Az a probléma, hogy egy repülőgép késik vagy egy légijáratot törölnek, nagyjából egyidős a légiközlekedéssel, ezért az utasbiztosítások gyakran tartalmazzák fedezetként. Kétségtelen, hogy ebben a helyzetben több bosszantó tényező van: később érjük el az úticélunkat. Ha az utasbiztosításunk nem terjed ki ezekre az eseményekre akkor semmilyen kártérítést nem kapunk, ha pedig van, akkor is ügyintézés vár ránk. A teendők sora eddig úgy festett, hogy a légitársaságtól bekértük az igazolást, hogy járatunk hány órát késett vagy törölték, rendszerint több hétig várhattunk válaszukra, ami alapján a biztosító felé a kárt bejelenthetjük, ez után megvártuk, amíg a biztosító feldolgozza a bejelentést, ellenőrzi a káresemény körülményeit, és ha minden részlet a helyére került, akkor fizet. Az Allianz említett utasbiztosításai (Útitárs, a Téli Sportok és Extrém Sportok Arany és Platina csomagjai) 2022. júniusától azonban lényegesen lerövidítik ezt a folyamatot, az informatika egyik legmodernebb területének köszönhetően.