10 fontos tudnivaló az online lakáskárrendezésről
 

Allianz Hungária Zrt. | 5 perc olvasási idő
Kár esetén a legfontosabb – miután a kialakult állapot romlásának megakadályozásáért megtettük, ami tőlünk telik –, hogy értesítsük biztosítónkat, amilyen hamar csak lehet. Szerencsére az Allianznál a nap 24 órájában, bárhonnan online intézheted a biztosítási szerződéseidhez kapcsolódó kárügyeket, és nyomon követheted a kárrendezés folyamatát, valamint a hiányzó iratokat is bármikor és bárhonnan pótolhatod néhány kattintással. Megmutatjuk, mi mindent tettünk annak érdekében, hogy amikor szükséged van rá, ott legyünk melletted digitális szolgáltatásainkkal, és neked több időd maradjon magadra és környezetedre.

 

1.       Egyszerűsödött a kárbejelentés

Nálunk mindössze néhány adat megadásával egyszerűen jelentheted be károd. Online kárbejelentő felületünk modern és felhasználóbarát, könnyen átlátható okostelefonon is. A kárbejelentéshez csak az alábbi adatokra lesz szükséged: a biztosítási szerződés száma, a neved, a címed és telefonszámod, a káresemény helye, időpontja valamint rövid leírása, a kár általad becsült összege és a hatóság részéről történt intézkedés megnevezése, ha történt ilyen (pl.: tűzoltóság, rendőrség).

 

2.       A fontos határidők

A gyorsabb ügyintézés érdekében mihamarabb, a legtöbb vagyon- és felelősségbiztosítási kárt a bekövetkezéstől vagy a tudomásra jutástól számított 2 munkanapon belül kell bejelenteni. Az Allianz Összhang Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás termék esetében a kárbejelentésnek 10 munkanapon belül kell megtörténnie. Kérjük, hogy a kár bejelentésétől számított 5. munkanapig hagyd a kár helyszínét amennyire lehet érintetlenül, a károsodott vagyontárgy állapotán ne változtass, csak annyira, amennyire az a kárenyhítéshez szükséges. Erre a károsodás mértékének ellenőrzése miatt van szükség. A betöréseslopás-, rablás és rongálás károkat a lehető legrövidebb időn belül be kell jelenteni a rendőrségen, tűz- és robbanáskárok esetén pedig a tűzoltóságot is értesíteni szükséges! Mindez különösen azért fontos, mert az ilyen jellegű kárügyekben a kárrendezéshez szükségünk van az illetékes hatóság által kiállított dokumentumokra is.

 

3.       Válassz kommunikációs csatornát!

A kárbejelentés során lehetőséged van kiválasztani, hogy e-mailben vagy SMS-ben kéred az értesítéseket. A választott kommunikációs csatornán fogsz megkapni minden üzenetet, ami a kárügyedhez kapcsolódik, például azon keresztül értesítünk, ha dokumentumpótlásra van szükség, vagy ha előrelépés történt kárügyedben.

 

 

4.       Készíts fotókat a kárról!

Kárfotók készítése közben törekedj arra, hogy a képek élesek legyenek, a sérülés vagy kár minden részlete jól látható legyen! Ugyanakkor átfogó fénykép készítése is ajánlott, amelyen nem csak a sérülés, hanem a közvetlen környezete is azonosítható! Tükröződő felületeknél próbáld elkerülni a fény visszaverődését a derítőfény (vaku) kikapcsolásával, megelőzve ezzel a rossz fotóminőséget. A kár forrásáról vagy okáról készült fotót lehetőség szerint minden esetben töltsd fel, mert ezzel segíted a gyorsabb jogalap elbírálást! Ennek hiánya megakasztja a dokumentumalapú gyors kárrendezést. Sérült elektronikus vagyontárgy esetén kérjük, fényképezd le az eszköz azonosítóját! Ez legtöbbször a termék hátulján vagy oldalán található matrica egy szériaszámmal, esetleg vonalkóddal vagy QR kóddal kiegészítve.

 

5.       Tölts fel fotókat és dokumentumokat!

A fotók elkészítésénél a telefont vagy a fényképezőgépet tarthatod függőlegesen vagy vízszintesen, a lényeg, hogy adott körülmények között a lehető legjobb fénykép készüljön. Feltöltés előtt ellenőrizd a fájlokat! A rendszer .png, .jpg, .jpeg vagy .pdf formátumokat fogad el.

 

6.       Dokumentumokat is feltölthetsz fotóként

Írásos dokumentumok fényképezésénél a fényképező eszköz lencséje legyen párhuzamos a dokumentum síkjával! Vaku használata minden esetben javasolt, kivéve genotherm vagy laminált fóliabevonatos iratoknál, mert azok a tükröződés miatt megakadályozzák a dokumentum olvashatóságát fényképről.

 

7.       Bármikor ellenőrizheted károd státuszát

Ha a kárbejelentés visszaigazolásában kapott linken keresztül 48 órán belül feltöltöd a kár elbírálásához szükséges dokumentumokat, mindig pontosan tisztában lehetsz a következő lépéssel, és azzal is, hogy mire számíthatsz. A legfontosabb állomásokról értesítünk az általad választott módon.

 

 

8.       Felajánlunk egy kártérítési összeget

Átnézzük a feltöltött fotókat és dokumentumokat, és ha valamit elfelejtettél, arra emlékeztetünk, így könnyen pótolhatod. Ha a kár rendezéséhez helyszíni szemle szükséges, akkor kárszakértőnk a szemle időpontjának egyeztetése érdekében felveszi veled a kapcsolatot telefonon. Amennyiben a fotókat és dokumentumokat rendben találjuk és a kár alkalmas a dokumentum alapú kárrendezésre, azok alapján felajánlunk neked egy kártérítési összeget.

 

9.       A döntés a te kezedben van!

Elfogadhatod az ajánlatot, és gyorsan megkaphatod az összeget, amiből saját magad intézheted a helyreállítást. Ha ezt az opciót választod, már csak a bankszámlaszámod kell ellenőrizned vagy új bankszámlaszámot megadnod biztonságos felületünkön, és már kész is vagy! A pénz két munkanapon belül megérkezik.

A másik lehetőség, hogy nem fogadod el a felajánlott összeget, a kár helyreállítása után feltöltöd a kapott számlát, és annak alapján kéred a kártérítési összeg megállapítását és kifizetését.

Láthatod, hogy bármelyik megoldást választod, az nagyon gyors lesz, és mindkettő a te érdekeidet tartja szem előtt. Egy felhasználóbarát, biztosítási szakzsargont mellőző felületen intézheted kárügyeidet online, kényelmesen az otthonodból, sorban állás nélkül.

 

10.       Fontos a véleményed!

Kárügyed lezárását követően sokat segíthetsz nekünk azzal, ha értékelsz minket, és megosztod velünk az ügyintézéssel kapcsolatos tapasztalataidat, így a visszajelzésed alapján tovább dolgozhatunk folyamataink tökéletesítésén.