Az Allianz Technológiai Központ (AZT) új tanulmányt tett közzé, amely szerint közlekedési balesetben hal meg a legtöbb fiatal. A világ halálos kimenetelű közlekedési baleseteinek 31 százalékában 15 és 29 év közöttiek az áldozatok, ez évente több mint 400 000 halálesetet jelent. Ezt a tényt az egyes országok gazdasági fejlettsége sem befolyásolja, az AZT kutatásai szerint a halálos kimenetelű közlekedési balesetek fiatalokat érintő hányada csak csekély eltéréseket mutat: 31,5 százalék az alacsony jövedelmű országokban, 32 százalék a közepes jövedelmű országokban és 28,5 százalék a magas jövedelemmel rendelkező országokban.
A probléma azonban világszintű, és nem csak a fiatalokat érinti. Évente közel 1,3 millió ember veszíti életét, és több mint 50 millióan sérülnek meg közlekedési balesetben. 100 000 főre 18 halálos kimenetelű közlekedési baleset jut, ezt a halálnemet ezért az Egészségügyi Világszervezet (WHO) legfrissebb Globális közúti közlekedésbiztonsági helyzetjelentése a nyolcadik helyre sorolja a leggyakoribb halálokok rangsorában. A jelenlegi tendenciák alapján ráadásul arra lehet következtetni, hogy világszinten az ötödik leggyakoribb halálokká lép majd elő 2030-ra, ha nem születnek megfelelő intézkedések a közlekedési balesetek megelőzésére.
Az Allianz tanulmánya szerint a balesetek fő oka a legtöbb esetben a gyorshajtás, az alkoholfogyasztás, a biztonsági öv viselésének elhanyagolása és a járművek műszaki meghibásodása; a legnagyobb veszélyt a fiatal sofőrökre azonban a gyakorlatlanság és a túlzott önbizalom jelenti.
Magyarországon 100 000 lakosra 9,1 halálos kimenetelű közlekedésibaleset jut, Svédországban viszont mindössze 3, ezzel Európa legbiztonságosabb országa ezen a téren. A halálozási arány világszerte a Dominikai Köztársaságban (41,7), Thaiföldön (38,1) és Venezuelában (37,2) a legmagasabb.
„Az Allianz Technológiai Központ immár több mint 40 éve vállal aktív szerepet a közúti közlekedésbiztonság fejlesztésében, kutatómunkájával és megelőzési kampányaival pedig mindenki számára biztonságosabbá kívánja tenni az utakat – nyilatkozta Christoph Lauterwasser, az központ igazgatója. – Szakértőink jelentősen hozzájárultak a gépjárműipar, a közlekedési szabályok és a közlekedésbiztonság egyéb területeinek fejlődéséhez, legyen szó a járművezetés közbeni zavaró tényezők kezeléséről, a gyalogosok és a kerékpárosok biztonságáról, a vezetéstámogató rendszerekhez és az automatizált vezetéshez kapcsolódó biztonsági kérdésekről vagy akár a szállítmány gépjárműben való megfelelő rögzítéséről.”
A fiatalok körében világszerte a közlekedési balesetek jelentik a vezető halálokot