Sokszor hallottuk és tapasztaltuk mindannyian, hogy az elmúlt időszakban a pandémia felgyorsította a digitális fejlesztések tempóját, és szinte minden átköltözött az online térbe. Ezt a tendenciát támasztja alá az Impetus Research és a GfK együttműködésében készített Digital Connected Consumer 2020-as tanulmány is, amelyben a 15-59 éves magyar internetezők digitális mindennapjait, online tevékenységeit, az infokommunikációs eszközök használatát, digitális pénzügyeket, az internetes vásárlási szokásokat vizsgálták. A kutatás eredményei többek közt azt mutatják, hogy rendkívül dinamikusan bővült az internetes pénzügyek intézésének gyakorisága, valamint megnőtt a felhasználók száma is. A vizsgált 15-59 korosztályba tartozó célcsoport fele például legalább hetente lép be online bankfiókjába, és a bankkapcsolattal rendelkezők közel kétharmada bankjának applikációját is letöltötte okoseszközére. A tanulmány szerint jelentősen, mintegy 400 ezer fővel nőtt egy év alatt azoknak a száma, akik legalább havi rendszerességgel vásárolnak online.
Mindezek alapján legtöbbünk számára talán lassan természetessé válik, hogy laptopon, számítógépen, okostelefonon, tableten, felhőn keresztül gyorsan és egyszerűen intézzük ügyeinket. Nem kérdés az sem, hogy a fiatalabb korosztály könnyen alkalmazkodott az új helyzethez, és nem ijed meg a QR kódoktól vagy a mobilfizetés használatától, illetve valószínűleg lassan a sárga csekket sem ismeri fel. De vajon hogyan éli meg ezt a gyors átalakulást az a generáció, aki még az okostelefont és számítógépet sem használja rendszeresen, bizonytalan és így nem ismerheti meg a digitális technológiák és eszközök felhasználási lehetőségeit, előnyeit?