Tudjon meg többet a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról!

  Mit érdemes tudni az e-GFB-ről?

  • Hol és milyen módon van lehetőség e-GFB szerződés megkötésére?

  • Mi az e-GFB megkötésének a feltétele?

  • Mi az a Díjnetes díjfizetés?

  • e-GFB esetén megváltoztatható a díjfizetési mód?

  • Mit jelent az e-GFB-re történő átdolgozás és milyen módon végezhető el?

  • Mit jelent az elektronikus dokumentumküldés?

  • Regisztrálhatok-e az Ügyfélportálra, ha nincs e-GFB-m viszont megadtam az e-mail címem és a mobilszámom?

  • Mire figyeljek különösen, ha interneten kötöm a szerződést?

  • Az Ügyfélportálon felmondhatom-e az e-GFB szerződésem?

  • Miben különbözik az e-GFB az Allianz Autómban elérhető kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási fedezettől?

Hol és milyen módon van lehetőség e-GFB szerződés megkötésére?

Szerződéskötésre honlapunkon, telefonos ügyfélkapcsolati ponton dolgozó munkatársainknál, ügynökeinknél, illetve alkuszpartnereinknél van lehetőség.

Mi az e-GFB megkötésének a feltétele?

Az e-GFB megkötésének feltétele, hogy a szerződő megadja saját e-mail címét és mobiltelefonszámát. A szerződéssel kapcsolatos dokumentumokat (a csekket tartalmazó küldeményeket kivéve) az Ön által megadott e-mail címre küldjük el.

További feltétel a díjfizetés módjának és gyakoriságának megválasztása, valamint az, hogy a jármű a köthető kategóriába tartozzon.

e-GFB kötése esetén választható díjfizetési módok:

  • átutalás
  • Díjnetes fizetés
  • lehívás
  • bankkártyás fizetés
  • csekkes

Választható díjfizetési gyakoriságok:

  • éves
  • féléves
  • negyedéves

További fontos információ az e-GFB-ről.

  • flotta és veterán gépjárművekre nem köthető
  • a szerződés határozatlan idejű
  • a kedvezmény igénybevételének feltétele az Allianz Ügyfélportál szerződési feltételeinek elfogadása, amelyet követően a nap 24 órájában online intézheti biztosítási ügyeit.

Mi az a Díjnetes díjfizetés?

Ügyfeleink az ingyenes, internetes Díjnet rendszer segítségével a számláikat elektronikus formában megtekinthetik és különféle fizetési módokon (így például bankkártyával, mobiltelefonos fizetéssel, átutalással, csoportos beszedési megbízással, internetbankon keresztül) gondoskodhatnak azok kifizetéséről. Bővebb információért látogasson el a www.dijnet.hu oldalra.

e-GFB esetén megváltoztatható a díjfizetési mód?

e-GFB esetén átutalást, banki lehívást, illetve bankkártyás, Díjnetes, vagy csekkes díjfizetést lehet választani, így módosítani is csak ezek valamelyikére van lehetőség. Másik fizetési módra való áttérésből eredő díjváltozás csak a biztosítási évfordulót követően lehetséges a vonatkozó törvényi rendelkezések miatt.

Szerződés módosítása

Mit jelent az e-GFB-re történő átdolgozás és milyen módon végezhető el?

Honlapunkon lehetősége van hagyományos ügyintézésű biztosítását e-GFB-re módosítani szerződésének felmondása és új szerződés megkötése nélkül. Ezt követően biztosításának díja a biztosítási évfordulót követően az e-GFB feltételeinek figyelembevételével kerül meghatározásra. Az átdolgozással tehát a biztosítás felmondása nélkül érhet el kedvezőbb díjat a következő biztosítási időszaktól kezdődően.

Mit jelent az elektronikus dokumentumküldés?

Minden, az egyes biztosítási szerződésekhez kapcsolódó dokumentumot, a kötvényt, díjértesítőt, számlát/számviteli bizonylatot, esetlegesen díjfelszólítót vagy törlésértesítőt, zöldkártyát (a csekket tartalmazó küldeményeket kivéve) kizárólag elektronikus formában, e-mailen keresztül kap meg az ügyfél, az általa megadott, rendszeresen használt e-mail címre. Az elektronikus dokumentumokat fokozott biztonságú elektronikus bélyegzővel látjuk el.

Regisztrálhatok-e az Ügyfélportálra, ha nincs e-GFB-m viszont megadtam az e-mail címem és a mobilszámom?

Abban az esetben van lehetőség hagyományos kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (GFB-vel) rendelkező ügyfeleinknek is a regisztrációra, ha korábban e-mail címének megadásával hozzájárult az elektronikus kommunikációhoz, és az ennek megfelelő EMA záradékkal rendelkezik.

Mire figyeljek különösen, ha interneten kötöm a szerződést?

Arra, hogy az ügyféladatok, az előzmény biztosítói adatok és a gépjármű adatok pontosan kerüljenek kitöltésre.

Az Ügyfélportálon felmondhatom-e az e-GFB szerződésem?

Igen, évfordulóra történő felmondását kezdeményezheti honlapunk segítségével is az évfordulóját megelőző 60. naptól a 30. napig.

Ebben az esetben nem szükséges a felmondó nyilatkozat beküldése Társaságunkhoz.

Kötelező biztosítás évfordulóval történő felmondása

Miben különbözik az e-GFB az Allianz Autómban elérhető kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási fedezettől?

Az e-GFB és az Allianz Autóm gépjármű-biztosítás e-termék kedvezménnyel választott kötelező biztosítási fedezete minden tekintetben megegyezik, sem szerződési feltételekben, sem árazásban nincs különbség a kettő között.

  Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás kedvezmények

  • Hogyan vehetem igénybe az Allianz online kedvezményt?

  • Milyen járművek esetében alkalmazható az Allianz online kedvezmény?

  • Szeretnék az Allianznál új gépjármű-felelősségbiztosítási szerződést kötni, és elmúltam 24 éves. Jogosult vagyok a tapasztalt vezetők kedvezményére?

  • A gyermek kedvezményt hány éves gyermekek után vehetem igénybe?

  • Az általam üzemben tartott autót rajtam kívül időnként a házastársam és a gyermekem is vezeti. Ez esetben is jogosult vagyok a járművet vezető személyek száma alapján adható 5% kedvezményre?

  • Új gépjármű felelősségbiztosítási szerződést szeretnék kötni segédmotoros-kerékpáromra, amelyet időnként a házastársam is vezet. Érvényesíthetem a járművet vezető személyek száma alapján adható 5% kedvezményt?

Hogyan vehetem igénybe az Allianz online kedvezményt?

Az online kedvezményre abban az esetben jogosult, amennyiben kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását a www.allianz.hu oldalon köti meg.

Milyen járművek esetében alkalmazható az Allianz online kedvezmény?

A kedvezmény kizárólag határozatlan idejű, nem flotta, nem veterán gépjárművekre alkalmazható.

Szeretnék az Allianznál új gépjármű-felelősségbiztosítási szerződést kötni, és elmúltam 24 éves. Jogosult vagyok a tapasztalt vezetők kedvezményére?

Igen, 5% kedvezményt adunk kötelező biztosítása díjából, ha a biztosítani kívánt jármű­vet vezető legfiatalabb személy 24 év feletti, s határozatlan idejű szerződést köt (flotta szerződésekre és veterán sze­mélygépkocsikra a kedvezmény nem alkalmazható). Ehhez csak meg kell adnia az ajánlattétel során, a gépjárművet vezető legfiatalabb személy születési idejét.

A gyermek kedvezményt hány éves gyermekek után vehetem igénybe?

Amennyiben legfiatalabb gyermeke 2002-ben vagy azt követően születetett, és a határozatlan idejű biztosítási szerződést természetes személy köti (flottára tehát nem alkalmazható a kedvezmény), nem veterán személygépkocsira, jár az 5% kedvezmény.

Az általam üzemben tartott autót rajtam kívül időnként a házastársam és a gyermekem is vezeti. Ez esetben is jogosult vagyok a járművet vezető személyek száma alapján adható 5% kedvezményre?

Sajnos nem, mivel a kedvezmény igénybevételének feltétele, hogy a járművet legfeljebb két személy vezetheti. A kedvezmény határozatlan idejű szerződés esetén nem flotta, nem veterán személygépkocsira, tehergépkocsira, motorkerékpárra, segédmotoros-kerékpárra, autóbuszra, közúti vontatóra, mezőgazdasági vontatóra, lassú járműre alkalmazható.

Új gépjármű felelősségbiztosítási szerződést szeretnék kötni segédmotoros-kerékpáromra, amelyet időnként a házastársam is vezet. Érvényesíthetem a járművet vezető személyek száma alapján adható 5% kedvezményt?

Igen, hiszen a járművet legfeljebb két személy vezeti, és a segédmotoros-kerékpár esetén is alkalmazható a kedvezmény.

 

  • Szeretnék az Allianznál kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás és lakásbiztosítási szerződést is kötni. Igénybe vehetem az együttkötési kedvezményt?

  • Igénybe vehetem az együttkötési kedvezményt, ha kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás és casco szerződést is kötök egyszerre?

  • Milyen járművek esetén alkalmazható az együttkötési kedvezmény?

  • A kedvezmény kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésenként csak egy lakás-, casco  vagy gépjármű-biztosítás alapján érvényesíthető, illetve ugyanazon lakás-, casco vagy gépjármű-biztosítás alapján csak egy kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésen érvényesíthető. 

Szeretnék az Allianznál kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás és lakásbiztosítási szerződést is kötni. Igénybe vehetem az együttkötési kedvezményt?

Igen, amennyiben a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződés 2019-ben kezdődő biztosítási időszakának kezdetén rendelkezik érvényes Allianz Online Otthonbiztosítás (kivéve Allianz Online Otthonbiztosítás Light és Alap csomag), vagy Allianz Otthonbiztosítás Plusz, vagy Allianz Otthonbiztosítás, vagy Allianz Otthonom lakásbiztosítási szerződéssel.

Igénybe vehetem az együttkötési kedvezményt, ha kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás és casco szerződést is kötök egyszerre?

Igen. Jár az együttkötési kedvezmény, ha a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződés 2019-ben kezdődő biztosítási időszakának kezdetén rendelkezik a szerződő a GFB szerződésben biztosított járműre teljes körű (elemi-, lopás- és töréskár biztosítási fedezetet együttesen tartalmazó) Allianz Casco, vagy teljes körű (elemi-, lopás- és töréskár biztosítási fedezetet együttesen tartalmazó) 252-es módozatú Casco szerződéssel, vagy teljes körű (elemi, lopás- és töréskár biztosítási fedezetet együttesen tartalmazó) Allianz Autóm gépjármű-biztosítási szerződéssel (kizárólag Max csomag esetében).

Milyen járművek esetén alkalmazható az együttkötési kedvezmény?

A kedvezmény kizárólag határozatlan idejű, nem flotta, nem veterán személygépkocsira alkalmazható.

A kedvezmény kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésenként csak egy lakás-, casco  vagy gépjármű-biztosítás alapján érvényesíthető, illetve ugyanazon lakás-, casco vagy gépjármű-biztosítás alapján csak egy kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésen érvényesíthető. 

A kedvezmény kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésenként csak egy lakás vagy casco biztosítás alapján érvényesíthető, illetve ugyanazon lakás vagy casco biztosítás alapján csak egy kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésen érvényesíthető.

  Díjhirdetés szabályának változásai

  • Mit jelent a liberalizált díjhirdetés?

  • Biztosítót szeretnék váltani, mikor érdemes megnéznem az egyes biztosítók kínálatát?

Mit jelent a liberalizált díjhirdetés?

2013. január 1-jét követően a biztosítók bármikor új díjtarifát hirdethetnek meg, amit az újságokban már nem, hanem a biztosító, a Magyar Biztosítók Szövetségének és a Magyar Nemzeti Banknak a honlapján kell közzétenniük. A biztosítók az így meghirdetett tarifát csak a meghirdetés napjától számított 60 nap elteltével alkalmazhatják.

A 2016. július 1-től életbe lépett törvénymódosítás értelmében a díj megállapítása szempontjából a  társaságunk által meghirdetett díjtarifa csak a meglévő ügyfeleink javára tartalmaz különbségtételt.

Biztosítót szeretnék váltani, mikor érdemes megnéznem az egyes biztosítók kínálatát?

A szerződéskötést megelőző 60 napon belül célszerű a tájékozódást megkezdeni. Érdemes tudni, hogy a biztosító a meghirdetett tarifa alapján legkorábban a díjhirdetést követő 60 napon túli kockázatviselési kezdettel köthet új szerződést. Emiatt a biztosítók a biztosítási időszak (kockázatviselés) kezdetét több, mint 60 nappal megelőzően tett szerződéskötési ajánlatot nem fogadhatják el.

  Mit érdemes tudni az elektronikus számláról?

  • Hogyan kapom meg az elektronikus-számlát?

  • E-számla esetén kérhető-e kézi számla?

  • Milyen formátumú az e-számla?

Hogyan kapom meg az elektronikus-számlát?

Az elektronikus számlát (e-számlát) társaságunk minősített elektronikus aláírással látja el, és e-mailben küldi meg, illetve az Ügyfélportálon keresztül is bármikor elérhető és letölthető.

E-számla esetén kérhető-e kézi számla?

E-számla esetén kézi számla nem kérhető.

Milyen formátumú az e-számla?

Az e-számlát PDF formátumban küldjük, melyet minősített aláírással és időbélyeggel látunk el. Emellett a számla tartalmaz egy úgynevezett xml fájlt, amelyet az adóhatóság előírásainak megfelelően csatolunk. Ez biztosítja, hogy a számla mindenben megfeleljen a vonatkozó jogszabály előírásainak.

  Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződéssel kapcsolatos ügyintézés, díjfizetés

  • Mikor van a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződés évfordulója?

  • Mikor kapom meg a következő évre vonatkozó díjértesítőt?

  • Miért nem kaptam meg a díjértesítő levelet?

  • Van-e tennivalóm, ha megfelelő számomra a díjértesítőben feltüntetett díj?

  • Az allianz.hu-n milyen szerződésmódosítás végezhető el?

  • Ha a díjértesítőben jelezték, hogy a szerződés adatai hiányosak, ami a díjat is befolyásolhatja, hol pótolható az adat?

  • Utánfutóval rendelkezem, azonban a díjértesítőben lakókocsiként van feltüntetve a jármű típusa. Hogyan tudom ezt módosítani?

  • A járművem adataiban bekövetkezett változásokat hol tudom bejelenteni?

  • Hol és hogyan lehet bankkártyával fizetni?

  • Mi történik, ha nem kapok csekket a türelmi időszak alatt, és a fizetési felszólítás, vagy a pótcsekk sem érkezik meg?

  • Ki jogosult kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás szerződés megkötésére?

  • Mi a teendő, ha az üzemben tartó változása a jogi személy jogutódlással történő megszűnése miatt következik be?

  • Hol kérhetek díjigazolást és zöldkártyát?

Mikor van a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződés évfordulója?

Amennyiben 2010. január 1-jét megelőzően kötötte meg kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, akkor a biztosítási évforduló minden év december 31-én van.

Ha 2010. január 1-jét követően év közben kötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást, akkor szerződésének hatályba lépését megelőző nap az évforduló (Pl.: ha 2010. március 5-én lépett hatályba a szerződés, akkor minden évben március 4-én lesz az évforduló).

Ha a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása díj-nemfizetés miatt megszűnik, de újraköti még ugyanabban a biztosítási időszakban (tehát a következő biztosítási évforduló előtt), akkor az évforduló ugyanaz marad, mint a korábban, díj-nemfizetés miatt megszűnt szerződésénél. (Pl.: ha kötelező biztosítását március 12-én köti meg [melynek évfordulója minden év március 11-én esedékes] és májusban díj-nemfizetés miatt megszűnik, azonban újraköti júniusban, akkor az évforduló március 11-e marad)

Mikor kapom meg a következő évre vonatkozó díjértesítőt?

A díjértesítőt a biztosítási évforduló előtt legkésőbb 50 nappal megelőzően postázzuk vagy küldjük e-mailben ügyfeleinknek.

Miért nem kaptam meg a díjértesítő levelet?

Minden ügyfelünk részére az általa kért módon (postai vagy elektronikus úton) az évfordulót megelőző legalább 50 nappal küldjük ki a tájékoztató levelet. Kérjük, ellenőrizze biztosításának évfordulóját. Ha nem kapta meg a fenti időn belül levelünket, kérjük jelezze társaságunk felé.

Van-e tennivalóm, ha megfelelő számomra a díjértesítőben feltüntetett díj?

Ha elégedett társaságunkkal és a következő évre meghatározott díjjal, semmit nem kell tennie, a szerződése a közzétett új díjtarifának megfelelően kiszámított díjjal hatályban marad.

Az allianz.hu-n milyen szerződésmódosítás végezhető el?

Itt dolgozható át a hagyományos kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás e-GFB-re, de emellett módosítható a díjfizetési mód és gyakoriság, valamint megadhatók a szerződő adataiban bekövetkezett változások is, ami a következő biztosítási évfordulótól a díjat is befolyásolhatja. A módosítás végrehajtására azonban csak akkor van lehetőség, ha a bejelentett változást a központi gépjármű-nyilvántartási adatok is alátámasztják

Ha a díjértesítőben jelezték, hogy a szerződés adatai hiányosak, ami a díjat is befolyásolhatja, hol pótolható az adat?

Ha van olyan, a díj megállapítását befolyásoló adat, mely nem állt Társaságunk rendelkezésére a díjértesítő kiküldését megelőzően, akkor ez az adat az allianz.hu weboldalon megadható. Csak akkor jelenik meg az érintett adat (hiányzó adatot bekérő mező) a képernyőn, ha rendszerünkből hiányzik. Az adat(ok) pótlásával módosulhat a korábban tarifált díj.

Utánfutóval rendelkezem, azonban a díjértesítőben lakókocsiként van feltüntetve a jármű típusa. Hogyan tudom ezt módosítani?

Interneten az www.allianz.hu oldalunkon van lehetőség a módosításra, vagy személyesen az ügyfélkapcsolati pontjainkon, illetve levélben, vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül.

Szerződés módosítása

A járművem adataiban bekövetkezett változásokat hol tudom bejelenteni?

Interneten az www.allianz.hu oldalunkon van lehetőség a módosításra, vagy személyesen az ügyfélkapcsolati pontjainkon, illetve levélben, vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül. A módosítás végrehajtására azonban csak akkor van lehetőség, ha a bejelentett változást a központi gépjármű-nyilvántartási adatok is alátámasztják.

Szerződés módosítása

Hol és hogyan lehet bankkártyával fizetni?

Biztosításának díját bankkártyával befizetheti a www.allianz.hu honlap „Online díjfizetés” oldalán, ügyfélkapcsolati pontjainkon, valamint üzletkötőinknél POS terminálon keresztül.

Mi történik, ha nem kapok csekket a türelmi időszak alatt, és a fizetési felszólítás, vagy a pótcsekk sem érkezik meg?

A díjfizetési kötelezettség alapján ez esetben is intézkedni kell a díjfizetéssel kapcsolatban és pl. átutalással vagy bankkártyával  a www.allianz.hu oldalon, vagy ügyfélkapcsolati pontjainkon a díjat rendezni kell a türelmi időszak alatt.

Ki jogosult kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás szerződés megkötésére?

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás szerződés megkötésére a forgalmi engedélybe bejegyzett üzemben tartó jogosult, annak hiányában pedig a gépjármű tulajdonosa. A még be nem jegyzett üzemben tartó szerződése csak 30 napig érvényes.

Mi a teendő, ha az üzemben tartó változása a jogi személy jogutódlással történő megszűnése miatt következik be?

2017. január 1-től, a törvényi változásoknak megfelelően, a szerződés érdekmúlással nem szűnik meg, a szerződést nem kell törölni, a cégadatok módosítását kell kezdeményezni társaságunknál.
2017. januári 1. előtti kockázatviselési kezdetű szerződések esetén a szerződés érdekmúlással megszűnik.

Hol kérhetek díjigazolást és zöldkártyát?

Díjigazolást az Ügyfélportálon keresztül nyomtathat saját részére, a www.allianz.hu/ugyfelszolgalat oldalon keresztül, illetve üzletkötőnél vagy Allianz ügyfélkapcsolati pontokon kérhet, továbbá a +36 (1/20/30/70) 421-1-421-es számon  is igényelhet.

Zöldkártyára a legtöbb európai országban (mint például Ausztria, Németország, Szlovákia, Szlovénia, Románia) nincs szükség. Vannak olyan (gépkocsival) kevésbé látogatott országok, ahol kötelezően vagy ajánlottan előírják a Zöldkártya meglétét, mint például Bulgária, Görögország, Ukrajna, Oroszország. További információt ide kattintva érhet el.

Honlapunkon  az adatok kitöltése után a „Zöldkártya igénylés”-re kattintva akár azonnal letöltheti és kinyomtathatja zöldkártyáját vagy kérheti annak postai kiküldését.

Amennyiben soron kívül szeretné megkapni zöldkártyáját, kérjük, keresse fel bármelyik ügyfélkapcsolati pontunkat, ahol, amennyiben a szerződés díjjal rendezett, a zöldkártyát, azonnal kiállítják a szerződő részére.

  • Mi történik, ha lehívási díjfizetési módot választottam, de a lehívás még nem teljesült?

  • Ideiglenesen kivonattam a gépjárművemet a forgalomból, de mégis megszűnt a biztosítási szerződésem, miért?

  • Szüneteltetett szerződést újraköthetek-e évfordulóval, illetve van-e lehetőség szüneteltetés alatt álló kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás átdolgozására vagy biztosítóváltásra?

  • A szerződés milyen időpontra szüntethető meg közös megegyezéssel

  • Hogyan tudom elősegíteni, hogy a Kártörténeti nyilvántartó rendszerből a besorolásomhoz szükséges adatok lekérdezhetőek legyenek?

  • Milyen kitöltési követelményeknek kell megfelelni a csoportos beszedési megbízás befogadásához?

  • Milyen módon küldhető be a csoportos beszedési megbízás?

  • Elektronikusan saját netbankban adott megbízás esetén mire kell figyelnem?

  • Banki átutalás esetén mire hivatkozzak?

  • Mi az oka annak, ha a bonus-malus besorolás megváltozik az évfordulót követően?

  • Mikor esik vissza a bonus a károkozás alapján?

Mi történik, ha lehívási díjfizetési módot választottam, de a lehívás még nem teljesült?

Kérjük, ellenőrizze, hogy a csoportos beszedési megbízást leadta-e és azt a bank elfogadta-e, illetve, hogy a megfelelő összeg rendelkezésére áll-e a számláján. Javasoljuk, hogy ha a bank nem igazolta vissza a csoportos beszedési megbízást, akkor az első esedékes díjat a türelmi időn belül a 18100002-00001191-21010017 számú számlára történő átutalással rendezze, feltüntetve a kötvényszámot a közlemény rovatban.

Ideiglenesen kivonattam a gépjárművemet a forgalomból, de mégis megszűnt a biztosítási szerződésem, miért?

A biztosítást a gépjármű ideiglenes forgalomból való kivonása miatt folyamatosan 6 hónapig lehet szüneteltetni, ha az újbóli üzembe helyezés a kivonás napjától számított 1 éven belül nem történik meg a szerződés a jogszabály erejénél fogva megszűnik érdekmúlás okkal.

Szüneteltetett szerződést újraköthetek-e évfordulóval, illetve van-e lehetőség szüneteltetés alatt álló kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás átdolgozására vagy biztosítóváltásra?

Igen. Új biztosításának kötésekor az ideiglenes forgalomból történő kivonást szíveskedjen igazolni és jelezni. Amennyiben 3 hónapnál hosszabb ideig volt szüneteltetve szerződése, a bonus fokozat nem emelkedik. A szüneteltetés alatt álló kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás átdolgozható, felmondható az általános szabályok szerint.

A szerződés milyen időpontra szüntethető meg közös megegyezéssel

A szerződés közös megegyezéssel történő megszüntetése csak jövőbe mutató hatállyal, és csak indokolt okból lehetséges. Csak olyan szerződés szüntethető meg közös megegyezéssel, amellyel kapcsolatban nem áll fenn díjtartozás. A közös megegyezéssel történő megszüntetés a felek belátásától függ.

Hogyan tudom elősegíteni, hogy a Kártörténeti nyilvántartó rendszerből a besorolásomhoz szükséges adatok lekérdezhetőek legyenek?

A lekérdezéshez a jármű rendszámára és az előző biztosítási szerződés kötvényszámára van szükség, valamint, ha erről a biztosítója már tájékoztatta (például a díjértesítőben), akkor a kártörténeti rendszer azonosító számának megadására. Ezen túlmenően fontos, hogy a személyes adatait a személyi okmánya szerinti adattartalommal pontosan adja meg.  Ezen túlmenően, ha értesítik, hogy sikertelen maradt a besoroláshoz szükséges adatok lekérdezése, célszerű az adatok egyeztetése céljából a biztosítóval közvetlenül is felvenni a kapcsolatot.

Milyen kitöltési követelményeknek kell megfelelni a csoportos beszedési megbízás befogadásához?

Csak eredeti, ügyfél által aláírt, szerződésszámot és a biztosító azonosítóját (A10337587) tartalmazó csoportos beszedési megbízást szabad leadni a banknál. A számlavezető bank saját Netbankján keresztül is megadható a megbízás, ekkor nem szükséges külön nyomtatványt beküldeni. A biztosító részére a megbízást nem kell elküldeni, csak annyi a teendő, hogy a szerződéskötéskor vagy a szerződés módosításakor meg kell jelölni a lehívásos díjfizetést.

Milyen módon küldhető be a csoportos beszedési megbízás?

Az eredeti, aláírt példányt kell leadni a számlavezető banknál.

A sikeres díjlehívás érdekében, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával, ahol csoportos beszedési megbízás megadásával tudja intézni biztosításának díjfizetését.

A csoportos beszedési megbízás egyetlen példányát sem kell megküldenie Társaságunk részére.

Elektronikusan saját netbankban adott megbízás esetén mire kell figyelnem?

A megbízás kitöltésénél az azonosító rovatban a szerződésszám pontos feltüntetése szükséges. Azon szerződésszámok esetében, amelyek az AHB karaktereket is tartalmazzák, kérjük azok rögzítését is. Az azonosító rovatban csak a szerződésszám feltüntetése szükséges egyéb adat pl. rendszám ne kerüljön bele. A saját netbankon adott megbízások esetén papír formában való beküldés nem szükséges. Kérjük Ügyfeleinket, hogy az ilyen módon adott megbízások esetén, a lehívás elindulását ellenőrizni szíveskedjenek a későbbi kellemetlenségek elkerülése érdekében.

Banki átutalás esetén mire hivatkozzak?

Banki átutalás esetén kérjük, a közlemény rovatban a helyes szerződésszámot szíveskedjenek feltüntetni.

Mi az oka annak, ha a bonus-malus besorolás megváltozik az évfordulót követően?

A bonus-malus besorolás abban az esetben változhat, ha az évfordulót megelőző biztosítási évben a szerződés 270 napig élő és díjjal rendezett kármentes időszakkal rendelkezett (ez esetben a bonus-malus fokozat emelkedik), vagy a szerződés terhére az adott időszakban első kárkifizetés történt (ez esetben viszont csökken).

Mikor esik vissza a bonus a károkozás alapján?

A megfigyelési időszakban okozott kár figyelembe vételével az első kifizetést követő biztosítási időszakban – a kifizetett összeg visszafizetésének hiányában – romlik a bonus-malus besorolás.

  • Mikor kell fedezetlenségi díjat fizetni?

  • Hogyan kell megállapítani a fedezetlenségi díjat?

  • A fedezetlenségi díj fizethető-e részletekben?

  • Mi van akkor, ha nem fizetem be a fedezetlenségi díjat?

Mikor kell fedezetlenségi díjat fizetni?

Ha az üzemben tartó biztosítási kötelezettségének nem tett eleget, díjfizetés hiányában a kockázatviselés nélküli időtartamra fedezetlenségi díjat tartozik fizetni.  Ilyen lehet például, ha a forgalomba helyezés, vagy a gépjármű adás-vételének dátuma korábbi annál az időpontnál, mint amilyen kockázatviselési kezdettel a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás kötését kezdeményezi, továbbá ilyen az az eset is, ha a szerződés díj-nemfizetés miatt szűnik meg. A fedezetlenségi díjat azokra a napokra kell megfizetni, amíg az ügyfél az új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást nem köti meg.

A 2017. január elsejétől a fedezetlenségi díj kiszámítása során a biztosító az utolsó öt év fedezetlenségének időtartamát veheti figyelembe.

.

Hogyan kell megállapítani a fedezetlenségi díjat?

A fedezetlenségi díjra vonatkozó tarifát a Mabisz állapítja meg és teszi közzé. A biztosítónak arra az évre járó fedezetlenségi díjtarifát kell alkalmaznia, amelyre a fedezetlen időszak vonatkozik; ha ez átnyúlik a következő naptári évre is, a díjat aszerint kell kiszámolni, hogy hány nap esik az egyik, illetve a másik évre. A fedezetlen napok számát a gépjárműre érvényes kategória szerint meghirdetett fedezetlenségi napidíjakkal kell megszorozni. Például, ha egy kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás 2013-ban díj-nemfizetés miatt megszűnt, de az új kötelező megkötésére csak 2014-ben kerül sor, 2013. év biztosítatlan napjaira a 2013. évi tarifával, 2014. évre pedig már az új tarifával kell a díjat kiszámolni. A fedezetlenségi díjat annak a biztosítónak kell beszednie, amelyik az ügyféllel a fedezetlenség időtartamát követően szerződést köt.

A fedezetlenségi díj fizethető-e részletekben?

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást szabályozó törvény szerint a szerződő az esedékes díjjal együtt köteles megfizetni a fedezetlenségi díjat, arra részletfizetési kedvezmény csak különösen indokolt esetekben adható. A befizetett díjból először a fedezetlenségi díjat írjuk jóvá.

Mi van akkor, ha nem fizetem be a fedezetlenségi díjat?

A fedezetlenségi díj meg nem fizetésének következménye ugyanaz, mint az esedékes díjak meg nem fizetése esetében. A biztosító az esedékességtől számított 30. napig a díjfizetésre vonatkozó figyelmeztetést küld, és az esedékességtől számított 60. nap elteltével a szerződés díj-nemfizetési okkal megszűnik.

  Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjjal kapcsolatos tudnivalók

  • Milyen módon csökkenthetem a díjam?

  • Szeretném megtartani a jelenlegi szerződésemet, de a jelenlegi díjfizetési gyakoriságot módosítanám. Befolyásolja ez a díjat?

  • Lakcímváltozás esetén változik-e a biztosítási díj?

  • Mit jelent a minimumdíj az ajánlatomon?

  • Minden járműfajtára számolnak minimumdíjat?

  • A korábban kalkulált díjnál a kötvényen/csekken szereplő összeg magasabb. Hogyan lehetséges ez?

  • Lehetőség van a már megkötött szerződés biztosítási időszakának tartama alatt a szerződés díját módosítani?

  • Ha 2018. november 10-én kötök GFB szerződést, a 2019. novemberi biztosítási évfordulóig baleseti adót kell fizetnem?

  • Ha 2019. január 5-én kötök GFB szerződést, akkor engem, mint üzemben tartót, már nem terhel a baleseti adó megfizetésének kötelezettsége?

Milyen módon csökkenthetem a díjam?

Díjcsökkentésre a biztosítási évfordulótól van lehetőség, ritkább díjfizetési gyakoriság és csekkestől eltérő díjfizetési mód változtatásával, e-GFB szerződésre történő módosítással, illetve a hatályos díjtarifában meghatározott kedvezmény(ek) igénybevételével.

Szeretném megtartani a jelenlegi szerződésemet, de a jelenlegi díjfizetési gyakoriságot módosítanám. Befolyásolja ez a díjat?

A díjfizetés módosítására lehetőség van évközben és évfordulóra egyaránt. A díjat mindig csak a következő biztosítási évfordulótól befolyásolja a módosítás.

Lakcímváltozás esetén változik-e a biztosítási díj?

Igen, változhat (ez az új címtől függ), de csak a biztosítási évforduló napjától, az aktuális díjszabásnak megfelelően.

Mit jelent a minimumdíj az ajánlatomon?

Társaságunk minimumdíjat alkalmaz, ha a kiszámolt (pótdíjakkal növelt és kedvezménnyel csökkentett) éves díj kevesebb egy, a közzétett díjtarifában meghatározott minimális díjnál.

Minden járműfajtára számolnak minimumdíjat?

Minden járműkategóriában meghatároztunk minimumdíjakat.

A korábban kalkulált díjnál a kötvényen/csekken szereplő összeg magasabb. Hogyan lehetséges ez?

Az eltérésnek több oka lehet. Például amennyiben honlapunkon köti meg biztosítását, 10% online kedvezményt kap biztosítása díjából. Másrészről nagyon fontos az is, hogy Ön a kalkulációnál minden adatot pontosan adjon meg, mert a hiányos, vagy hibásan megadott adat is befolyásolhatja a díjszámítás eredményét. Ha eltérést tapasztal a korábban kalkulált és a kötvényen megérkezett díj között, akkor kérjük, első lépésben keresse fel az Allianz weboldalát, kalkulálja ki a díját és hasonlítsa össze az ott kapott eredményt a kötvényen közölt díjjal. Ha ez esetben is eltérést tapasztal a két díj között, úgy kérjük, hívja telefonos Ügyfélszolgálatunkat a +36 (1/20/30/70)421-1-421-es számon.

Lehetőség van a már megkötött szerződés biztosítási időszakának tartama alatt a szerződés díját módosítani?

Általában, néhány kivételtől eltekintve, erre nincs lehetőség. A biztosító a díjat a biztosítási időszak egy éves tartama alatt csak a jogszabályban meghatározott esetekben módosíthatja. Előfordulhat például, hogy az ajánlaton megadott bonus-malus besorolás eltér a kártörténeti nyilvántartásban szereplő besorolástól. Ebben az esetben a végleges besorolást a nyilvántartásnak megfelelően kell megállapítani, ami a díj módosításával is járhat. A megkötött szerződések esetében a biztosító egyoldalúan módosíthatja a szerződést és vele a díjat, ha a kockázatviselés kezdő napját követő 60 napon belül, egy utólagos ellenőrzés alapján szerez tudomást arról, hogy az ajánlaton szereplő adatok lényegesen eltérnek a valóságtól.

Ha 2018. november 10-én kötök GFB szerződést, a 2019. novemberi biztosítási évfordulóig baleseti adót kell fizetnem?

Igen, mivel a 2019.01.01. előtt kezdődött és 2019-ben hatályban lévő szerződések esetén 2019-ben továbbra is a baleseti adót kell megfizetni a biztosítási időszak végig (vagy határozott idejű szerződés esetén a tartam végégig), s a biztosítási adó fizetésének kötelezettsége majd a 2019. november 10-én kezdődő új biztosítási időszaktól kezdődően terheli a biztosítót.

Ha 2019. január 5-én kötök GFB szerződést, akkor engem, mint üzemben tartót, már nem terhel a baleseti adó megfizetésének kötelezettsége?

Így van, a 2019. január 1-jét követően kötött GFB szerződések esetén már nem kell a baleseti adóval számolni. A 2019.01.01-től a GFB szerződésekre vonatkozóan is bevezetésre kerülő biztosítási adó alanya a biztosító, tehát az üzemben tartót a megállapított biztosítási díjon felül egyéb fizetési kötelezettség nem terheli.

  A szerződés megszűnése díj-nemfizetés miatt

  • Mit kell tennem, ha a szerződésem megszűnt, mert a díjat elmulasztottam megfizetni?

  • Mikor szűnik meg a szerződésem, ha az esedékes díj csak részben rendezett, és a kifizetett díj a 60 napos türelmi időszakra járó díjnál több, de nem fedezi a teljes esedékes díjtartozást?

  • Mikor szűnik meg a szerződésem, ha az esedékes díj csak részben rendezett, és a kifizetett díj 60 napnál rövidebb időtartamra elegendő?

  • Biztosításom DNF (díj-nemfizetés) okkal szűnt meg. Átvihető a jármű biztosítása másik biztosítóhoz?

  • Ha a 2018. november 25-én kötött GFB szerződésem díjnemfizetés miatt 2019. január 25-én megszűnik, és 2019. január 26-án újrakötöm, már nem terhel a baleseti adó megfizetésének kötelezettsége?

Mit kell tennem, ha a szerződésem megszűnt, mert a díjat elmulasztottam megfizetni?

Sajnos, ha már megszűnt a szerződés utólagos díjfizetéssel nem lehet azt ismét érvénybe helyezni. Ilyenkor fontos az új szerződést minél előbb megkötni, mert arra az időszakra, amíg nem rendelkezett érvényes szerződéssel, magas összegű fedezetlenségi díjat kell fizetni. Fontos, hogy a megszűnt szerződés biztosítási időszakának tartama alatt az új szerződést érvényesen csak a megszűnt szerződést kezelő biztosítónál lehet megkötni. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy az újrakötés során azonnal meg kell fizetni a biztosítási időszak végéig járó díjat egy összegben, valamint az előző megszűnt szerződésre vonatkozó díjtartozását, és számolni kell a fedezetlenségi díjtartozás megfizetésével is. Az új szerződés díját a kockázatviselés kezdetének időpontjában érvényes díjtarifa alapján állapítja meg a biztosító.

Mikor szűnik meg a szerződésem, ha az esedékes díj csak részben rendezett, és a kifizetett díj a 60 napos türelmi időszakra járó díjnál több, de nem fedezi a teljes esedékes díjtartozást?

Ebben az esetben a szerződés az utolsó díjjal rendezett napon szűnik meg díj-nemfizetéssel.

Mikor szűnik meg a szerződésem, ha az esedékes díj csak részben rendezett, és a kifizetett díj 60 napnál rövidebb időtartamra elegendő?

A szerződés a díj esedékességétől számított 60. nap végén szűnik meg díj-nemfizetéssel, és a biztosítónak jár a 60 napos időszakra a díj.

Biztosításom DNF (díj-nemfizetés) okkal szűnt meg. Átvihető a jármű biztosítása másik biztosítóhoz?

A megszűnt szerződésben meghatározott biztosítási időszakon belül, nem köthető másik biztosítónál szerződés. A biztosítási időszak elteltével bármely biztosítónál köthető új szerződés.

Ha a 2018. november 25-én kötött GFB szerződésem díjnemfizetés miatt 2019. január 25-én megszűnik, és 2019. január 26-án újrakötöm, már nem terhel a baleseti adó megfizetésének kötelezettsége?

De igen, mivel a szerződés biztosítási időszaka 2018-ban kezdődött, és a megszűnt szerződést is baleseti adó terhelte. Emiatt ilyen esetben a szerződőnek a biztosítási díjon felül – melynek összegét az újra kötés napján érvényes díjtarifa alapján állapít meg a biztosító – baleseti adó fizetési kötelezettsége is keletkezik, amely a GFB szerződés biztosítási díjának 30%-a, de maximum 83 Ft naponta.

  Felmondással kapcsolatos tudnivalók

  • Hogyan mondható fel a kötelező gépjármű-felelősségi biztosítási szerződésem évfordulóra?

  • Hogyan szüntethetem meg kötelező gépjármű-felelősségbiztosításomat eladás, érdekmúlás vagy forgalomból való végleges kivonás miatt?

  • Biztosítóváltás céljából felmondható-e a szerződés telefonon keresztül?

  • Milyen címre továbbíthatom felmondásomat?

  • Mit tartalmazzon a felmondás természetes, illetve jogi személy esetében?

  • Visszavonható-e a felmondás?

  • Szerződésemet elfelejtettem felmondani, de új szerződést kötöttem. Melyik biztosítás az érvényes?

  • Mi a helyzet az új biztosítónál kötött szerződéssel, ha az előzményszerződést kezelő biztosítóhoz nem érkezik be határidőben a felmondó nyilatkozat? Mikor kell fedezetlenségi díjat fizetni?

  • A szerződésemet évfordulóval felmondtam, de új biztosítás kötéséről nem gondoskodtam. Mi a teendőm?

  • Hogyan tudom igazolni, hogy felmondtam a biztosításomat, ha nem jelez vissza a biztosító?

  • Mikor szabályos a felmondásom?

  • Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás szerződés felmondásával egyidejűleg a Casco biztosítás is felmondható?

Hogyan mondható fel a kötelező gépjármű-felelősségi biztosítási szerződésem évfordulóra?

Az évfordulóját megelőző 60. naptól a 30. napig honlapunkon keresztül is kezdeményezheti felmondását, amelyhez mindössze személyes adatait, szerződésszámát és rendszámát kell megadni
Kötelező biztosítás évfordulóval történő felmondása

Természetesen az évfordulót megelőző 30. napig hagyományos módon, a változás bejelentő adatlap segítségével is felmondhatja biztosítását. Ebben az esetben a kitöltött változás bejelentő adatlapot nyomtassa ki és aláírva juttassa el társaságunkhoz az alábbi módok egyikén:

      • küldje el a 06 88 590 826-as faxszámra, vagy
      • adja át személyesen ügyfélkapcsolati pontjainkon, vagy
      • küldje el postai úton az Allianz Hungária Zrt. Állománykezelési Központ, 8210 Veszprém, Pf.: 1163 címre.

Hogyan szüntethetem meg kötelező gépjármű-felelősségbiztosításomat eladás, érdekmúlás vagy forgalomból való végleges kivonás miatt?

Kötelező biztosításának eladás, érdekmúlás vagy forgalomból való végleges kivonás miatti megszüntetését személyesenpostai úton és faxon keresztül is intézheti.

A kitöltött változás bejelentő adatlapot minden esetben nyomtassa ki és aláírva juttassa el társaságunkhoz az alábbi módok egyikén:

  • küldje el a 06 88 590 826 faxszámra, vagy
  • juttassa el személyesen ügyfélkapcsolati pontjainkon, vagy
  • küldje el postai úton az Allianz Hungária Zrt. Állománykezelési Központ, 8210 Veszprém, Pf.: 1163 címre megküldve.

Biztosítóváltás céljából felmondható-e a szerződés telefonon keresztül?

Nem. Évfordulóra a szerződést az Allianz honlapján, vagy írásbeli nyilatkozattal lehet felmondani, a biztosítási évfordulót megelőzően legalább 30 nappal úgy, hogy a felmondás eddig az időpontig a biztosítóhoz be is érkezzen.

További információ

Milyen címre továbbíthatom felmondásomat?

Felmondását személyesen ügyfélkapcsolati pontjaink bármelyikén leadhatja. Postai úton az Állománykezelési Központ 8210 Veszprém, Pf. 1163. címére, illetve faxon a 88/590-826 faxszámra küldheti meg.

Mit tartalmazzon a felmondás természetes, illetve jogi személy esetében?

Természetes személy esetén szükséges adatok: szerződő neve, címe, a szerződésszám, rendszám, biztosítási évforduló napja és aláírás. Jogi személy esetében ezen kívül arra kell ügyelni, hogy az aláírás cégszerű legyen.

Visszavonható-e a felmondás?

Igen, felmondását visszavonhatja legkésőbb a biztosítási évforduló napján, 24:00 óráig az alábbi módok valamelyikén:

  • írásban
  • e-mailben
  • faxon
  • telefonon

Szerződésemet elfelejtettem felmondani, de új szerződést kötöttem. Melyik biztosítás az érvényes?

Érvényes felmondás hiányában a korábbi szerződés marad érvényben, az utóbb kötött szerződés akkor is érvénytelen lesz, ha a korábban megkötött szerződés idő közben valamikor megszűnne.

Mi a helyzet az új biztosítónál kötött szerződéssel, ha az előzményszerződést kezelő biztosítóhoz nem érkezik be határidőben a felmondó nyilatkozat? Mikor kell fedezetlenségi díjat fizetni?

Ez esetben az új biztosítási szerződés érvénytelen, és a régi szerződés marad érvényben az előző biztosítónál. Ha ez a szerződés időközben díjnemfizetéssel megszűnne, úgy az adott biztosítási időszakban az üzemben tartót visszakötési kötelezettség terheli, és fedezetlenségi díjat kell fizetnie a biztosítatlan időszakra.

A szerződésemet évfordulóval felmondtam, de új biztosítás kötéséről nem gondoskodtam. Mi a teendőm?

Kérjük, mielőbb kössön új szerződést, mivel a korábbi szerződés megszűnése és az új szerződés kezdete közötti időszakra fedezetlenségi díj kerül felszámításra.

Hogyan tudom igazolni, hogy felmondtam a biztosításomat, ha nem jelez vissza a biztosító?

Postán megküldött felmondás esetén érdemes azt ajánlott küldeményként feladni, és a feladóvevényt megőrizni. Faxon továbbított feladást a felmondó nyilatkozat egy példánya és a visszaigazolás bizonyítja. Ugyanez érvényes akkor is, ha alkusznak adott megbízást a felmondás intézésére. Ebben az esetben az alkusznak kell gondoskodnia arról, hogy a felmondás átadása igazolható legyen.

Mikor szabályos a felmondásom?

Évforduló előtt 30 nappal írásban kell a felmondásnak megérkeznie a biztosítóhoz. A szerződő aláírásával, jogi személy esetén cégszerű aláírással ellátott dokumentum fogadható el, amely tartalmazza legalább azokat az adatokat, amelyek alapján a szerződés beazonosítható, így a szerződő nevét, címét, a szerződésszámot, a rendszámot és a biztosítási évforduló napját. Január 1-jei évforduló esetén a felmondásnak igazolhatóan 2015. december 1. éjfélig a biztosító társasághoz be kell érkeznie. Kérjük, figyeljen arra, hogy a 2010. január 1-ét követően kötött szerződések biztosítási évfordulója a kockázatviselés kezdetének napjához igazodik, és az nem minden esetben január 1.!

Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás szerződés felmondásával egyidejűleg a Casco biztosítás is felmondható?

Abban az esetben mondható fel egy időben, ha a biztosítások évfordulója megegyezik, és a nyilatkozatban mindkét szerződést megjelölik. Minden más esetben szerződésenként külön felmondó nyilatkozat megküldése szükséges.

  Társaságunk által meghirdetett kötelező biztosítás díjtarifák

Társaságunk újabb díjtarifát hirdetett!

A hatályos szabályozás értelmében a biztosító már nem naptári évre, hanem egy adott naptól – a meghirdetés napjától számított 60 napon túl - alkalmazandóan bármikor hirdethet díjtarifát. Ennek megfelelően a 2019. március 1. napján meghirdetett díjtarifát 2019. május 1-től kell alkalmazni.

Letölthető dokumentumok