10 fontos tudnivaló az online gépjárműkár-rendezésről
 

Allianz Hungária Zrt. | 5 perc olvasási idő
Az autónk sérülésével, balesetekkel kapcsolatos kellemetlenségek enyhítése érdekében kényelmes, gyors és nem utolsó sorban papírmentes ügyintézést biztosítunk online kárbejelentő felületünk segítségével. Tíz fontos tudnivalón keresztül bemutatjuk, hogy mindig ott vagyunk melletted digitálisan is.

 

1.       Gyors kárbejelentés, csupán néhány adat megadásával

Internetes felületünkön akár otthonról, sorban állás nélkül bejelentheted casco vagy gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésedhez kapcsolódó kárügyedet károsultként vagy károkozóként egyaránt. Először a kár típusát kell megadnod, majd felteszünk néhány további kérdést a káreset körülményeivel kapcsolatban. Ha elakadnál valahol, kattints a „Segítségre van szüksége?” gombra!

 

2.       Figyeljünk oda a határidőkre!

Jelentsük be időben, ha káresemény következik be! Kötelező gépjármű-felelősségbiztosításnál a károkozó 5 munkanapon belül, a károsult pedig 30 napon belül köteles bejelenteni a kárt. Casco biztosításnál a határidő 2 munkanap, Allianz Autóm casco esetében 24 óra!

 

3.       Kapsz egy személyre szabott linket

A kárbejelentés során kiválaszthatod, hogy e-mailben vagy SMS-ben szeretnéd megkapni az értesítéseket. Kárbejelentést követően egy személyre szabott linket kapsz tőlünk az általad választott módon, amin keresztül a nap 24 órájában, a hét minden napján nyomon követheted kárügyed alakulását. Minél hamarabb töltsd fel a linkre a kárhoz kapcsolódó fényképeket! Amennyiben kárügyed alkalmas rá, a dokumentumalapú kárrendezés a fotók feltöltése után akár 2 óra alatt megvalósulhat!

 

 

4.       Fontos tudnivalók a fotók elkészítéséhez

A fényképezéskor a telefont vagy fényképezőgépet tartsd vízszintes helyzetben, vagyis a kijelző hosszabb oldalai legyenek alul és felül! Legalább négy átlós fotót kell feltöltened, és három fotót a sérülésről, illetve egyet a kilométeróra állásáról, kettőt pedig a forgalmi engedélyről!

Átlós fotóknál a járművet vízszintes terepen kell fényképezni, átlósan, a jármű négy sarka irányából, törekedve arra, hogy a gépjármű a képet minél jobban kitöltse, valamint hogy a forgalmi rendszám minden képen olvasható legyen! Sérüléses fotók esetén a sérülést a felületre merőlegesen és párhuzamosan is javasolt lefotózni. Célszerű olyan átfogó képet is készíteni, amelyen a teljes rongálódott felület egyben látható, nem csak részleteiben. A kilométeróra állását rögzítő fotó készítésekor a belső elhelyezkedés miatt többnyire kevés a fény, így fontos, hogy a fényképezőgép vagy telefon ne mozduljon el exponálás közben, vaku használata esetén pedig figyeljünk rá, hogy a visszatükröződés ne rontsa a kép minőségét! Fontos, hogy a jármű teljes futásteljesítménye (kilométeróra-állása) legyen fényképezve, ne az időszakos számláló kilométer értéke! A forgalmi engedély mindkét oldaláról készíts fényképet, odafigyelve arra, hogy az okmányon szereplő szövegek jól láthatók legyenek!

 

5.       Az európai baleseti kárbejelentőre is szükség lehet

Ha már a digitális megoldások előnyeinél tartunk, érdemes megemlítenünk a MABISZ e-kárbejelentő alkalmazását, ami a hagyományos „kék-sárga” nyomtatvánnyal egyenértékű, azonban pontosabb, szakszerűbb, gyorsabb és teljesen papírmentes kárrendezési folyamatot tesz lehetővé a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással rendelkező ügyfelek számára. Az applikáció online, illetve okostelefonról, Android és iOS operációs rendszereken is elérhető és nagy előnye, hogy a kitöltött űrlapot automatikusan eljuttatja a biztosítóhoz, ezért nem szükséges külön elküldened számunkra. Kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra jelentett kár esetén szükség lesz az (e-kárbejelentő alkalmazással előállított, vagy papír alapú) európai baleseti kárbejelentőre, hiánya lassítja a dokumentumalapú, gyors kárrendezést, ezért ne feledkezz meg róla!

 

6.       Képek és dokumentumok feltöltése

Feltöltés előtt ellenőrizd a fájlokat! A rendszer PNG, JPG, JPEG vagy  PDF kiterjesztésű fájlokat fogad el. A felület használatához és fotók feltöltéséhez ne használj Internet Explorer böngészőt!

 

 

7.       Kárstátusz ellenőrzése

A fájlok feltöltését követően is bármikor ellenőrizheted károd státuszát. Mi átnézzük a képeket, és ha valamit elfelejtettél, arra emlékeztetünk, így könnyen pótolhatod azt, ami lemaradt. A folyamat teljes mértékben átlátható, mindig pontosan tisztában leszel a következő lépéssel, és azzal is, hogy mire számíthatsz. A legfontosabb állomásokról mindig értesítünk.

 

8.       A kártérítési összeg

A kártérítés összegét a beküldött képek és dokumentumok alapján határozzuk meg. Amennyiben a kár alkalmas a dokumentumalapú kárrendezésre, felajánlunk neked egy kártérítési összeget. Innentől a döntés a te kezedben van!

 

9.       A helyreállítás menete

Elfogadhatod az ajánlatot, és gyorsan megkaphatod az összeget, amiből saját magad intézheted a helyreállítást. Ha ezt az opciót választod, már csak a bankszámlaszámodat kell ellenőrizned vagy új bankszámlaszámot megadnod biztonságos felületünkön, valamint megerősítést adnod a telefonodra érkező egyedi jelszó megadásával és már kész is vagy! A pénz két munkanapon belül megérkezik.

A másik lehetőség, hogy megjavíttatod az autódat egy általunk ajánlott szervizben. Ebben az esetben megkeresnek a kiválasztott szervizből, hogy időpontot egyeztessenek veled. Amint az autód elkészül, értesítést kapsz a kárstátuszkövető alkalmazásban.

Bármelyik megoldást választhatod, amelyik neked kényelmesebb. Az biztos, hogy mindkettő a te érdekeidet tartja szem előtt. Egy felhasználóbarát, biztosítási szakzsargont mellőző felületen intézheted kárügyeidet online, az otthonod kényelméből!

 

10.       Számít a véleményed!

Kárügyed lezárását követően sokat segíthetsz nekünk azzal, ha értékelsz minket, és megosztod velünk az ügyintézéssel kapcsolatos véleményed, így a visszajelzésed alapján tovább dolgozhatunk folyamataink tökéletesítésén.