Vajon a koronavírus hatására tudatosabban vásárlunk idén? Vajon a szeretteink kívánságlistája és ízlése vagy az ajándékok ára volt a döntő? Netalán idén kézzel készített ajándékokkal kedveskedünk? Legutóbbi villámfelmérésében arra volt kíváncsi az Allianz Hungária Zrt., hogy a mindennapjainkat meghatározó vírushelyzet hatására hogyan gondolkodunk az idei ünnepi készülődésről.
Karácsonyi büdzsé akkor és most
A felmérésben résztvevők közel fele, 43 százaléka vallotta azt, hogy korábban a szerettei kívánságlistája, ízlése volt az elsődleges szempont a karácsonyi ajándékvásárlás során, s csupán 23,8 százalékuk kattintott arra a válaszra, miszerint a termékek ára volt mérvadó. Mindennek fényében nem meglepő, hogy 42,7 százalékuk idén is igyekszik mindenkit a megszokott értékben megajándékozni, és ennél kevesebben, 28,1 százalékuk jelezte, hogy ezúttal jóval szerényebb lesz az ajándékozás, kisebb összegből kell kigazdálkodni a meglepetéseket. Érdekességként érdemes megjegyezni, hogy a kitöltők 11,7 százaléka eddig sem ajándékozott, 9,9 százalékuk pedig most először mondta ki, hogy ne legyen ajándékozás, egyszerűen csak örüljenek majd egymásnak. Bizonyára sokan lélegezhetnek fel, ugyanis a válaszadók csupán 5,3 százaléka voksolt arra a válaszra, hogy ugyan nincs különösebb kézügyessége, de idén „homemade” ajándékokkal kedveskedik. Arra a kérdésre, hogy 2020-ban mennyit szánnak a karácsonyi ajándékokra, a legtöbben, 48,8 százalék válaszolta azt, hogy szerinte kihozza közel ugyanakkora összegből, mint szokta. A Black Friday akciókat viszont igen kevesen használták ki e tekintetben: a válaszadók 18,3 százaléka jelezte, hogy ily módon tervezte beszerezni a karácsonyi ajándékokat.