A közlekedési balesetben sérült autónkkal kapcsolatos kártérítés mellett számos egyéb kárigényünk is lehet a baleset okozója felé:
· Egy a baleset előtt sérülésmentes autó esetén, ami nem több mint 4-5 éves, és a futott km-k száma sem eltúlzott az életkorához képest, a jármű értékcsökkenése miatt. Ez általában hozzávetőlegesen a javítási költségek 10-20 százaléka.
· Az egyéb ingóságokban esett károk például: összetört óra, telefon, tönkrement motoros ruha miatt.
· Kérhetjük a károkozó biztosítóját, hogy térítse meg a bérgépkocsi költségét. Ehhez persze hitelt érdemlően – jellemzően munkáltatói igazolással – alá kell támasztanunk, hogy az autónk például nélkülözhetetlen a munkavégzésünkhöz. Bérlés előtt mindenesetre javasolt bemenni az érintett biztosítóhoz, és megállapodást kötni, így előre tudjuk, mekkora összeg megtérítését vállalja magára a biztosító és milyen határidővel. Ha egyszerűen csak benyújtjuk a számlát utóbb a biztosítónak, kellemetlen meglepetések érhetnek, mert a jogosultság megállapítása összetettebb kérdés.
· Személyi sérüléssel járó baleset esetén a táppénz és a munkabér közötti különbözet érvényesítésére.
· Egy családtag közlekedési balesetben történő elhalálozásakor a túlélő házastársa, gyermekei, szülei egyaránt és egyidejűleg eredményesen léphetnek fel sérelemdíj iránti igénnyel az okozó fél biztosítója felé.
„Minden eset más és más, ezért egy közlekedési baleset bekövetkezésekor érdemes azonnal hívni a 24 órás baleseti jogsegélyvonalat, hogy szóbeli egyeztetéssel megfelelően vizsgálható legyen a kárigény érvényesítése. Az Allianz Autóm Komfort csomagban – amely jelenleg minden, nem flottás gépjármű-felelősségbiztosítással rendelkező ügyfelünk számára díjmentesen elérhető – igénybe vehető a jogi tanácsadás egy balesetkor, sőt egy adott eset kapcsán akár több alkalommal is. Egy ilyen hívás sok későbbi bosszúságtól megkímélhet bennünket, illetve mindenképp biztonságérzetet ad egy alapvetően stresszes helyzetben” – érvel a jogi szakértő.