgy dönt, hogy mégsem utazik el, és ezt az utasbiztosítás érvényességének első napja előtt a biztosító részére bejelenti, akkor utasbiztosításának díját visszafizetjük.
Ha segítségre van szüksége, akkor telefonos ügyfélszolgálatunk magyarul beszélő munkatársát a világ bármely országából, a nap 24 órájában az alábbi számon hívhatja:
+ 36 (1) 237–2333
További információikért, illetve felvetődő kérdéseivel kérjük, forduljon asszisztencia-szolgálatunkhoz:
+ 36 (1) 237–2333
Sajtókapcsolat
Dorn Gabriella Csilla
Marketing és kommunikációs osztály
1087 Budapest Könyves K. krt. 48-52.
Mob.: +36 30 370 2048
e-mail: [email protected]
Horváth András Béla
Marketing és kommunikációs osztály
Allianz Hungária Zrt.
1087 Budapest Könyves K. krt. 48-52.
Mob.: +36 30 817 2951
e-mail: [email protected]
Az Allianz Hungária Zrt. közleménye utasbiztosításairól a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban