2015.06.25.

Szereti az Y-generáció az Allianzot

Az Allianznál nemzetközi, kelet-európai és magyarországi szinten is többségben vannak a nők, nagy arányban töltenek be vezető pozíciót, ráadásul az Y-generációs munkavállalók körében is nagyobb arányban képviseltetik magukat.

Allianz - Szereti az Y-generáció az Allianzot

A PWC nemrégiben készített nemzetközi felmérése szerint a szakmai előrelépési lehetőség hiánya miatt az Y-generációs nők körében a biztosítók a legkevésbé népszerű munkáltatók a pénzügyi szolgáltatók közül. Mivel az Allianz elkötelezett a sokszínűség megteremtése mellett, és kiemelt jelentősséggel bír számára a női tehetségek támogatása, a hír hallattán körülnézett saját háza táján, vajon ott is tapasztalhatóak-e a nemzetközi trendek.  

Nemzetközi szinten az Allianz munkatársainak 53 százaléka, a vezető pozíciót betöltő kollégák 36 százaléka nő. Meglepő adat lehet, hogy területileg vizsgálva Kelet-Európa a legkiemelkedőbb a női egyenjogúság szempontjából, hiszen ebben a régióban csaknem 70 százalékos a női munkavállalók aránya, és a vezetők csaknem fele a „gyengébbik nem” képviselői közül kerül ki.

Ráadásul a korcsoportokat megvizsgálva az Allianz népszerű munkáltatónak tűnik a fiatal nők körében is. A 25 évnél fiatalabb dolgozók 62 százaléka nő, és a 25-44 évesek között is ők vannak túlsúlyban a férfiakkal szemben. A fordulópont 45 év fölött következik be, innentől kezdve figyelhető meg ugyanis, hogy a női munkatársak vannak kisebb számban.

„Az Allianz különösen nagy hangsúlyt fektet arra, hogy egyenlő feltételeket teremtsen mindkét nem számára, és számos programot indított a női tehetségek gondozására és fejlesztésére. Mindezek, valamint a fenti számok is azt mutatják, hogy az Allianz egy olyan biztosító, ahol a nők és a fiatal nők számára is van szakmai előrelépési lehetőség” – mondta Szabó Anita, az Allianz Hungária Zrt. HR igazgatója.

A magyarországi leányvállalatnál szintén nem mutatkozik meg az a nemzetközi megfigyelés, miszerint a fiatal nők kerülnék a biztosítót, mint munkáltatót, hiszen az Allianz Hungária munkatársainak csaknem 30 százaléka Y-generációs nő, az Y-generációs munkavállalók körében pedig 66 százalékos a női arány.

„Mint minden innovatív vállalatnak, az Allianznak is fontos, hogy vonzó munkahely legyen a fiatalok számára, társaságunknál az Y-generációsok 43 százalékos aránnyal a többi generációhoz képest felülreprezentáltak a munkavállalók körében. Éppen ezért nagyon fontosnak tartjuk, és különbőző eszközökkel, többek között a szakmában járatos vendégelőadók meghívásával teszünk is azért, hogy a különböző generációk ne csak megférjenek egymás mellett, de egymás előnyeit felismerve, és a generációs különbségeket áthidalva virágzó szakmai kapcsolatot ápoljanak, és egy csapatként hatékony munkát végezzenek”- hangsúlyozta Szabó Anita.