-
Miről szól ez az új szolgáltatás?
-
Milyen célra lehet felhasználni?
-
Ki veheti igénybe?
-
Mennyi a felhasználható összeg?
-
Lakás, ház, telek vásárlás
-
Hiteltörlesztés
-
Munkáltatói lakáscélú kölcsöntörlesztés
-
Miért fontos az öngondoskodás?
-
Fizethetek továbbra is tagdíjat?
A 2025.01.01-2025.12.31 közötti időszakban a pénztárban felhalmozott nyugdíjcélú megtakarítások egy részét1 adómentesen a törvényben2 meghatározott lakáscélok finanszírozására is fel lehet használni.
A 2025-ös évben legfeljebb három alkalommal lehet lakáscélra történő kifizetési kérelmet benyújtani.
Ezen az oldalon a szolgáltatással kapcsolatos főbb kérdések és az egyes felhasználási célok tematikus bemutatásával segítjük a tájékozódását.
1 Legfeljebb az egyéni számla 2024. szeptember 30-i egyenlege szerinti összeg használható fel a megtakarításból. Amennyiben ennél kisebb a felhasználás időpontjában a megtakarítás összege, úgy az az összeg használható fel.
2 Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény 74. §
Az új szolgáltatás a következő célokkal vehető igénybe:
• banki lakáscélú – és szabadfelhasználású jelzáloghitel törlesztésére, előtörlesztésére vagy végtörlesztésére
• munkáltatói lakáscélú kölcsön törlesztésére, előtörlesztésére vagy végtörlesztésére
• új lakáscélú hitel felvételéhez az önerő biztosítására
• lakás vagy lakóház megvásárlására
• lakás és lakóház építkezési helyéül szolgáló építési telek megvásárlására
A szolgáltatást a 2025-ös évben legfeljebb három alkalommal lehet benyújtani a Pénztárhoz.
A fenti szolgáltatásokat legkorábban a 2025. január 1-től esedékes vételárfizetési vagy törlesztési kötelezettségek támogatására lehet igényelni.
A pénztártag, a házastársa vagy gyermeke(i).
Fontos, hogy az igénybe vevő teljes vagy részleges tulajdonában álljon az ingatlan az ingatlannyilvántartás alapján, vagy a hitelszerződés, vagy az adásvételi szerződés annak megszerzésére irányuljon.
A jogszabály1 úgy rendelkezik, hogy lakáscélra legfeljebb az egyéni számla 2024. szeptember 30-i egyenlege szerinti összeg használható fel a megtakarításból.
Amennyiben ennél kisebb a felhasználás időpontjában a megtakarítás összege, úgy az az összeg használható fel.
A felhasználható egyenleg összegét csökkenthetik a Pénztártól 2024.09.30 után igényelt szolgáltatások, az esetlegesen a tagdíj meg nem fizetése miatti levonások, valamint a negatív irányú árfolyam változások is.
Felhívjuk figyelmét arra, hogy a 2024.09.30-át követő befizetések a lakáscélú kifizetés összegét nem módosítják/növelik, azok ezen jogcímen nem használhatók fel.
Először a tőke terhére kerül elszámolásra a felhasználni tervezett összeg, majd ezt követően kerül sor a hozamra.
A lakáscélra felhasználható egyenlegről minden Pénztártag részére két alkalommal küld a Pénztár tájékoztatást. Az egyik 2024.12.31-ig, a másik pedig 2025.03.31-i kerül megküldésre.
A lakáscélú szolgáltatást kifizetési költség terheli, mely két részből áll, egyrészt az egységes 3 000 Ft eljárási díj, valamint a kifizetés (banki) tényleges költsége (max. 20.500 Ft), melyek a szolgáltatás összegéből kerülnek levonásra.
A hiánytalan igénylés benyújtását követő 60 napon belül utal a Pénztár.
Hiánypótlás esetében a kifizetés az utolsó hiányzó dokumentum beérkezését követő 60 napon belül történik meg.
1 Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény 74. §
Amennyiben lakás, ház, vagy telek vásárlásához1 tervezi a megtakarítását felhasználni, akkor elő- és utófinanszírozással is igényelhető a szolgáltatás, és a benyújtandó dokumentumok köre ettől függően eltér.
Előfinanszírozás esetén
- adásvételi szerződés másolata2 és
- Allianz ügyfélkapcsolati ponton elkészült ügyfélazonosítási dokumentumok és
Utófinanszírozás esetén
- adásvételi szerződés másolata2 és
- igazolás a vételár megfizetéséről3 és
- Allianz ügyfélkapcsolati ponton elkészült ügyfélazonosítási dokumentumok és
1A vásárlás történhet önerőből hitel nélkül, vagy új lakáscélú banki hitel igénybevételével. A támogatás a 2025. január 1-jét követően esedékes vételárfizetési kötelezettségekre vonatkozhat.
2Az adásvételi szerződés a pénztártag, a házastársa vagy a gyermeke(i) a lakás/ház/telek teljes vagy részleges tulajdonjogának a megszerzésére irányuljon.
3Banki utalás esetén az átutalási bizonylat (azonosítható legyen, hogy ki, kinek, mennyit, mikor és milyen céllal fizetett (pl. közlemény adatokból).
Készpénzes fizetés esetén ügyvéd által ellenjegyzett dokumentum az átadás-átvételről.
Igen, minden kifizetéshez kapcsolódóan szükséges elvégezni a pénztártag azonosítását.
Az azonosítás a kifizetés összegétől függően történhet:
- 100.000 Ft kifizetéséig egyszerűsített eljárásban, ami személyes megjelenést nem igényel vagy
- több mint 100.000 Ft kifizetése esetében személyes megjelenést igénylő normál eljárásban.
Teendők az egyszerűsített eljárás esetén:
- az igényléshez mellékelni kell az azonosító okmányokról készült másolatokat (a fényképes igazolvány minden oldaláról és lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldaláról), valamint
- a kitöltött és tag által aláírt azonosítási adatlapot és
- a kitöltött és tag által aláírt közszereplői nyilatkozatot
Teendők a normál eljárás esetén:
- az igényléshez mellékelni kell az Allianz ügyfélkapcsolati ponton elvégzett ügyfél-azonosításkor az ügyintéző által kitöltött és aláírt azonosítási adatlapot;
- az azonosítás során bemutatott okmányokról készült másolatokat (a fényképes igazolvány minden oldaláról és lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldaláról),
- a kitöltött és tag által aláírt közszereplői nyilatkozatot
Kinek?
Előfinanszírozás esetén az eladónak történik a kifizetés.
Utófinanszírozás esetén a pénztártag jogosult a kifizetésre.
Mikor?
A hiánytalan igénylés benyújtását követő 60 napon belül utal a Pénztár.
Hiánypótlás esetében a kifizetés az utolsó hiányzó dokumentum beérkezését követő 60 napon belül történik meg.
Milyen módon?
A kifizetés kizárólag banki átutalással történik a jogosult kérelemben feltüntetett bankszámlaszámára.
Készpénzfelvétel vagy postai átutalás megjelölésére nincs mód.
A pénztári kifizetésnek van költsége?
Igen. Az igényelt lakáscélú szolgáltatást kifizetési költség terheli, mely két részből áll, egyrészt az egységes 3 000 Ft eljárási díj, valamint a kifizetés (banki) tényleges költsége (max. 20.500 Ft), melyek a szolgáltatás összegéből kerülnek levonásra.
Lakás, ház, telek vásárlással kapcsolatos igénylését az alábbi címre küldheti:
Allianz Hungária Nyugdíjpénztár
1242 Budapest, Pf. 471.
A zökkenőmentes kifizetés érdekében fontos, hogy igénye hiánytalanul érkezzen be a Pénztárhoz, ehhez javasoljuk, hogy kövesse az alábbi útmutatónkat.
1. Nyomtassa és töltse ki a kifizetés iránti kérelmet. Figyeljen a hiánytalan kitöltésre, a szükséges helyeken a megfelelő részek aláhúzására és a kérelem aláírására.
Fontos, hogy a kérelem célonként külön-külön nyújtható be, azaz egy kérelmen nem jelölheti pl. a vásárlást és korszerűsítést is, ez csak két kérelem1 benyújtásával oldható meg.
2. Előfinanszírozás esetén másolja le
- az adásvételi szerződést
vagy
Utófinanszírozás esetén másolja le
- az adásvételi szerződést és
- a vételár megfizetését igazoló dokumentumot
3. Gondoskodjon az ügyfél-azonosításhoz szükséges dokumentumokról (lásd. Kell-e a kifizetéshez a Pmt. szerinti ügyfél-azonosítás?)
4. Az 1-3. pontokban említett dokumentumokat postázza a 1242 Bp. Pf. 471 címre
12025.01.01-2025.12.31 között maximum három kérelem nyújtható be
További információkért javasoljuk, hogy
- tekintse át a Nemzetgazdasági Minisztérium honlapján található tájékoztatót az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarítások felhasználhatóságával kapcsolatban (GYIK) vagy
- lépjen kapcsolatba a Pénztárral a 06-80-44-20-25 ingyenesen hívható információs vonalon vagy
- hívja ügyfélszolgáltunkat a 06-1-429-1-429-es telefonszámon vagy a [email protected]u e-mail címen
Milyen hitel: banki lakáscélú és szabadfelhasználású jelzáloghitel1
Milyen törlesztési időszak: Legkorábban a 2025. január 1-jét követően esedékes törlesztési kötelezettségtől
Törlesztési formák:
Rendes (havi) törlesztés2
Elő-, és végtörlesztés3
Fontos!
Az elő- és végtörlesztés lehetőségéről előzetesen minden esetben egyeztessen a hitelintézettel, mivel a törlesztési feltételek, fizetési határidők és költségek hitelintézetenként és hitelenként is eltérhetnek.
A Pénztár az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény 74. §-a és a 45/2000. (XII.11) NGM rendelet alapján jár el a kifizetési határidők és szolgáltatásként kifizethető összeg megállapítása tekintetében. Mindezeket figyelembe véve a hitelintézet és az adós (pénztártag) közötti előtörlesztési megállapodásban foglaltak teljesüléséért a Pénztár felelősséget nem vállal.
A törlesztéssel kapcsolatosan felmerülő díjak, illetve egyéb díjtételek, valamint kapcsolódó járulékos költségek térítésére a támogatást nem lehet igényelni.
A hitelintézet által kiállított igazolás a kérelem beadásakor nem lehet 30 napnál régebbi.
1Jelzáloghitel, aminek olyan ingatlan a fedezete, ami a pénztártag, a házastársa vagy a pénztártag gyermeke(i) teljes vagy részleges tulajdonában áll
2Utófinanszírozással lehet igényelni
3Elő-, és utófinanszírozással is igényelhető
A benyújtandó dokumentumok az egyes törlesztési módok esetében az alábbiak:
Rendes (havi) törlesztés – csak utófinanszírozással igényelhető
- hitelszerződés másolata és
- hitelintézet által kiállított, 30 napnál nem régebbi igazolás, mely tartalmazza
o az adós által az elszámolni kívánt időszakban teljesített havi törlesztőrészlet-összege(ke)t1,
o a törlesztés(ek) időpontját, valamint
o a hitelszerződés azonosításához szükséges adatot (hitelszerződés száma)
- a törlesztőrészlet(ek) hitelintézet felé történő megfizetését igazoló banki dokumentumok2 és
- ügyfélazonosítási dokumentumok és
1 A rendes (havi) törlesztés esetén javasolt tömbösítve igényelni a pénztári támogatást, azaz több havi részletfizetést összevonni, tekintettel arra, hogy 2025-ben mindössze 3 alkalommal igényelhető a támogatás.
2 Banki utalás esetén az átutalási bizonylat, bankfióki befizetés esetén a befizetési bizonylat másolata (azonosítható legyen, hogy ki, kinek, mennyit, mikor és milyen céllal fizetett (pl. közlemény adatokból)
Elő-, és végtörlesztés – előfinanszírozás esetén
- hitelszerződés másolata és
- a hitelintézet által kiállított, 30 napnál nem régebbi előtörlesztéssel/végtörlesztéssel kapcsolatos igazolás, mely tartalmazza
o a fennálló teljes tartozás összegét (amelyet előtörleszteni/végtörleszteni kíván),
o a törlesztésre kijelölt célszámla számlaszámát (mely nem egyezhet meg az adós lakossági folyószámlájával) valamint
o végtörlesztés esetén a törlesztés határidejét oly módon, hogy az nem lehet a kifizetési kérelem Pénztárhoz történő beérkezését követő 65 napnál korábbi,
- ügyfélazonosítási dokumentumok és
Elő- és végtörlesztés – utófinanszírozás esetén
- hitelszerződés másolata és
- igazolás a törlesztőrészletek megfizetéséről1 és
- ügyfélazonosítási dokumentumok és
2 Banki utalás esetén az átutalási bizonylat, bankfióki befizetés esetén a befizetési bizonylat másolata (azonosítható legyen, hogy ki, kinek, mennyit, mikor és milyen céllal fizetett (pl. közlemény adatokból)
Igen, minden kifizetéshez kapcsolódóan szükséges elvégezni a pénztártag azonosítását (hitelintézetnek történő utaláskor is).
Az azonosítás a kifizetés összegétől függően történhet:
- 100.000 Ft kifizetéséig egyszerűsített eljárásban, ami személyes megjelenést nem igényel vagy
- több mint 100.000 Ft kifizetése esetében személyes megjelenést igénylő normál eljárásban.
Teendők az egyszerűsített eljárás esetén:
- az igényléshez mellékelni kell az azonosító okmányokról készült másolatokat (a fényképes igazolvány minden oldaláról és lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldaláról), valamint
- a kitöltött és tag által aláírt azonosítási adatlapot és
- a kitöltött és tag által aláírt közszereplői nyilatkozatot
Teendők a normál eljárás esetén:
- az igényléshez mellékelni kell az Allianz ügyfélkapcsolati ponton elvégzett ügyfél-azonosításkor az ügyintéző által kitöltött és aláírt azonosítási adatlapot;
- az azonosítás során bemutatott okmányokról készült másolatokat (a fényképes igazolvány minden oldaláról és lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldaláról),
- a kitöltött és tag által aláírt közszereplői nyilatkozatot
Kinek?
Előfinanszírozással igényelhető szolgáltatás esetén a hitelt nyújtónak (bank) történik az utalás.
Utófinanszírozás esetén a pénztártag jogosult a kifizetésre.
Mikor?
A hiánytalan igénylés benyújtását követő 60 napon belül utal a Pénztár.
Hiánypótlás esetében a kifizetés az utolsó hiányzó dokumentum beérkezését követő 60 napon belül történik meg.
Milyen módon?
A kifizetés kizárólag banki átutalással történik a jogosult kérelemben feltüntetett bankszámlaszámára.
Készpénzfelvétel vagy postai átutalás megjelölésére nincs mód
A pénztári kifizetésnek van költsége?
Igen. Az igényelt lakáscélú szolgáltatást kifizetési költség terheli, mely két részből áll, egyrészt az egységes 3 000 Ft eljárási díj, valamint a kifizetés (banki) tényleges költsége (max. 20.500 Ft), melyek a szolgáltatás összegéből kerülnek levonásra.
A hiteltörlesztéshez kapcsolódó lakáscélú kifizetési igényét az alábbi címre küldheti:
Allianz Hungária Nyugdíjpénztár
1242 Budapest, Pf. 471.
A zökkenőmentes kifizetés érdekében fontos, hogy igénye hiánytalanul érkezzen be a Pénztárhoz, ehhez javasoljuk, hogy kövesse az alábbi útmutatónkat.
1. Nyomtassa és töltse ki a kifizetés iránti kérelmet. Figyeljen a hiánytalan kitöltésre, a szükséges helyeken a megfelelő részek aláhúzására és a kérelem aláírására.
Fontos, hogy a kérelem célonként külön-külön nyújtható be, azaz egy kérelmen nem jelölheti pl. korszerűsítést és hiteltörlesztést is, ez csak két kérelem1 benyújtásával oldható meg.
2. Előfinanszírozás esetén másolja le
- a hitelszerződést és
- csatolja a banki törlesztési igazolást a hitelintézet által kiállított igazolást a fennálló tartozásról (tartalmi elvárások ismertetése a „Milyen dokumentumokat kell csatolni az igénybenyújtáshoz?” kérdésnél)
vagy
Utófinanszírozás esetén másolja le
- a hitelszerződést és
- a hitelintézet által kiállított törlesztési igazolást a megfizetett törlesztőrészlet(ek)ről (tartalmi elvárások ismertetése a „Milyen dokumentumokat kell csatolni az igénybenyújtáshoz?” kérdésnél)
- a törlesztőrészletek megfizetését igazoló banki dokumentumokat (pl. bankszámlakivonat)
3. Gondoskodjon az ügyfél-azonosításhoz szükséges dokumentumokról (lásd. Kell-e a kifizetéshez a Pmt. szerinti ügyfél-azonosítás?)
4. Az 1-3. pontokban említett dokumentumokat postázza a 1242 Bp. Pf. 471 címre
1 2025.01.01-2025.12.31 között maximum három kérelem nyújtható be
További információkért javasoljuk, hogy
- tekintse át a Nemzetgazdasági Minisztérium honlapján található tájékoztatót az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarítások felhasználhatóságával kapcsolatban (GYIK) vagy
- lépjen kapcsolatba a Pénztárral a 06-80-44-20-25 ingyenesen hívható információs vonalon vagy
- hívja ügyfélszolgáltunkat a 06-1-429-1-429-es telefonszámon vagy a [email protected] e-mail címen
A munkáltatói lakáscélú kölcsöntörlesztések esetében a megtakarítás felhasználása az alábbi dokumentumok benyújtásával igényelhető és csak a 2025. január 1-jét követően esedékes törlesztési kötelezettségre vonatkozhat.
Rendes (havi) törlesztés – csak utófinanszírozással igényelhető
- munkáltatói lakáscélú kölcsönszerződés másolata és
- munkáltató/hitelintézet által kiállított, 30 napnál nem régebbi igazolás, mely tartalmazza
o az adós által az elszámolni kívánt időszakban teljesített havi törlesztőrészlet-összege(ke)t1,
o a törlesztés(ek) időpontját, valamint
o a hitelszerződés azonosításához szükséges adatot (hitelszerződés száma)
- a törlesztőrészlet(ek) munkáltató/hitelintézet felé történő megfizetését igazoló banki dokumentumok2 és
- ügyfélazonosítási dokumentumok és
1 A rendes (havi) törlesztés esetén javasolt tömbösítve igényelni a pénztári támogatást, azaz több havi részletfizetést összevonni, tekintettel arra, hogy 2025-ben mindössze 3 alkalommal igényelhető a támogatás.
2 Banki utalás esetén az átutalási bizonylat, bankfióki befizetés esetén a befizetési bizonylat másolata (azonosítható legyen, hogy ki, kinek, mennyit, mikor és milyen céllal fizetett (pl. közlemény adatokból)
Elő-, és végtörlesztés – előfinanszírozás esetén
- a munkáltató/hitelintézet által kiállított, 30 napnál nem régebbi előtörlesztéssel/végtörlesztéssel kapcsolatos igazolás, mely tartalmazza
o a fennálló teljes tartozás összegét (amelyet előtörleszteni/végtörleszteni kíván),
o a törlesztésre kijelölt célszámla számlaszámát (mely nem egyezhet meg az adós lakossági folyószámlájával) valamint
o végtörlesztés esetén a törlesztés határidejét oly módon, hogy az nem lehet a kifizetési kérelem Pénztárhoz történő beérkezését követő 65 napnál korábbi,
- ügyfélazonosítási dokumentumok és
Elő- és végtörlesztés – utófinanszírozás esetén
- munkáltatói lakáscélú kölcsönszerződés másolata és
- munkáltató/hitelintézet által kiállított 30 napnál nem régebbi igazolás, mely tartalmazza
o az adós által teljesített törlesztőrészlet-összege(ke)t, a törlesztés(ek) időpontját, valamint
o a hitelszerződés azonosításához szükséges adatot (hitelszerződés száma)
- a törlesztőrészlet(ek) munkáltató/hitelintézet felé történő megfizetését igazoló banki dokumentum2 és
- ügyfélazonosítási dokumentumok és
2 Banki utalás esetén az átutalási bizonylat, bankfióki befizetés esetén a befizetési bizonylat másolata (azonosítható legyen, hogy ki, kinek, mennyit, mikor és milyen céllal fizetett (pl. közlemény adatokból)
Igen, minden kifizetéshez kapcsolódóan szükséges elvégezni a pénztártag azonosítását.
Az azonosítás a kifizetés összegétől függően történhet:
- 100.000 Ft kifizetéséig egyszerűsített eljárásban, ami személyes megjelenést nem igényel vagy
- több mint 100.000 Ft kifizetése esetében személyes megjelenést igénylő normál eljárásban.
Teendők az egyszerűsített eljárás esetén:
- az igényléshez mellékelni kell az azonosító okmányokról készült másolatokat (a fényképes igazolvány minden oldaláról és lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldaláról), valamint
- a kitöltött és tag által aláírt azonosítási adatlapot és
- a kitöltött és tag által aláírt közszereplői nyilatkozatot
Teendők a normál eljárás esetén:
- az igényléshez mellékelni kell az Allianz ügyfélkapcsolati ponton elvégzett ügyfél-azonosításkor az ügyintéző által kitöltött és aláírt azonosítási adatlapot;
- az azonosítás során bemutatott okmányokról készült másolatokat (a fényképes igazolvány minden oldaláról és lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldaláról),
- a kitöltött és tag által aláírt közszereplői nyilatkozatot
Kinek?
Előfinanszírozással igényelhető szolgáltatás esetén a hitelt nyújtónak (munkáltató) történik az utalás.
Utófinanszírozás esetén a pénztártag jogosult a kifizetésre.
Mikor?
A hiánytalan igénylés benyújtását követő 60 napon belül utal a Pénztár.
Hiánypótlás esetében a kifizetés az utolsó hiányzó dokumentum beérkezését követő 60 napon belül történik meg.
Milyen módon?
A kifizetés kizárólag banki átutalással történik a jogosult kérelemben feltüntetett bankszámlaszámára.
Készpénzfelvétel vagy postai átutalás megjelölésére nincs mód
A pénztári kifizetésnek van költsége?
Igen. Az igényelt lakáscélú szolgáltatást kifizetési költség terheli, mely két részből áll, egyrészt az egységes 3 000 Ft eljárási díj, valamint a kifizetés (banki) tényleges költsége (max. 20.500 Ft), melyek a szolgáltatás összegéből kerülnek levonásra.
A munkáltatói lakáscélú kölcsön törlesztéshez kapcsolódó lakáscélú kifizetési igényét az alábbi címre küldheti:
Allianz Hungária Nyugdíjpénztár
1242 Budapest, Pf. 471.
A zökkenőmentes kifizetés érdekében fontos, hogy igénye hiánytalanul érkezzen be a Pénztárhoz, ehhez javasoljuk, hogy kövesse az alábbi útmutatónkat.
1. Nyomtassa és töltse ki a kifizetés iránti kérelmet. Figyeljen a hiánytalan kitöltésre, a szükséges helyeken a megfelelő részek aláhúzására és a kérelem aláírására.
Fontos, hogy a kérelem célonként külön-külön nyújtható be, azaz egy kérelmen nem jelölheti pl. korszerűsítést és hiteltörlesztést is, ez csak két kérelem1 benyújtásával oldható meg.
2. Előfinanszírozás esetén másolja le
- a hitelszerződést és
- a munkáltató/hitelintézet által kiállított igazolást a fennálló tartozásról (tartalmi elvárások ismertetése a „Milyen dokumentumokat kell csatolni az igénybenyújtáshoz?” kérdésnél)
Utófinanszírozás esetén másolja le
- a hitelszerződést és
- a munkáltató/hitelintézet által kiállított törlesztési igazolást a megfizetett törlesztőrészlet(ek)ről (tartalmi elvárások ismertetése a „Milyen dokumentumokat kell csatolni az igénybenyújtáshoz?” kérdésnél)
- a törlesztőrészletek megfizetését igazoló banki dokumentumokat (pl. bankszámlakivonat)
3. Gondoskodjon az ügyfél-azonosításhoz szükséges dokumentumokról (lásd. Kell-e a kifizetéshez a Pmt. szerinti ügyfél-azonosítás?)
4. Az 1-3. pontokban említett dokumentumokat postázza a 1242 Bp. Pf. 471 címre
1 2025.01.01-2025.12.31 között maximum három kérelem nyújtható be
További információkért javasoljuk, hogy
- tekintse át a Nemzetgazdasági Minisztérium honlapján található tájékoztatót az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarítások felhasználhatóságával kapcsolatban (GYIK) vagy
- lépjen kapcsolatba a Pénztárral a 06-80-44-20-25 ingyenesen hívható információs vonalon vagy
- hívja ügyfélszolgáltunkat a 06-1-429-1-429-es telefonszámon vagy a [email protected]u e-mail címen
Az öngondoskodásnak óriási szerepe van abban, hogy az államilag kapott nyugdíjat ki tudjuk egészíteni azért, hogy meg tudjuk őrizni az életszínvonalunkat.
A társadalom öregszik, egyre kevesebb dolgozóra egyre több eltartott nyugdíjas jut.
Míg 2024-ben egy nyugdíjas korúra 3 dolgozó jut, 2060-ban már alig 2 aktív korú jut egy nyugdíjas korúra. Ez finanszírozási nehézséget fog okozni.
Az előrelátó pénzügyi tervezés nemcsak a saját életünket teszi könnyebbé, hanem hozzájárul a családunk hosszú távú stabilitásához is. Az időben elkezdett megtakarítások és a tudatos pénzügyi döntések lehetőséget adnak arra, hogy nyugdíjasként is teljes életet élhessünk.
• Életszínvonal megőrzése: Az öngondoskodás segít abban, hogy a nyugdíjas éveinkben is fenntarthassuk az aktív évek alatt megszokott életszínvonalat, ne kelljen kompromisszumot kötnünk.
• Egészségügyi kiadások fedezése: Az időskor előrehaladtával nőnek az egészségügyi kiadásaink. Az öngondoskodással előre biztosíthatjuk ezek fedezetét, így nem kell másokra támaszkodnunk.
• Pénzügyi szabadságunk és függetlenségünk megőrzése: Az öngondoskodás révén csökkenthető a családra vagy a társadalomra való ráutaltság, így megőrizhetjük az önállóságukat
• Infláció elleni védelem: A pénz értéke az idő múlásával csökken az infláció hatására. Az öngondoskodási forma általában hosszú távon reálhozamot biztosít, segít megőrizni a megtakarításaink értékét.
Igen.
A tagdíjbefizetést a korábban megszokott módon teljesítheti, de akár választhat új befizetési formát is. A lehetőségekről itt tájékozódhat.
Az új szolgáltatások mellett is folytathatja a nyugdíjas éveire az öngondoskodást. Tervezzen tudatosan, 2025-ben is gyarapítsa megtakarítását, és vegye igénybe a befizetések után járó 20%-os adó-visszatérítést (max. 150.000 Ft/év).