2015.10.29.

Ma van az Internet Napja

Október 29. az Internet Napja, amely során az első létrejött internetes kapcsolatra emlékezünk. Az internet forradalmasította a számítógép használatot és kommunikációt, átalakította társadalmunkat és a gazdasági életet. Mára odáig jutott az internetes rendszerekbe vetett bizalom, hogy a személyes ügyeinket és a pénzügyeinket is online intézzük. A biztosítási szektorban is egyre fontosabb online kiszolgálás. Az Allianz Hungária ezért folytatja digitalizációs és innovációs törekvéseit, szem előtt tartva az ügyfelek igényeit.

Allianz - Ma van az Internet Napja

Internet Napja

Az Internet Napja arra emlékeztet minket, hogy mennyire rohamosan fejlődik a technológia. Az első internetes hálózat két számítógépből állt, melyek között sikerült az „L” és az „O” betűket továbbítani.

Ma az Internet of Things (továbbiakban IoT) eszközök világát éljük, ami olyan hálózati környezetet jelent, amiben a fizikai eszközök a hálózati kapcsolat segítségével gyűjtik és megosztják a felhasználókkal a rendelkezésre álló összes adatot. Az IoT eszközözök jellemzője, hogy képesek kapcsolatba lépni egymással, illetve kapcsolódni a világhálóra. Ennek megfelelően például a mindennapos vérnyomásmérést nem az orvosnál, hanem akár munka közben az okostelefonhoz csatlakoztatható vérnyomásmérő segítségével is elvégezhetjük és továbbíthatjuk az orvosunknak. A lehetőségek tárháza végtelen.

Az egymással virtuális kapcsolatban álló dolgaink különféle célt szolgálhatnak: kontroll, komfort, biztonság, vagy kommunikáció. Megteremthetik az élet- és vagyonbiztonságot, az idősek és gyermekek távfelügyeletét, az elektronikus kommunikáción alapuló diagnosztikát. A technológiai optimisták szerint a technológia fejlődése a társadalom hajtóereje, és az internet megjelenése rengeteg lehetőséget teremt.

Digitalizáció az üzletben

Az üzleti életben is a digitalizáción alapuló innováció jelenti a versenyelőnyt. Az mutatja legjobban, hogy az internet mára mekkora tömegekhez ért el, hogy a szolgáltatók által összegyűjtött felhasználói visszajelzések alapján napjainkban elég néhány paraméter megadása egy új ajánlatkérés esetén. Az Allianz honlapján található gyorstarifáló alkalmazások segítségével például tájékozódhatunk a várható díjakról.

A gyors technológiai fejlődés és a biztonság

Az internet több évtizedes története során ugyanazon az elfogadási folyamaton esett át, mint minden más új technológiai vívmány. A kezdeti határtalan lelkesedést nagymértékben visszavetették az egyre gyakrabban megjelenő internetes visszaélésekről szóló rémhírek, ezáltal a technológiai pesszimisták kritikái kerültek előtérbe és az internet társadalomra gyakorolt negatív hatásait próbálták ellensúlyozni a szakértők.

Megbízható pénzügyi szolgáltatóként az Allianz Hungária számára kiemelten fontos az adatvédelem tudatos tervezése az üzleti folyamatok, eljárások és informatikai alkalmazások kialakításánál. Ügyfeleink személyes adatkezelésénél minden esetben a jogszabályi előírásokat és a legnagyobb gondosság elvét tartjuk szem előtt.

Az utóbbi időben a díjfizetési lehetőségeinket három technikai újítással bővítettük. A fehér csekk és a rajta található QR kód bevezetésével ügyfeleink már okostelefonon keresztül is intézhetik befizetéseiket. A mobil POS révén tanácsadóinknál lehet egyszerűen, gyorsan és biztonságosan kártyával rendezni az első, az esedékes vagy akár a késedelmes díjat. Ha pedig ügyfelünk a telefonos ügyintézést részesíti előnyben, akkor a magyar biztosítási piacon elsőként az Allianznál élhet a telefonon keresztüli bankkártyás fizetési lehetőséggel.