Otthonra lelni távol az otthontól: Szegzárd – the lodge

Local's Lore | 3 perc olvasási idő
Modern nomádság, inspiráció, lakberendezés, kiszakadás, utazás, otthonra lelés, hazatérés.

Hívószavak, melyek sokunkat foglalkoztatják jelenleg. Több mint egy kerek év bezártság után, ha csak apránként is, de elkezdjük ízlelgetni a szabadságunkat. Talán nem túlzás azt állítani, hogy mindannyiunknak szüksége van arra, hogy kiszakadjon, elutazzon, és ha csak egy pár napig is, de valahol máshol ideiglenes otthonra leljen.

Alapvetően az utazás maga egy konstans inspirációs állapot: élmények, újdonságok,  különböző kulturális behatások, új ihletek befogadásáról szól. Ha pedig bármit is bizonyított a pandémia időszaka, akkor azt biztosan, hogy ehhez nem kell messze menni. Vidékről Budapestre, onnan pedig Győrbe, Szegedre, Pécsre, Szekszárdra vágyódunk. Hazánkban rengeteg olyan szálláshely és étterem található, amelyekben külföldön érezhetjük magunkat, de mégis otthon vagyunk. Ezt az élményt nyújtotta számunkra a frissen nyitott Szegzárd – the lodge.

“Szenvedélyesen szeretünk utazni. Felfedezni azokat a helyeket, ahol nem kell kerülgetni a turistákat, szóba elegyedhetünk a helyiekkel, és egy kis időre csak magunk lehetünk a természetben – belföldön és határon túl egyaránt. Sok időt töltöttünk külföldön, dolgoztunk és pihentünk is országhatáron túl. Számos varázslatos helyen megfordultunk, pihentünk apró és nagy szállodákban, különleges és bátor megoldásokkal játszó szálláshelyeken. Szerettük mindet – szerettük az egyediségüket.” A Szegzárd – the lodge közel két hektáron, egy kisebb domboldalon terül el, 15 perc sétára Szekszárd városközpontjától. A birtokhoz tartozik a kis „magán erdő”, szőlőültetvény, száz fából álló gyümölcsös. Számunkra egyszerre jelentett egy csodálatos “retreat”-et és digitális nomádként a leginspirálóbb munkakörnyezetet. “Olyan helyet szerettünk volna létrehozni, ahol egészen egyszerűen csak jó lenni, ahol az utazásaink során megtapasztalt legkedvesebb, leginkább ötletes megoldásokat ötvözhetjük.” A birtok és az apartmanok is tökéletes helyszínt biztosítanak baráti vagy családi összejövetelekre.

Az elmúlt egy évben biztosan sokunkban megfordult az ötlet, hogy újragondoljuk otthonainkat - milyen az a környezet, ahol valóban jól érezzük magunkat, milyen tárgyakkal vegyük magunkat körül, mi az, amire igazán szükségünk van. A Pinteresten, design magazinokon és üzleteken túl a legjobb inspirációs forrás az utazás: szállodák, airbnb-k, design lodge-ok látogatása. Érdemes egy lakásfelújítás, vagy stílusfrissítés előtt egy kicsit körülnézni a lakberendezési inspirációk között, hogy képet kapjunk arról, hogyan teremthetünk a színek, a formák, a bútorok és a kiegészítők között teljes összhangot. Megnézni, hogy mik azok az részletek, design kiegészítők, építészeti megoldások amiért vágyódunk egy-egy szállásra? Mi az amit  inspiráció gyanánt ezekből elrakhatunk magunknak és megvalósíthatunk otthonainkban.

A cikk következő részében bemutatjuk a kedvenc berendezési tárgyainkat az apartmanokból.

Otthonod kapcsán ne csak a lakberendezésre gondolj! Az Allianz Otthonom lakásbiztosítás a te biztosításod – függetlenül attól, hogy házadat, lakásodat, berendezési tárgyaidat vagy mindezeket együtt szeretnéd biztosítani.

A finom falatokat köszönjük a Horizont csapatának. Ha egy jót szeretnétek bruncholni akkor térjetek be hozzájuk, vagy rendeljetek házhoz.

Ha ti is megszállnátok a Szegzárd – the lodge-ban, akkor jó szívvel ajánljuk őket: