Cascoval kapcsolatos gyakori kérdések

  • Mi az e-termék?

  • Mi az e-Casco?

  • Mi a különbség az Allianz e-Casco és a „hagyományos” Allianz Casco között?

  • Miért olcsóbb az e-Casco, mint a „hagyományos” casco?

  • Milyen járműfajtákra köthetek e-Casco biztosítást?

  • Hogyan válthatom át meglévő casco szerződésemet e-Casco-ra?

  • Automatikusan jár az e-Casco számomra?

  • Amennyiben átdolgozom meglévő Allianz Casco biztosításomat e-Casco-ra, hogyan tudok új kiegészítő biztosításokat kötni a szerződésemhez?

  • Amennyiben átdolgozom meglévő casco biztosításomat e-Casco-ra, mi történik a meglévő kiegészítő biztosításaimmal?

  • Miért mutat magasabb díjat 2011-re a www.allianz.hu oldal meglévő ügyfeleknek szóló díjszámítója, mint az internetes díjösszehasonlítók?

  • e-Casco szerződéshez választhatok átutalásos díjfizetést?

  • Mi a különbség a bankkártyás, átutalásos és lehívásos díjfizetések között?

  • Bankkártyás fizetés választása esetén, mikor és hogyan kell befizetni a díjat?

  • Csak én fizethetem be bankkártyával az e-Casco biztosításom díját?

  • Mit tegyek, ha nem alkalmas a bankkártyám internetes díjfizetésre?

  • Lehívásos díjfizetés választása esetén milyen teendőim vannak?

  • Meglévő szerződés e-Casco-ra történő átdolgozása esetén, szükséges-e beküldeni, illetve személyesen megjelenni aláírás miatt?

  • e-Casco biztosítás kötése esetén kapok számlát? Mikor és milyen módon juttatják el a részemre?

  • Van-e teendő a csoportos beszedési megbízással, ha meglévő Allianz Casco biztosítását átdolgozza e-Casco-ra?

  • Hogyan történik a szemle e-Casco kötése esetén?

  • Meglévő e-GFB biztosításom mellett szeretném látni a meglévő Casco biztosításomat az Allianz Ügyfélportálon, anélkül, hogy e-Casco biztosítássá dolgoznám át.

  • Amennyiben káreseményt szükséges bejelentenem, kizárólag elektronikus csatornán tehetem meg? Melyek ezek pontosan?

Mi az e-termék?

Az e-termék lényege, hogy a teljes ügyintézés – a szerződés megkötésétől a kárbejelentésig – teljes mértékben elektronikus módon történik. A szerződés tartama alatt a szükséges értesítéseket, számlákat, a megszokott értesítő leveleket a hagyományos postai kézbesítés helyett elektronikus úton, e-mailen, illetve ügyfélportálon juttatjuk el ügyfeleinkhez. Ezért különösen fontos, hogy a szerződő az e-mail címét, és mobiltelefon számát helyesen adja meg. Továbbá a szerződéskötést követő Allianz Ügyfélportál regisztrációval, tehát az elektronikus kommunikáció útján, a biztosítással kapcsolatos ügyintézés még egyszerűbbé, még gyorsabbá és még kényelmesebbé válik.

Ügyfélportál

Mi az e-Casco?

Az e-Casco egy új, teljes mértékben elektronikus ügyintézésen alapuló termék. Ennél a módozatnál nemcsak a szerződés megkötése lehetséges egyszerűen és kényelmesen az interneten keresztül, hanem a további ügyintézés is: a sokak által az e-GFB termékünk kapcsán már megismert Ügyfélportálon keresztül a szerződés módosítása, a díjak fizetése, valamint a kárbejelentés is elektronikusan, teljesen automatizáltan működik. Ezen kívül, a hagyományos casco termékünknél megszokott kommunikációt, amelyek eddig postai úton történtek, az e-Casco esetében felváltja az elektronikus kapcsolattartás. Így például a indexértesítőhöz, kötvényhez elektronikus formában jutnak az ügyfelek, amit bármikor – akár többször is – letölthetnek és kinyomtathatnak.

Ügyfélportál

Mi a különbség az Allianz e-Casco és a „hagyományos” Allianz Casco között?

Az Allianz e-Casco biztosítás szellemiségében, pénzügyi- és környezettudatosságában a már jól ismert e-GFB- termékünk mintájára került bevezetésre. Az e-Casco biztosítást választó ügyfeleink a papírmentes kommunikációval időt és pénzt takarítanak meg, választásukkal csökkentik a környezet terhelését, emellett kizárólag bankkártyás, átutalásos, vagy lehívásos díjfizetési mód és éves, féléves, illetve negyedéves gyakoriság közül választhatnak. A hagyományos Allianz Casco biztosítás a régi értékek, a személyes ügyintézés, a postai levelezést igénylő ügyfeleink részére kínálja a jól ismert Allianz minőséget. Szolgáltatásainak körét tekintve a két termék nem különbözik.

Miért olcsóbb az e-Casco, mint a „hagyományos” casco?

Az Allianz a 2011-es esztendőben az elektronikus ügyintézésre fogékony ügyfeleink részére dolgozta ki az új e-Casco terméket. Az e-Casco terméket választó ügyfeleink minőségi, 21. századi szolgáltatáscsomagot kapnak. Az e-Casco termék az ügyfél vállalásával környezettudatos, papírmentes, kizárólag elektronikus kommunikációt biztosít a szerződő és biztosító között. Az e-Casco internetes kényelmi szolgáltatásai mellett az e-termékkel járó kedvezőbb biztosítási díjat is élvezheti, hiszen a nyomtatási és postázási költséget mind megspóroljuk és így termékünket is kedvező áron biztosítjuk Önnek.

Milyen járműfajtákra köthetek e-Casco biztosítást?

Kizárólag nem flottaszerződések, és nem veteránnak minősített járművek esetén az alábbi járműfajtákra köthető e-Casco biztosítás:

  • személygépkocsi
  • motorkerékpár
  • lakókocsi
  • utánfutó
  • könnyű pótkocsi
  • nehéz pótkocsi

Hogyan válthatom át meglévő casco szerződésemet e-Casco-ra?

Keresse fel a www.allianz.hu oldalon az Allianz Ügyfélportál regisztráció nélkül elérhető „Szerződés módosítása” szolgáltatásunkat. A díjszámító alapbeállításban a díjértesítőn is ismertetett, rendelkezésünkre álló adatok alapján kiszámított jövő évi díjat mutatja. Az e-Casco tarifa megjelenítésére és a szerződés átdolgozására az e-Casco feltételeinek megfelelő beállításokra (negyedéves, féléves, vagy éves díjfizetési mód, átutalásos, lehívásos vagy bankkártyás díjfizetés, e-mail cím és mobiltelefonszám megadása) valamint az Ügyfélportál szerződés elfogadására van szükség. Ahhoz, hogy az e-Casco díját ki tudja számítani, végig kell menni a díjszámítás folyamatán.

Automatikusan jár az e-Casco számomra?

Az e-Casco-t azon ügyfeleinknek ajánljuk, akik megbíznak az elektronikus fizetési megoldásokban, nem érzik tehernek a negyedéves, féléves, illetve éves díjfizetési gyakoriságot. Ezen felül e-mail címmel rendelkeznek, aktív használói is elektronikus postaládájuknak, valamint az ügyeiket egyszerűen és kényelmesen az interneten szeretik intézni. Az e-Casco-val az Allianz egy új termékkel jelentkezett a saját termékpalettáján, így automatikusan nem nyújthatjuk ügyfeleink számára. Az Allianz ügyfelei pénzügyileg tudatos fogyasztók, így a továbbiakban is meg kívánjuk adni részükre a választás jogát. Ezért bármelyik meglévő Allianz Casco-t kötött  ügyfelünknek lehetőséget adunk arra, hogy régi szerződését a www.allianz.hu oldalunkon e-Casco-ra dolgozza át, így érvényesítheti az e-Casco kedvezményt, amennyiben az összes érvényesíthető kedvezmény mértéke nem éri el az együttes limithatárt. Kizárólag Allianz Casco esetén van lehetősége ügyfeleinknek meglévő casco biztosítását e-Casco-ra változtatni, „252-es casco” esetén nincs lehetőség az átdolgozásra.

Amennyiben átdolgozom meglévő Allianz Casco biztosításomat e-Casco-ra, hogyan tudok új kiegészítő biztosításokat kötni a szerződésemhez?

A www.allianz.hu oldalon az Allianz Ügyfélportál regisztráció nélkül elérhető „Szerződés módosítása” szolgáltatásunk menüpont alatt lehetőség nyílik a meglévő Allianz Casco szerződés átdolgozása e-Casco-ra. Weboldalunkon nincs lehetőség lakossági casco biztosítások esetén kiegészítő biztosítások megkötésére, de személyesen az Allianz ügyfélszolgálati pontokon és az Allianz Bank és az FHB fiókjaiban, ügyfélportálunkon, valamint telefonos ügyfélszolgálatunkon a +36 (1/20/30/70) 421-1-421–es telefonszámon megteheti.

Amennyiben átdolgozom meglévő casco biztosításomat e-Casco-ra, mi történik a meglévő kiegészítő biztosításaimmal?

A kiegészítő biztosítások feltételei minden esetben a casco alaptermék kockázatviselésével és díjfizetési módjával, gyakoriságával egyeznek meg. Amennyiben negyedéves csekkes fizetésű a szerződés, abban az összegben belefoglaltatik a kiegészítő díja is. Mivel a casco-szerződés átdolgozása a kiegészítő biztosításokat nem érinti, így azok a szerződéssel együtt továbbra is megmaradnak változatlan áron, az e-Casco szerződésben választott fizetési mód és fizetési gyakoriság mellett. A kiegészítő biztosítása díját megtekintheti weboldalunkon, ügyfélportálunkon vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon a +36 (1/20/30/70) 421-1-421–es telefonszámon kollégáink készséggel adnak felvilágosítást.

Miért mutat magasabb díjat 2011-re a www.allianz.hu oldal meglévő ügyfeleknek szóló díjszámítója, mint az internetes díjösszehasonlítók?

A www.allianz.hu oldalon az Allianz Ügyfélportál regisztráció nélkül elérhető „Szerződés módosítása” szolgáltatásunk menüpont lapbeállításban a díjértesítőn is ismertetett, a rendelkezésünkre álló adatok alapján kiszámított jövő évi díjat mutatja. Az e-Casco tarifa megjelenítésére és a szerződés átdolgozására az e-Casco feltételeinek megfelelő beállításokra (negyedéves, féléves, vagy éves díjfizetési mód, átutalásos, lehívásos vagy bankkártyás díjfizetés) valamint az Ügyfélportál-szerződés elfogadására van szükség. Ahhoz, hogy az e-Casco díját ki tudja számítani, végig kell menni a díjszámítás folyamatán.

e-Casco szerződéshez választhatok átutalásos díjfizetést?

Igen. Az e-GFB-vel ellentétben e-Casco esetén van lehetőség átutalásos díjfizetésre.

Mi a különbség a bankkártyás, átutalásos és lehívásos díjfizetések között?

Bankkártyás díjfizetés:  A www.allianz.hu oldalon található Online díjfizetés gombra kattintva, a szerződésszám és születési dátum (cégek esetében adószám) megadásával tudja lekérdezni a esedékes fizetendő díjat, ahol a következő lépésben a bankkártya adatok megadásával be is fizetheti a díjat. 

Lehívásos díjfizetés:
 A biztosító automatikusan lehívja bankszámlájáról a gyakoriságnak megfelelő esedékes díjat. Ehhez önnek az ajánlatkészítéskor a lehívásos díjfizetést kell választania, meg kell adnia a bankszámlaszámát, amiről a díjakat fizetni szeretné, majd saját bankjához egy Csoportos beszedési megbízást kell eljuttatnia.

Átutalásos díjfizetés: A biztosítási díj átutalásáról önnek kell gondoskodnia.

Bankkártyás fizetés választása esetén, mikor és hogyan kell befizetni a díjat?

Az Allianz meglévő ügyfelei számára biztosított felületen átdolgozott, valamint az internetes díj-összehasonlító felületeken megkötött e-Casco szerződések esetében ügyfeleink e-mail-ben kapnak majd értesítést a díj befizetésének esedékességéről, illetve módjáról. A kártyás fizetésre a www.allianz.hu oldalon, illetve az Allianz Ügyfélportálon keresztül van lehetőség.

Ügyfélportál

Csak én fizethetem be bankkártyával az e-Casco biztosításom díját?

Nem, bárki befizetheti a biztosítási díjat az www.allianz.hu oldalon található online díjfizetés szolgáltatás segítségével, a szerződésszám és születési dátum (cégek esetében adószám) ismeretében.

Mit tegyek, ha nem alkalmas a bankkártyám internetes díjfizetésre?

Ebben az esetben kérheti a díjfizetés módjának módosítását átutalásos, illetve lehívásos díjfizetési módra. Ez esetben ne felejtsen el intézkedni a gyakoriságnak megfelelő biztosítási díj rendszeres utalásáról, illetve lehívásos díjfizetés esetén a csoportos beszedési megbízás kitöltéséről, bankjánál annak leadásáról.

Lehívásos díjfizetés választása esetén milyen teendőim vannak?

Amennyiben az ajánlatkészítéskor a lehívásos díjfizetést választotta, egy Csoportos beszedési megbízást kell eljuttatnia saját bankjához. A Csoportos beszedési megbízás nyomtatvány  innen letölthető.

Meglévő szerződés e-Casco-ra történő átdolgozása esetén, szükséges-e beküldeni, illetve személyesen megjelenni aláírás miatt?

A www.allianz.hu oldalon keresztül elérhető Ügyfélportálon való átdolgozás, illetve telefonon kötött új szerződés esetén nem kell társaságunkkal felvenni a kapcsolatot aláírás miatt.

Ügyfélportál

e-Casco biztosítás kötése esetén kapok számlát? Mikor és milyen módon juttatják el a részemre?

Az átutalást, illetve bankkártyás díjfizetést választó e-Casco ügyfeleink elektronikus számlát kapnak, melyet e-mail-ben küldünk a díj esedékessége előtt néhány nappal. Az elektronikus számla – csakúgy, mint a kötvény az Allianz Ügyfélportálon is elérhető, ahonnan az a későbbiekben is bármikor letölthető.

Van-e teendő a csoportos beszedési megbízással, ha meglévő Allianz Casco biztosítását átdolgozza e-Casco-ra?

Amennyiben a meglévő biztosítását jelenleg is lehívással fizeti, ellenőrizze, hogy a bankjának megadott terhelési limit (ha adott meg ilyet) magasabb-e az átdolgozás után megállapított gyakoriságnak megfelelő díjnál. Ha alacsonyabb, akkor a megfelelő értékhez kell igazítani a megbízás módosításával. Ezt a saját bankjánál teheti meg. Ha nincs terhelési limit beállítva, akkor nincs teendő.

Ha meglévő biztosítását jelenleg nem lehívással fizeti, de az átdolgozás során azt választotta, akkor csoportos beszedési megbízást kell eljuttatnia saját bankjához.

Hogyan történik a szemle e-Casco kötése esetén?

Az e-Casco kötése esetén a biztosított jármű (személygépjármű, és motorkerékpár esetén) szemléjét a szerződő maga végzi el oly módon, hogy a járműről digitális fotókat készít és azokat az Ügyfélportálon megtalálható ’Online szemle’ menüponton keresztül feltölti és beküldi a biztosítóhoz. Minden járműről minimum 4 darab, maximum 10 darab fotót kell készíteni. A fotók elkészítését, és a feltöltés menetét az alábbi dokumentum tartalmazza:

Útmutató az online szemle elkészítéséhez

A fotók feltöltéséhez meg kell adni az e-Casco biztosítás ajánlatszámát, valamint a szerződő e-mail címét.

Ügyfélportál

Meglévő e-GFB biztosításom mellett szeretném látni a meglévő Casco biztosításomat az Allianz Ügyfélportálon, anélkül, hogy e-Casco biztosítássá dolgoznám át.

Az úgynevezett EMA záradék elfogadásával a szerződő elfogadja, hogy társaságunk az Allianz Casco szerződés kezelésével kapcsolatos dokumentumokat, tájékoztatást kizárólag elektronikus úton (e-mail-ben), fokozott biztonságú elektronikus aláírással ellátva a szerződő által megadott e-mail címre küldi. Az EMA záradékkal ellátott casco szerződés elérhetővé válik a korábbi Ügyfélportál regisztráció során használt e-mail cím (e-GFB kötés alkalmával) megadásával. Az EMA záradék rögzítésére az email címe megadásával és nem csekkes díjfizetési mód választása esetén van lehetőség a telefonos ügyfélszolgálatunkon, a +36 (1/20/30/70) 421-1-421–es számon keresztül. Az EMA záradék elfogadása kizárólag Allianz Casco biztosítás esetén és lehetséges, „252-es casco” biztosítás esetén nincs lehetőség a záradék alkalmazására.

Amennyiben káreseményt szükséges bejelentenem, kizárólag elektronikus csatornán tehetem meg? Melyek ezek pontosan?

Természetesen van lehetőség hagyományos módon, személyesen, illetve telefonon is jelezni társaságunknak a káreseményt. Ugyanakkor ügyfeleink számára kedvező lehetőség, hogy a sorban állással járó személyes ügyintézést elkerülve a kárbejelentés, a kárbejelentéssel kapcsolatos adatszolgáltatás, a biztosító internetes honlapján elérhető Ügyfélportálon keresztül történik. Ezzel a kárrendezéssel kapcsolatos ügyintézés leggyorsabb, legegyszerűbb módját kínáljuk ügyfeleinknek.