A károk csaknem felét interneten keresztül jelentik be az ügyfelek

Az elmúlt héten tomboló, Ivett névre keresztelt szélvihar és az azt kísérő esők által okozott károk száma az Allianz Hungária Zrt.-hez érkezett bejelentések alapján kedden 13 órakor meghaladta a 5000 darabot, az ügyfelek által becsült kár értéke csaknem 300 millió Forint. 2010 májusában a Zsófia nevű szélvihar okozott nagy pusztítást, abban a hónapban közel 30 000 vihar jellegű kárt jelentettek az Allianz Hungária Zrt.-nél.

Az ország egész területére jellemző, hogy egyre gyakoribbak a hirtelen lecsapó, nagyerejű viharok, a tavalyi évben például több mint 15 ezer viharral kapcsolatos kárbejelentést regisztrált az Allianz. A tapasztalatok alapján jellemzően a károk 70 százaléka olyan kisebb méretű, egyszerűbb kár, ahol alkalmazható az egyezségen alapuló kárrendezés, ami jelentősen felgyorsíthatja a folyamatot.

Egyezségi kárrendezésre a telefonon bejelentett kár, kárszakértői szemle, helyszíni felülvizsgálat és kárfeldolgozás során is lehetőség nyílik. Telefonos egyezségi kárrendezésnél, amennyiben az ügyfél elfogadja a bejelentés alapján a biztosító által felajánlott összeget, azt rövid időn belül átutalják a károsult részére. Amennyiben szükség van a helyszíni szemlére, az Allianz kárszakértő partnerei a kárbejelentéstől számított 1 munkanapon belül felhívják az ügyfeleket időpontegyeztetés céljából és a szemléket az ügyfelek igénye szerinti időpontban, de legkésőbb a bejelentéstől számított 3 munkanapon belül lebonyolítják. A kárkifizetés az összes dokumentum beérkezését követő munkanapon indítható el. A kisebb károknál a szakértő helyszíni egyezséget köthet az tömegkárok gyors rendezésére kifejlesztett Synaptel okostelefonos alkalmazás segítségével. Ilyenkor a kártérítés már a következő banki napon rákerül az ügyfél bankszámlájára.

„A kárszakértők az okostelefonnal lefényképezik a károkat, és egy alkalmazás segítségével a képek azonnal bekerülnek a kárkezelő programba. A kárszakértő kiszámolja a kárösszeget, és ha ezt az ügyfél elfogadja, egyezséget kötnek. Az egyezséget hangfelvételre rögzítik, amely szintén a kárakta része lesz. Mivel az egyszerű károk folyamata teljesen automatikus, így nem egyszer előfordult, hogy az ügyfél kárbejelentéstől számított néhány óra múlva megkapta számlájára a kárkifizetést” – mondta Horváth Andrea, az Allianz Hungária Zrt. vezérigazgató-helyettese.

A kárbejelentéseket az Allianz folyamatosan fogadja minden csatornán, a telefonos ügyfélszolgálaton, a munkanapokon 8.00-18.00 óráig, csütörtökön hosszított nyitvatartási időben 8.00-20.00 óráig hívható +36 (1/20/30/70) 421-1-421-es telefonszámon, illetve interneten a www.allianz.hu weblapon. Az Allianz Hungária tapasztalatai alapján a viharkárokkal kapcsolatos bejelentések magasabb arányban érkeznek az internetes kárbejelentő felületen keresztül, míg az egyéb lakásbiztosítási károkat 29 százalékban, a viharral kapcsolatos károkat több mint 45 százalékban jelentik be ezen a csatornán.

„Az ügyfelek számára kiemelkedően fontos, hogy baj esetén milyen szolgáltatást kapnak, mennyire számíthatnak biztosítójukra és milyen gyorsan rendezik a kárigényüket. Felméréseink alapján a kárrendezési folyamat során az a legfontosabb, hogy a biztosító gyorsan reagáljon és bármikor elérhető legyen az ügyintézés során. Az új technológiák révén az ügyfelek számára a kárbejelentés kényelmesebbé, a kárrendezés pedig könnyebben feldolgozhatóbbá, gyorsabbá válik” – foglalta össze Horváth Andrea.

 

Jó tanácsok viharos időjárásra, károk enyhítésére és megelőzésére