A Superbrands és a Business Superbrands díjakról
A Superbrands kezdeményezést 1995-ben, kettős céllal hozták létre Nagy-Britanniában. A két cél egymásra építkezik: azzal, hogy a kiemelkedő márkákat reflektorfénybe állítja, egyfelől minőségbeli útmutatást nyújt a fogyasztók számára, ezáltal pedig követendő példákat mutat a piac többi szereplőjének. A szervezet létrehozása óta a Superbrands cím világszerte ismertté vált, védjeggyé lépett elő, és ma már közel kilencven országban jelent kimagasló minősítést.
A Superbrands huszonöt éves múltja miatt a nagyközönség számára is ismert, a magas minőséget szimbolizáló védjegy, a nemzetközi program keretében a legkiválóbb fogyasztói és üzleti márkák részesülnek díjazásban. A díj odaítéléséről egy többlépcsős előszűrést követően egy marketingszakmai és vállalatvezető szakemberekből álló bizottság határoz minden évben.
A Business Superbrands program az üzleti szektor (B2B) márkáinak legkiválóbbjait emeli ki, azokat a magyarországi cégeket, illetve márkákat, amelyek nem elsősorban a fogyasztókkal, hanem vállalkozásokkal, szervezetekkel állnak kapcsolatban. A Bisnode adatbázisa alapján, illetve a jelentős hazai szakmai szervezetek és szövetségek ajánlásainak figyelembevételével létrejött mintegy 4000 márkát tartalmazó lista pénzügyi és szakmai szűrést követően kerül a bizottság elé. Ebbe a listába éppúgy beletartoznak a legnagyobb nyereségű hazai cégek, mint – az egyes szektorok iparkamarái, egyesületei, szakmai szervezetei által javasolt – és olyan kisebb vállalkozások is, amelyek az üzleti élet kiválóságainak számítanak, valamint kiemelkedő a hazai kommunikációs és márkaépítési gyakorlatuk.
A Superbrands 2021 védjegy esetében a zsűri huszonegy, a Business Superbrands 2021 esetében pedig húsz tagú. Valamennyi országban kiemelt szerep és felelősség hárul a bizottság tagjaira, ezért kizárólag elismert szakemberek kerülhet közéjük, akik feladatukat társadalmi alapon végzik. A jelölés kizárólag szakmai szempontok alapján történik, arra sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet.
„Mindig felmerül a kérdés, hogy egy adott díj mennyiben szól a múltnak, vagy mennyiben örülhetünk neki a jelenben, hogy mi is kiérdemeltük, végre mi is megkaptuk. A Superbrands azon díjak közé tartozik, amely egyszerre ismeri el a múlt eredményeit, tünteti ki a jelent, és további kimagasló márkatevékenységre sarkall. Utóbbi kettőt bizonyítja a márkák erősödő piaci aktivitása, mellyel évről évre, újra meg újra bizonyítani tudják úgy maguknak, mint a környezetük számára, hogy jó úton járnak, céljaikat, és az elérésük érdekében tett erőfeszítéseiket értékelik, és elismerik. A Superbrands újbóli megszerzése pedig folyamatos motivációt jelent, hozzájárulva a márka fontosságának megértéséhez, és a mind színvonalasabb márkaépítéshez.” – mondta Dr. Totth Gedeon a BGE tanára, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja, a Business Superbrands elnöke.
Az Allianz 2021-ben is Superbrands-díjas