1. Egyszerűsödött a kárbejelentés
Nálunk mindössze néhány adat megadásával egyszerűen jelentheted be károd. Online kárbejelentő felületünk modern és felhasználóbarát, könnyen átlátható okostelefonon is. A kárbejelentéshez csak az alábbi adatokra lesz szükséged: a biztosítási szerződés száma, a neved, a címed és telefonszámod, a káresemény helye, időpontja valamint rövid leírása, a kár általad becsült összege és a hatóság részéről történt intézkedés megnevezése, ha történt ilyen (pl.: tűzoltóság, rendőrség).
2. A fontos határidők
A gyorsabb ügyintézés érdekében mihamarabb, a legtöbb vagyon- és felelősségbiztosítási kárt a bekövetkezéstől vagy a tudomásra jutástól számított 2 munkanapon belül kell bejelenteni. Az Allianz Összhang Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás termék esetében a kárbejelentésnek 10 munkanapon belül kell megtörténnie. Kérjük, hogy a kár bejelentésétől számított 5. munkanapig hagyd a kár helyszínét amennyire lehet érintetlenül, a károsodott vagyontárgy állapotán ne változtass, csak annyira, amennyire az a kárenyhítéshez szükséges. Erre a károsodás mértékének ellenőrzése miatt van szükség. A betöréseslopás-, rablás és rongálás károkat a lehető legrövidebb időn belül be kell jelenteni a rendőrségen, tűz- és robbanáskárok esetén pedig a tűzoltóságot is értesíteni szükséges! Mindez különösen azért fontos, mert az ilyen jellegű kárügyekben a kárrendezéshez szükségünk van az illetékes hatóság által kiállított dokumentumokra is.
3. Válassz kommunikációs csatornát!
A kárbejelentés során lehetőséged van kiválasztani, hogy e-mailben vagy SMS-ben kéred az értesítéseket. A választott kommunikációs csatornán fogsz megkapni minden üzenetet, ami a kárügyedhez kapcsolódik, például azon keresztül értesítünk, ha dokumentumpótlásra van szükség, vagy ha előrelépés történt kárügyedben.