A jelentkezők feladata – a pályázat felhívása értelmében – az volt, hogy egyetlen mondatban foglalják össze, mit tanítottak mentoráltjuknak, és illusztrálják egy fotóval, hogy milyen modern technológiai eszköz vagy szolgáltatás használatának elsajátításában segédkeztek. A pályázat 14 évnél idősebbeknek szólt, felső korhatár pedig nem volt, a biztosító alapvetően a közösségi média-felületein, és a Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesületén keresztül szólította meg a potenciális digitális mentorokat.
„Az Allianz Hungária jövőbiztosítóként az üzleti tevékenységén túlnyúlóan is felelősséget érez a társadalom szélesebb köréért, törődik a holnappal, és ezen belül az idősebb generáció digitális készségeinek fejlesztésével. A Digitális Mentor pályázattal célunk az volt, hogy minél többen megmutathassák: együttműködéssel, segítséggel nincs lehetetlen. Bízunk benne, hogy a pályázatra beérkező anyagok, amelyeket online felületeinken is megosztottunk, másokat is inspirálnak arra, hogy megismertessék az idősebb generációhoz tartozó családtagjaikkal, ismerőseikkel a digitális technológiák előnyeit és ösztönözzék őket az újfajta ügyintézési megoldások használatára.” – mondta Zsámboki Olívia a biztosító marketing és kommunikációs osztályának senior szakértője.