Tartasz a repüléstől? Tippek, hogy ne legyen rémálom a repülőút!

2018.07.17.

Gyakori jelenség a repüléstől való félelem. Ha megfogadod tanácsainkat, csökkentheted a szorongást!

Vedd elejét a kapkodásnak!

    • Az utazás hangulatára könnyedén rányomhatja a bélyegét, ha nem készülsz fel rá időben. Ha tudod például, hogy péntek reggel utazol, semmiképp se csütörtök este kilenckor kezdj el bepakolni.
    • Tájékozódj a súly-és méretkorlátokról a légitársaság honlapján, ezzel elkerülheted, hogy a helyszínen érjenek meglepetések a poggyászoddal kapcsolatban.
    • Az utazás előtti napon próbáld a lehetőségekhez mérten leginkább kipihenni magadat. Készítsd elő az utazáshoz szükséges okmányaidat (amit korábban leellenőriztél, hogy valóban érvényes…), és a ruhát, amiben kényelmesen érzed magad. Az említett okmányokat mindenképp külön belső zsebbe tedd a táskádban a beszállókártyával együtt (csak ezek legyenek ott!), hogy könnyedén megtaláld, és ne rántsd ki azokat más dologgal együtt, ha elő kell venni.
    • Töltsd fel előző nap a telefonodat, a reptéren nem biztos, hogy lesz éppen szabad konnektor. Legalább a lemerült telefonodon ne idegeskedj.   
    • Időben indulj el a reptérre úgy, hogy legalább két órával indulás előtt kiérj. Nem kell izgulnod, mekkora a sor az ellenőrzésnél, a fennmaradó időben pedig nyugodtan nézelődhetsz, vagy bekaphatsz valamit az utazás előtt.
    • Az utasbiztosítást se hagyd az utolsó pillanatra, hisz csak akkor lesz érvényes, ha felszállás előtt megkötötted. Az Allianz-nál lehetőséged van online, akár a reptérről pár perc alatt pótolni hiányosságodat, ha elfeledkeztél volna róla.

Ugye mennyivel jobb, ha nem kell a felszállást megelőző lépéseken stresszelned?

Allianz - Checkin repülőtéren

Csak semmi pánik!

    • Azoknak, akik tartanak a repüléstől, fontos lenne, hogy első pár alkalommal minél rövidebb utat válasszanak, ezzel hozzászoktatva magukat az utazás élményéhez. Akik tériszonnyal küzdenek, foglalják a helyüket a folyosó mellé, így kisebb rá az esély, hogy ki kell tekinteniük a magasból.
    • Amennyiben tisztában vagyunk vele, hogy klausztrofóbiánk vagy tériszonyunk könnyedén eluralkodik rajtunk, jelezzük problémánkat előre a légi utaskísérőknek. Segítőkészek és megértőek lesznek, emellett kiemelten figyelni fognak komfortérzetedre az utazás során.
    • Vidd magaddal kedvenc zenéidet, vagy egy nagyon izgalmas olvasnivalót, amivel rég szerettél volna foglalkozni, de nem volt rá még időd. Offline játékok, és rejtvények is leköthetik a figyelmed. Ha nyitott vagy új emberekre, és úgy látod, a melletted ülő is az, kezdj beszélgetésbe, pikk-pakk el fog telni az utazás, ráadásul megismersz egy új embert!
Allianz - Olvasás, zenehallgatás repülőn

Inkább ne…

    • …próbáld gyógyszerrel, vagy alkohollal, esetleg a kettő kombinációjával oldani a feszültséget, főként, ha nem szedsz szorongásodra vényköteles készítményt.
    • A túlzott alkoholfogyasztásnak akár kényszerleszállás és pénzbüntetés lehet a vége, nem érdemes kockáztatni, hisz nem jutsz el a célállomásra, viszont a pénztárcád bánhatja a pityókás kalandot.
Allianz - Ismerkedés repülőn

Mit tegyünk, ha eluralkodik rajtunk a szorongás?

    • Ha kezd eluralkodni rajtunk a pánik, gondoljunk pozitív dolgokra, például arra, milyen jó lesz, ha elérjük úti célunkat. Milyen csodálatos helyeket fedezhetünk fel, új élményekkel fogunk gazdagodni stb.
    • Ha ez nem elég, alkalmazzunk megfelelő légzéstechnikát: hunyjuk le szemünket, és koncentráljunk kizárólag a légzésre, próbáljunk minden más gondolatot kizárni. Az orron keresztül öt másodpercig szívjuk be folyamatosan a levegőt, majd legalább kétszer ennyi idő (azaz 10 másodperc) alatt szánkon át fújjuk ki a levegőt. Ezt ismételjük legalább 5 percig. A légzésünkkel megnyugtatjuk a szervezetet, „kikapcsoljuk” a pánikreakciót.
Allianz - Boldogság repülőtéren

Már ott is vagyunk!

Az izgalom ellenére megérkeztünk: jutalmazzuk meg magunkat egy szép emlékkel. Legyen ez egy kulcstartó, vagy hűtő mágnes, ami arra emlékeztet, milyen hősiesen kibírtuk a repüléssel járó izgalmakat. Következő alakalommal könnyebb lesz, és minél többet gyakorlod, annál inkább hozzászoksz ehhez az utazási formához.

Allianz Blog

Kíváncsi még több bejegyzésünkre?