Az Allianz ismét a világ legerősebb márkái között

Allianz Hungária Zrt.
  • Az Allianz a 30. helyet foglalja el a világ legértékesebb márkáinak rangsorában a Brand Finance Global 500 elnevezésű listáján
  • Az Allianz első lett a globálisan működő biztosítási márkák között, és pénzügyi szolgáltatások terén is az élmezőnyben szerepel
  • Az Allianz a rendkívül erős AAA-minősítést kapta, márkaértéke megközelíti a 39 milliárd eurót

München, 2022. január 26.

A Brand Finance vezető márkastratégiai tanácsadó vállalat által kiadott idei Global 500 jelentésben az Allianz a 30. helyen szerepel a világ legértékesebb márkái között. A Brand Finance a világ 100 legértékesebb biztosítási márkáját felvonultató rangsorában az Allianz az első helyet fogalja el a nemzetközi üzleti jelenléttel rendelkező biztosítótársaságok kategóriájában.

Az előkelő helyezés megerősíti az Allianzpozícióját a világ legerősebb márkáinak rangsorában. A felminősítés többek között a koronavírus-világjárvány okozta bizonytalanság utáni javuló díjbevételi kilátásoknak, valamint az Allianz márkaerősségi pontszámának növekedésének köszönhető.

Az Allianz vagyonkezelési üzletága által menedzselt 2500 milliárd euró értékű teljes kezelt vagyonának köszönhetően a vállalat  összesített márkaértéke 12 százalékkal nőtt, így az megközelítette a 39 milliárd eurót.

„Ez az eredmény nemcsak a márka erősségét igazolja, hanem azt is, hogy az Allianz több mint egy vezető vállalat a biztosítási üzletágon belül.” – mondta Serge Raffard, az Allianz csoportszintű stratégiáért, marketingért és értékesítésért felelős igazgatója.

 

 

Az Allianz – amely márkaerősségi minősítését tekintve a legjobbak közé, a AAA-sávba került – kulcsfontosságú eszközként tekint saját brandjére, és azt arra szeretné használni, hogy üzleti tevékenységét új területekre is kiterjessze. Az Allianz növekvő ereje – a digitalizációval párosulva – még jelentősebb értékteremtést tesz lehetővé a már most is több üzletágban tevékenykedő vállalat számára, például a pénzügyi szolgáltatások terén. A 2021 végén megrendezett Capital Markets Day eseményen tett bejelentésnek megfelelően az Allianz célja az, hogy 2022-től kezdődő többéves stratégiájának részeként kiaknázza a márkájában rejlő lehetőségeket a nyereséges növekedés és a még  kiválóbb ügyfélközpontúság érdekében.

„Nagyon büszkek vagyok, hogy már az év elején ilyen fantasztikus eredményekről számolhatok be. Az, hogy a világ legerősebb márkáinak rangsorában a 30. helyet foglaljuk el, hűen tükrözi az Allianz stabil növekedése mögött rejlő alapos tervezést és kemény munkát” – fogalmazott Dr. Christian Deuringer, az Allianz Csoport globális márkamenedzsmentért és -marketingért felelős vezetője.

A Brand Finance vállalatról:

A Brand Finance valamennyi márkaértékelését a pénzügyi márkaértékelés követelményeit szabályozó ISO 10668 nemzetközi szabványban meghatározott megközelítésekkel összhangban végzi. Megközelítésének lényege, hogy nyitottan, együttműködően és rugalmasan dolgozik az ügyfelekkel, és minden esetben ismerteti velük a modellezés és elemzés részleteit, így az ügyfelek mindig tisztában vannak azzal, mi rejlik a „számok” mögött. Az ISO 10668 szabványban meghatározott három márkaértékelési megközelítés – a piaci, a költség- és a jövedelem-megközelítés – nem csupán a márkákra, hanem valamennyi értékeléstípusra is alkalmazható. Ez az, ami miatt a legkedveltebb és legmegbízhatóbb márkaértékelési megközelítésként tartják ezeket számon a bíróságok, a könyvelők, a pénzügyi szakértők és a Nemzetközi Értékelési Szabványügyi Tanács (IVSC) egyaránt.

A Brand Finance-szel kapcsolatos további információkért látogasson el a társaság honlapjára: Home | Brand Finance. A teljes rangsor megtekintéséhez keresse fel a következő oldalt: Global 500 2021 | The Annual Brand Value Ranking | Brandirectory.

 Az Allianz ismét a világ legerősebb márkái között