Kezdjük az alapoknál, azaz az iratoknál!
Belföldi utazásnál „elég” betartani a szokásos rutint, azaz a jogosítvány, és a forgalmi elengedhetetlen, azonban ha külföldre utazunk, tájékozódnunk kell az adott ország szabályairól; útvonalunk megtervezésekor ellenőrizzük, célunkig mely országokon haladunk keresztül. Európán belül szükségünk lesz az érvényes jogosítványunkra és forgalmi engedélyünkre, illetve, ha nem a saját tulajdonunk a gépjármű, meghatalmazást is fel kell tudnunk mutatni használatának engedélyezéséről. Ha Európán kívüli országba készülünk (ideértve a tengerentúli utazást is), ellenőrzéskor kérhetik a nemzetközi jogosítványt is, ami egy kiegészítő dokumentum.
Ahhoz, hogy kötelező felelősségbiztosításunk meglétét igazolni tudjuk, EU-n kívül igényeljünk zöldkártyát, viszont az EU-n belül a magyar rendszámunk tanúsítja, hogy a gépjármű tulajdonosának országában kötelező a gépjárművek felelősségbiztosítása.
Miután megkötöttük a megfelelő utasbiztosítást, érdemes kiváltani az ingyenes Európai Egészségbiztosítási Kártyát is, ha még nem tettük meg.
Pótkerék, fékfolyadék, motorolaj…
Néhány dolog, amit indulás előtt mindenképpen ellenőrizni kell. Hosszabb útra kizárólag megfelelő műszaki állapotban lévő kocsival vállalkozzunk! Egy szervizlátogatást is iktassunk be, ha már rég ellenőriztettük autónkat. A következő, közlekedésbiztonság szempontjából kiemelkedően fontos tartozékokat érdemes megnézni/megnézetni:
- Abroncsok légnyomása és állapota
- Pótkerék, és annak állapota
- Olajszint (érdemes magunkkal vinni egy flakon motorolajt pluszban, biztos, ami biztos alapon)
- Fékfolyadék forráspontja
- Folyadékszintek (pl. hűtővíz, szélvédőmosó)
- Akkumulátor állapota
- Hibatároló kiolvasása (esetleges hibakód esetén a hibát meg kell szüntetni)
- Pollenszűrő és a motor levegőszűrőjének ellenőrzése, cseréje.