A motorsportban korábban is voltak nagy változások: a 2000-es évek elején a kétütemű motorokat négyüteműek váltották, ami akkor sokaknak nem tetszett. Eltűnt a gépek jellegzetes hangja, megváltozott az alakja és karaktere. A nagy újítások gyakran nagy ellenállással találkoznak, de ma mára ennek nyoma sincs: idővel mindenki megszokta, elfogadta a változás szükségességét és ma már a négyütemű motorok ma már rendkívül népszerűek.
Hasonlóan nagy forradalom jöhet el hamarosan az elektromos technológiák fejlődésével. 2019 ugyanis új fejezetet hozott el a motorsport történetében: elindult az FIM MotoE Világkupa, amely igyekszik a köztudatba hozni a motorozás ezen formáját. A bajnokság létrejötte viszont csak az első lépés lehet egy hosszú, de annál izgalmasabb úton. A kulcs az emberek meggyőzése lehet: ha lesz igény az elektromos motorozás iránt, akkor a nagyobb gyártók is egyre nagyobb erőforrásokat ölhetnek majd a fejlesztésekbe (például már a Harley Davidsonnak is van elektromos motorkerékpárja). A MotoE tehát egyfajta nagykövetként jár elöl a gyorsaságimotoros-világbajnokságon és a környezetbarát technológiák, valamint a fenntarthatóság értékeit igyekszik tolmácsolni a nagyvilág felé. Az elektromos motorozás azonban még nagyon gyerekcipőben jár. Egyelőre csak a technológia kipróbálásán és a jó versenyeken van a hangsúly – meg persze azon is, hogy mindenki hozzászokjon az elektromos motorokhoz. De néhány éve még a Formula E is itt tartott, ma pedig már több autógyártó indul ott, mint az F1-ben.