2015.04.20.

Az Allianz Közép- és Kelet-Európában sikerrel állta 2014 viharait

  • 3,2 milliárd eurós díjbevétel
  • 106 millió eurós működési eredmény
  • Az oroszországi lakossági üzletág átalakítása kihatással volt az eredményekre
Allianz - Allianz Közép- és Kelet-Európai sikerei 2014-ben

A kihívásokkal teli környezet ellenére az Allianz a közép-kelet-európai (KKE)[1] régióban igen meggyőző eredményeket ért el 2014-ben. A teljes díjbevétel az előző évi 3,5 milliárd euróról 3,2 milliárdra esett vissza, ami főként az oroszországi és ukrajnai vagyon- és felelősségbiztosítási szegmens újrapozícionálásának és a vállalati ágazatok előtérbe helyezése érdekében hozott döntéseknek köszönhető. A korábbi 252 millió eurós működési eredmény pedig 106 millió euróra olvadt. Oroszország és Ukrajna nélkül a KKE-régió kiváló, 300 millió euró működési eredményt produkált az egy évvel korábbi 290 millió euróval szemben.

[1] Az Allianz a régió következő országaiban működik: Bulgária, Horvátország, Cseh Köztársaság, Magyarország, Lengyelország, Románia, Oroszország, Szlovákia, Ukrajna.

„Vállalatunk a KKE-régióban a 2014-es év folyamán kihívásokkal teli gazdasági és politikai környezetben volt kénytelen működni. Az orosz és ukrán biztosítási piac szélsőségesen nehéz üzleti feltételei miatt átszervezést kellett végrehajtanunk.Ez persze kihatással volt eredményeinkre. A közép-kelet-európai régió többi piacán meggyőző eredményeket értünk el, ami a 2014-es kedvezőtlen gazdasági környezet tükrében óriási teljesítmény” – mondta Manuel Bauer, az Allianz SE növekedési piacokért felelős igazgatósági tagja.

Vagyon- és felelősségbiztosítás

Oroszországot és Ukrajnát nem számítva a KKE-régió bruttó díjbevétele 1,5 százalékkal, 1677 millió euróra növekedett. Az árfolyamhatásokat is figyelembe véve a 2013-as évhez képest a díjbevétel 3,2 százalékkal bővült. A cseh gépjármű-biztosítási piacon elért jelentős növekedés és a szlovák vállalati üzletág jó teljesítménye összességében ellensúlyozta az alacsonyabb lengyel biztosítási díjbevételeket, ahol a kiélezett verseny nyomott árakat eredményezett.

Oroszországban és Ukrajnában az Allianz 550 millió euró díjbevételt ért el, ami az előző évihez képest 274 millió euróval volt alacsonyabb, és az ott végrehajtott profilváltást tükrözi. Összességében 2014-ben a vagyon- és felelősségbiztosítási üzletág bruttó díjbevételei a KKE-régióban 2227 millió eurót tettek ki a 2013-ben elért 2477 millió eurós bevételhez képest, ami 10,1 százalékos csökkenést jelent.

Az Oroszország és Ukrajna nélkül számított működési eredmény az előző évi 165-ről 168 millió euróra nőtt. A kedvező szlovákiai káralakulás bőven kompenzálta a bulgáriai természeti katasztrófák negatív hatásait. A kombinált hányad szintén Oroszországot és Ukrajnát nem számítva így a korábbi 93,9-ről 93,3 százalékra javult. Összességében a KKE-régióban az oroszországi és ukrajnai átszervezések következtében 104,4 százalékos kombinált hányaddal 27 millió eurós veszteséget könyvelt el az Allianz.

„A kedvezőtlen piaci feltételek és a romló oroszországi gazdasági-politikai helyzet miatt ezek a lépések elkerülhetetlenek voltak. A lakossági piacról való kivonulásunk lehetővé teszi, hogy a vállalati szegmensre és a többi KKE-piacon kínálkozó további lehetőségre összpontosítsuk energiáinkat” – nyilatkozta Manfred Knof, az Allianz közép- és kelet-európai regionális vezérigazgatója.

Allianz Hungária

Az Allianz Hungária bruttó díjbevétele 2014-ben 123,76 milliárd forintot tett ki az előző év 128,45 milliárd forintos díjbevételéhez képest, a bevételkülönbség elsődleges oka az egyszeri díjas befektetési élet termékek díjbevételének csökkenése. Az egyszeri díjas életbiztosítások nélkül számolt díjbevétel azonban 3 százalékkal meghaladta az előző évit, melynek motorja a nem-motor nem-életbiztosítások, illetve a rendszeres díjas életbiztosítások teljesítménye volt. A társaság működési eredménye 9,51 milliárd forintot tett ki.

„Az eredmények alapján társaságunk továbbra is piacvezető a biztosítási piacon, és stabil, megbízható háttérrel áll ügyfelei rendelkezésére. 2014-ben is folytattuk azt a munkát, hogy ügyfeleink igényeihez igazodó kiemelkedő szolgáltatásokat nyújtsunk. Az ügyfélelégedettség iránti elkötelezettségünket mi sem mutatja jobban, minthogy egy független szakmai zsűri értékelése alapján 2014-ben az Allianz Hungária Zrt. nyerte el a legkiemelkedőbb fogyasztóbarát gyakorlattal rendelkező biztosítási intézetnek járó ’Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója’ díjat, és a GfK Hungária által alapított Best of Call Centers versenyen szintén kiválóan szerepeltünk, így egy éven át viselhetjük a "Kiváló Call Center" címet. Ráadásul a kutatások szerint továbbra is az Allianz a legismertebb márka a piacon, és ismét elnyertük a Superbrands és a Business Superbrands díjakat” – hangsúlyozta Kisbenedek Péter, az Allianz Hungária elnök-vezérigazgatója.

Az Allianz Hungária nem-életbiztosítási üzletágának díjbevétele 2014-ben 81,07 milliárd forintra nőtt az előző évi 79,61 milliárd forinthoz képest, működési eredménye pedig 6,8 milliárd forintot tett ki. A Mabisz által közzétett piaci adatok szerint 20,8 százalékkal továbbra is őrzi első helyét a nem-életbiztosítások területén.

A 2014-ben tapasztalt gazdasági növekedés jótékony hatással volt a nem-életbiztosítások területére, ami az ipari vagyon- és felelősségbiztosítások, valamint a mezőgazdasági biztosítások, azon belül is a díjtámogatott növénybiztosítások jó teljesítményében mutatkozott meg leginkább. A lakossági vagyon ágazat területén az Allianz Hungária 10 százalékkal növelte az új szerzések számát. Fordulat tapasztalható a motorbiztosítások terén, ami részben annak köszönhető, hogy az új, valamint a külföldről behozott gépjárművek emelkedő száma a magyarországi gépjárműpark bővüléséhez vezetett, a kgfb díjak pedig piaci szinten a korábbi kritikusan alacsony díjszintről felfelé mozdultak. A fordulat hatására 2014-ben a társaság hosszú évek után újra növelni tudta díjbevételét a motor üzletágakban, a kgfb piacon pedig 24,0 százalékkal továbbra is őrzi vezető pozícióját.

Bár 2014-ben is adódtak természeti károk, az egész évet tekintve a nagyobb természeti katasztrófák elkerülték országunkat, ami pozitív hatással volt az Allianz nem-életbiztosítási ágának működési eredményére.

Az élet- és egészségbiztosítási területen az Allianz Hungária Zrt. értékesítési fókuszában a hosszú távú nyugdíj célú megtakarítások állnak, 2014-ben ügyfélkapcsolatainkban kisebb hangsúlyt kaptak az egyszeri díjas megtakarítási termékek. Társaságunk kiemelt célja, hogy a hosszú távú öngondoskodást szolgáló, versenyképes árazású, folyamatos díjas, nyugdíjcélú megtakarítási termékeink mind nagyobb arányt képviseljenek az életbiztosítási portfoliónkban. 2014-ben az Allianz rendszeres díjas termékeiből származó díjbevétele a piac feletti mértékben, 6,3 százalékkal emelkedett az előző évhez képest, ami elsősorban a nyugdíj célú megtakarítások előretörésének köszönhető. A jobb minőségű, stabilabb állományok növekedése pozitív hatással van az ágazat működési eredményére is, amely 2,71milliárd forintra emelkedett az előző évi 2,54 milliárd forinthoz képest.