6 fontos teendő költözés esetén
 

Allianz Hungária Zrt. | 4 perc olvasási idő
A költözés egy nagyon összetett, olykor idegtépő feladat lehet, a megpakolt dobozok labirintusában könnyen megfeledkezhetünk néhány fontos teendőről. Ez a rövid lista segít eligazodni a káoszban, hogy gondtalanul élvezhesd az új otthon adta lehetőségeket.

1.         Szerződések módosítása vagy megszüntetése

A költözés előtt időben érdemes átgondolni, hogy milyen szerződéseket kötöttünk a lakásra, ezek közül melyikre lesz még szükségünk utána. Igyekezzünk időben értesíteni a szolgáltatókat. A telefon és internetszolgáltatásra vonatkozó szerződéseket gyakran magunkkal tudjuk vinni az új lakásunkba, ami általában egyszerűbb megoldás, mintha lemondanánk, majd újat kötnénk költözés után. Vannak további megállapodások, amelyek megkötésre kerültek, például a lépcsőház takarítására? Sokszor csak akkor jut eszünkbe, amikor megérkezik a számla.
 

2.         A régi és az új lakás dokumentálása

Fényképek segítségével jegyezzük fel a régi lakás összes hibáját vagy sérülését, és írjuk bele az adásvételi vagy bérleti szerződésbe, így elkerülhetjük a félreértéseket a következő bérlővel vagy tulajdonossal. Mielőtt leadjuk a kulcsokat, birtokbaadási nyilatkozatban rögzítsük a mérőórák állását.  Tegyük meg mindezt az új helyszínen is, még a beköltözés előtt, hogy tiszta lappal indulhassunk.
 

 

3.         Automatikus utalások kezelése

Beállíthatjuk bizonyos költségek, például a havi lakbér vagy a közös költség automatikus utalását, vagy fizethetjük egyes szolgáltatások, mint például a biztosítás díját  csoportos beszedési megbízással is. Kényelmes, praktikus, és így biztosan időben befizetjük ezeket a tételeket. Költözés esetén ne feledkezzünk meg az előző ingatlanhoz kapcsolódó automatikus utalásokról, és a lehívással fizetett tételekről sem, ha megváltoznak a fizetési kötelezettségeink.
 

4.         Költözés megszervezése

Érdemes minél előbb egyeztetni a költözés pontos időpontját, hogy szükség esetén ki tudjunk venni néhány szabadnapot, és még időben értesítsük a segítőket. Figyelembe kell vennünk a parkolási lehetőségeket is a régi és az új lakás környékén. A bejárathoz közel meg tudunk állni nagyobb járművel is?
 

5.         Lakcímváltozás bejelentése

Ha megváltozik a lakcímünk, a bejelentést a be- vagy a kiköltözéstől számított három munkanapon belül meg kell tenni. Erre lehetőségünk nyílik személyesen bármely kormányablaknál, vagy akár online is, amennyiben rendelkezünk Ügyfélkapu hozzáféréssel. Felemelő érzés, mikor a leveleink végre az új otthon postaládájában landolnak.

 

 

6.         Biztosítás

Amennyiben az biztosított ingatlant eladjuk, vagy megszűnik a bérleti szerződésünk, és rendelkeztünk lakásbiztosítással, akkor az adásvétel tényét, illetve a bérlet megszűnését jelentsük a biztosítónknak is. Ebben az esetben a biztosítási érdek megszűnése miatt a biztosító az érdekmúlás napjával megszünteti a szerződést, az érdekmúlás napját követő időszakra eső, előre megfizetett többletdíjat pedig visszafizeti. Egy-egy ingatlan értékesítése gyakran együtt jár egy másik ingatlan megvásárlásával. Nagyon fontos, hogy az új otthonunk (akár saját tulajdon, akár bérelt) biztonságáról is gondoskodjunk, és amint birtokunkba kerül, kössünk rá lakásbiztosítást.

Az  Allianz Otthonom  lakásbiztosítás a Te biztosításod – függetlenül attól, hogy házadat, lakásodat, berendezési tárgyaidat vagy mindezeket együtt  szeretnéd biztonságban tudni. Ha a Magyar Nemzeti Bank által minősített lakásbiztosítást részesíted előnyben, válaszd az  Allianz Összhang Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítást  , mely magas szolgáltatási tartalommal, széles körű alap-és kiegészítő biztosítási fedezettel, illetve ügyfélbarát kárrendezési folyamattal áll rendelkezésedre!